آیا احساس می کنید که از دست داده اید؟ زمزمه کن “تو تنها نیستی – این می تواند کمک کند”


آیا اخیراً احساس کرده اید که ممکن است آن را از دست بدهید؟

آیا احساس تنش می کنید؟ آیا چیزهایی که قبلاً از پشت شما غلت می زدند و با مشت می غلتیدند، اکنون شما را فلج می کنند و احساس ناامیدی در شما ایجاد می کنند؟ خبر بد این است که اکثر پاسخ دهندگان نظرسنجی در آمریکا ادعا می کنند که چنین احساسی دارند. آیا این خبر خوبی است؟ حالا می توانید ادعا کنید که اکثریت هستید!

در مجموع، چند سال گذشته از بحرانی به بحران دیگر بر سلامت روان فرد تأثیر گذاشته است و بسیاری اکنون به راحتی احساس فشار می کنند. هیچ چیز یا رویدادی به عنوان علت وجود ندارد، بلکه اوج آسیب های شخصی، سیاسی و اجتماعی انباشته شده در بالای کووید است که اضطراب ما را تا حد امکان پر می کند.

“اعضای نسل Z – افرادی که بین آنها متولد شده اند ۱۹۹۵ و ۲۰۱۰ – در سن افزایش استرس و اضطراب رشد می کند. مقداری ۷۰بر اساس گزارش مرکز تحقیقات پیو، درصدی از نوجوانان از هر جنسیت، جنسیت و سطح درآمد خانواده می گویند که اضطراب و افسردگی مشکلات عمده در میان همسالانشان است.

تعداد آمریکایی‌هایی که از داروهای بهداشت روانی نسخه‌ای استفاده می‌کنند در سال گذشته ۶.۴ درصد افزایش یافته است، به این معنی که اکنون برای ۶۵ میلیون نفر (۱ از هر ۵ نفر) دارو تجویز می‌شود تا به آنها در مقابله با استرس، اضطراب یا افسردگی کمک کند. بسیاری از ما به دلیل موقعیت‌های سیاسی/اجتماعی که سیستم‌های حمایتی ما را کاهش می‌دهد، دوستان خود را از دست داده‌ایم یا در حال حاضر با اعضای خانواده درگیر هستیم. شواهد نشان می دهد که سلامت عاطفی بر سلامت جسمانی تأثیر می گذارد و حتی زمانی که تحت فشار روانی هستیم، ایمنی بدن ما کاهش می یابد.

بسیاری از افراد نیز از اختلال شدید خواب و کمبود خواب رنج می برند.

اقدامات کلیدی وجود دارد که می توان برای مقابله با افزایش استرس انجام داد:

  1. ورزش بدنی را افزایش دهید.
  2. عادات غذایی سالم را بهبود بخشید.
  3. کنترل.
  4. جدا کردن/کاهش وابستگی به فناوری.
  5. مراقبت از خود را تمرین کنید.
  6. یک علاقه یا سرگرمی جدید را معرفی کنید.
  7. ارتباط موثر / گفتار درمانی
  8. فشار

همه موارد فوق می تواند مفید باشد. اما اینجا چیزی است که شاید فکرش را نکرده باشید و باعث آرامش میلیون ها نفر در سراسر جهان شده است.

آیا درباره یوتیوب شنیده اید که میلیون ها نفر آن را تماشا می کنند؟ ASMR؟ شاید هر آنچه در مورد این پدیده خوانده یا شنیده اید مربوط به افرادی باشد که دوست دارند به صحبت های دیگران با صدای آهسته گوش دهند؟ میدونم به چی فکر میکنی، زمزمه میکنی؟ ولی ASMR (واکنش مستقل حسی مریدین) این خیلی بیشتر از یک زمزمه است – من فقط از شما می خواهم که باز باشید.

بنابراین، آن چیست؟ لطفاً یک لحظه وقت بگذارید تا یک نمای کلی خوب در اینجا بدست آورید:

در اینجا یک ویدیو کوتاه در مورد گوشه پرچم است:

توضیحات عصب شناختی هنوز در حال بررسی است، اما بسیاری از پزشکان یا شرکت کنندگان در این تمرین عجیب و غریب آسیب شناختی معتقدند که این یک دستگاه حافظه حسی است. در دوران کودکی، ما آگاهانه از تفاوت های حسی در محیط خود آگاه نیستیم، اما ممکن است آنها را به عنوان خاطراتی در مغزمان حک کنیم که بعداً از طریق نوروپاتی به آنها دسترسی پیدا می کنیم. صدایی که صدای مادربزرگ عزیزمان برای شکستن به روشی منحصر به فرد از آن استفاده می‌کند، صدایی که وقتی پدر آن روز در خانه بود از جلوی در می‌شنوید یا می‌شنوید، درست همانطور که تیک تاک ساعت به این معنی است که مادر شما را نزدیک گهواره‌تان جمع می‌کند • کریسمس کاغذ بسته بندی، صدای تصفیه کننده کرایولا، ضربه زدن در آشپزخانه که در آن دستور العمل های مورد علاقه آماده می شود. هنگامی که از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده احساس ناراحتی یا ناراحتی می کنید، ممکن است به آرامی انگشتان خود را روی پوست، شکم، پشت یا بازوهای خود خراش دهید یا صاف کنید. صداهایی که هنگام شانه زدن یا بافتن موهایتان تولید می کنید و اینکه چقدر از آنها مراقبت می کنید. صدای قاشق در حالی که مادرت اکسیر سوپ مرغ را که فقط برای بیمار کوچکش آماده کرده بود به هم می زد. روشی که دندانپزشک صورت شما را نزدیک قفسه سینه و بازوهای خود قرار می دهد و هنگامی که از این عمل می ترسید یا از صداهای طبیعی جامعه ای که با آن بزرگ شده اید به شما اطمینان می دهد. اعتقاد بر این است که این خاطرات حسی احساس امنیت و راحتی را برمی انگیزند.

کسانی که در معرض ASMR قرار نگرفته‌اند معمولاً هیچ مرجعی ندارند، یا شنیده‌اند که این فقط نوعی صدای مبهم از کسی است که هرگز آن را نداشته است. در حال حاضر تعداد زیادی ویدیوی ASMR آنلاین، و نه فقط در یوتیوب، وجود دارد که یک مبتدی فقط با تلاش برای شروع کاوش، احساس غمگینی می کند.

بنابراین اجازه دهید راهنمای شما برای درک ASMR و انتخاب چند تخته برای شیرجه زدن در حوضچه حسی باشم.

در اینجا شش اصل راهنما آورده شده است:

  1. ASMR یک مداخله هدفمند است ایجاد آرامش جسمی و روحی. احساسات خوشایند مواد شیمیایی (هورمون) معروف به اندورفین را آزاد می کند. اندورفین به تسکین درد، کاهش استرس و بهبود احساس خوشبختی کمک می کند.
  2. ASMR چیزی بیش از یک محرک حسی شنیداری یا لامسه است که باعث می شود احساس سوزن سوزن شدن و احساس راحتی داشته باشید. نیاز به ارتباط عاطفی بین هنرمند و شرکت کننده ASMR. این صمیمیت فضایی را برای تجربه آرامش روانی و احساس آرامش، احساس کنترل و شایستگی برای مقابله با درگیری های عاطفی/فیزیکی و فضایی بین درگیری های بیرونی طاقت فرسا فراهم می کند. وضعیت درونی وجود آن را زمانی برای شارژ مجدد در نظر بگیرید. نتایج موفقیت‌آمیز ASMR نیازمند ایجاد اعتماد بین هنرمند و شرکت‌کننده است، مانند درمان مرسوم.
  3. ASMR روشی است که برای تقویت حس علائم جسمی یا ذهنی به جای تشدید آنها طراحی شده است. تاکیدات مثبت بخشی از این فرآیند است. اما مواقعی وجود خواهد داشت که این فرآیند به جای کاهش سرعت فعال می شود. بسته به انتخاب سرویس هنرمند ASMR، یک فرد ممکن است عجله داشته باشد – به اندازه ورزش، یا یک انتقال آرام و خواب آلود به خواب.
  4. هر کس متفاوت است. مشاهده ویدیوهای چند هنرمند و امتحان ژانرهای مختلف به حداقل زمان نیاز دارد دلایل برای ایجاد حسی از آنچه می تواند آرامش بخش یا لذت بخش باشد. این همیشه ترکیبی از هنرمند (ظاهر، صدا، رفتار، توانایی برقراری ارتباط با شما) و کاتالیزوری خواهد بود که شما را جذب می کند. ممکن است متوجه شوید که صداهای ضربه ای را دوست دارید، اما ممکن است تنها با دو نفر از هر ده هنرمند، “Tingles” را احساس کنید. توجه شخصی این یک مشوق اصلی برای اکثر مانیتورهای ASMR است. بنابراین، قبل از اینکه این تجربه را غیر مفید بنویسید، وقت خود را به تحقیق و آزمایش برخی از بازیکنان و هنرمندان اختصاص دهید.
  5. استروئیدها در همه اندازه ها، صداها، شکل ها و نقش ها وجود دارند و غیره Whisper یکسان نیست. برخی زمزمه های خفه را دوست دارند، برخی دیگر صداهای تنفسی کم را دوست دارند و برخی صداهای بلند، پایین یا زنانه را به صدای زنانه ترجیح می دهند. بسیاری از مردان متوجه می شوند که دمیدن گوش دلیل بزرگی است. کلیک های کلامی یا صداهای خوردن نیز از محرک های رایج هستند. روی چه چیزی کلیک کنید؟ آیا این چوب، فلز، سرامیک، شیشه، پارچه، اسفنج است و این لیست ادامه دارد. خراش پخش کننده بستگی به چیزی دارد که خراشیده می شود، حتی هوا به ضخامت ظاهری، و اگر هنرمند ناخن های بلند یا کوتاه داشته باشد، کیفیت صدا را تغییر می دهد. ردیابی، ورق زدن، تکرار کلمات مختلف و چروک شدن کاغذ یا پارچه، همگی می توانند از عوامل انگیزشی باشند. همچنین نقش بازی وجود دارد که می تواند بسیار پیچیده و پیچیده باشد یا به سادگی شستن موها باشد. باز هم باید به خود فرصت داد تا انواع مختلفی از محرک ها را امتحان کند، مانند منو، تا ببیند از کدام یک لذت می برد و کدام یک برای اهدافش مفید است.
  6. ASMR انواع تجهیزات آکوستیک، نورپردازی و پس زمینه های محیطی برای تولید افکت‌های ASMR، میکروفون‌ها به دلیل نحوه دریافت فرکانس‌ها نسبت به میکروفون‌های معمولی حساس‌تر هستند. این بدان معنی است که آنها کوچکترین صداها و فرکانس ها را دریافت می کنند. میکروفون های دو گوش صدا را برای جلوه ای سرگرم کننده در گوش خود قرار دهید. این به شما امکان می دهد هنگام گوش دادن از طریق هدفون، صداهای مختلفی را که از جهات مختلف می آیند بشنوید.

لطفاً به یاد داشته باشید که ASMR با اینترنت منفجر شده است و تمام خطرات ناشی از YouTube نیز در این انجمن وجود دارد. همه هنرمندان اصل نیستند یا با حسن نیت برای شما محتوا تولید نمی کنند. همانطور که در بالا توضیح داده شد، ماهیت صمیمی رابطه شما برای افراد مختلف اهمیت زیادی دارد. نیازی به گفتن نیست که مجریان جذاب از نظر فیزیکی به ورود به کانال کمک می کنند. و برخی ماهیت جنسی ارائه های خود را اغراق می کنند. دیگران، به ویژه هنرمندان جوان تر، می توانند تاریک و آزاردهنده باشند. اما جامعه کار منصفانه‌ای را انجام می‌دهد تا از شر افرادی که فقط برای کسب درآمد در مهمانی شرکت می‌کنند خلاص شود و بیشتر آنها به افرادی اهمیت می‌دهند که احساس مسئولیت می‌کنند و برای تجربیاتی که با جامعه بینندگان کانالشان رشد می‌کند ارزش قائل هستند. سکته های مختلف برای افراد مختلف – درست است؟

ASMR به عنوان یک درمان کمکی برای اضطراب، PTSD، بی خوابی، فوبیا، اختلال وسواس فکری-اجباری، و بسیاری از مشکلات دیگر روز به روز در حال محبوبیت بیشتری در مراقبت از سلامت روان می شود. از نظر پزشکی، ASMR برای کمک به بیماران درد مزمن و تشخیص جانبازان استفاده می شود.

در زیر لیستی پیشنهادی از هنرمندان معتبر، شناخته شده و مشهور جامعه که استعداد بالایی دارند و در محرک های خاص تخصص دارند، ارائه خواهم کرد. من همچنین پیوندهای خاصی در پشت هر نام ارائه خواهم کرد تا منبعی آسان برای فرو بردن انگشت پا در آب در اختیار شما قرار دهم. برخی از آنها شروع کوتاهی در تنظیم محتوای حامیان مالی خواهند داشت، بنابراین در صورت لزوم خودداری کنید.

لطفاً درک کنید که برای برخی، ASMR ناخوشایند است و طبق طراحی کار نمی کند. میسوفونیا یک چیز واقعی است. برخی از هنرمندان برجسته نیز فنجان چای شما نیستند، اما قبل از دادن فرصتی به نمونه‌های انتخابی، این موضوع را رد نکنید. چه چیزی می تواند بدتر باشد؟ در دنیایی که به نظر می رسد از کنترل خارج شده و تحت کنترل است، ممکن است راه جدیدی برای کاهش استرس و تسکین پیدا کنید.

زمزمه آرام ASMR:

زمزمه آرام بیشتر اینجا، اینجا، اینجا و اینجا.

زمزمه قرمز ASMR

Whispers Red در اینجا، اینجا و اینجا بیشتر است.

MissASMR

MissASMR بیشتر در اینجا، اینجا و اینجا.

ASMR صلح آمیز

اطلاعات بیشتر از P و S اینجا و اینجا.

والریا ASMR

اطلاعات بیشتر از والریا اینجا، اینجا و اینجا.

ASMR راش

بیشتر راش اینجا، اینجا و اینجا.

ASMR دیوانه

اطلاعات بیشتر از Mads اینجا و اینجا.

ASMR zeitgeist

فاکس ASMR مزخرف

اطلاعات بیشتر از Frivolous Fox در اینجا، اینجا و اینجا.

Isabella Imaging ASMR – اینجا و اینجا

همه ما باید در این دوران پرتلاطم مراقب سلامتی خود باشیم.
امیدواریم این مقاله ابزارهای جدیدی را برای کاهش استرس و بهبود خواب به کیف آرامش شما معرفی کند. لطفا در زیر نظر بگذارید و تجربیات و نظرات خود را در مورد ASMR به اشتراک بگذارید.

اگر این مقاله برای شما مفید بود، لطفاً کمک مالی کوچکی به ما بدهید یک فنجان قهوه برای کمک به حمایت از روزنامه‌نگاری محافظه‌کار – یا اطلاع رسانی. متشکرم.

منبع سندیکایی برای مقاله اصلی RWR.