آیا رژیم میوه برای کاهش وزن مفید است؟ | همه چیز در مورد خوردن میوه

آیا رژیم میوه برای کاهش وزن مفید است؟  |  همه چیز در مورد خوردن میوه


رژیم میوه یک رژیم گیاهخواری بسیار محدود است. در این نوع رژیم غذایی ، تمام محصولات حیوانی ، حتی محصولات لبنی حذف می شوند. افرادی که این نوع رژیم را انتخاب می کنند تمایل به خوردن میوه های خام دارند. در این نوع رژیم غذایی ، افراد مجاز به خوردن سبزیجات ، میوه های خشک ، آجیل و دانه ها در مقادیر مناسب هستند.

این رژیم شامل غلات ، حبوبات و سایر غذاها از جمله قارچ است. علاوه بر این ، هرگونه غذا ، از جمله میوه های آب پز ، در این رژیم ممنوع است.

با توجه به این محدودیت ها ، صحبت های زیادی در مورد غذاهای میوه ای مطرح می شود و برخی معتقدند که این رژیم غذایی خطرناک است و فرد دچار سوءتغذیه است ، در حالی که برخی دیگر معتقدند غذاهای میوه ای برای سلامتی و لاغری مفید هستند. در ادامه مقاله ، رژیم میوه را به طور کامل معرفی می کنیم.

هیچ رژیم غذایی خاصی برای میوه وجود ندارد ، علاوه بر این ، هیچ تعریف خاصی برای رژیم میوه وجود ندارد ، برای افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند ، 70-80 calories از کالری روزانه آنها از میوه ها تأمین می شود.

هنگام انتخاب رژیم میوه خطرات وجود دارد و مهمترین آنها دلیل تغذیه است ، بنابراین اگر قصد دارید رژیم میوه انتخاب کنید ، حتماً در این مورد به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک به شما در حفظ رژیم میوه ای که برای سلامتی شما مضر نیست یا کمبود مواد مغذی دارد کمک می کند.

رژیم میوه چه فوایدی دارد؟

خوردن میوه به اندازه کافی بخشی سالم و مغذی از رژیم غذایی است. برخی از فواید خوردن میوه عبارتند از:

میوه ها حاوی فیبر هستند که به کاهش کلسترول و حرکت منظم روده کمک می کند. سیب ، گلابی ، تمشک و توت سیاه نمونه هایی از میوه های پر فیبر هستند.

پرتقال ، فلفل قرمز و توت فرنگی منابع خوبی از ویتامین C هستند. این میوه به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها کمک می کند. علاوه بر این ، ویتامین C به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

موز ، کدو تنبل و انبه نمونه هایی از میوه های غنی از پتاسیم هستند که به حفظ فشار خون سالم و تنظیم مایعات بدن کمک می کند.

میوه هایی مانند پرتقال و انبه منابع غنی از فولات هستند. فولات به تولید گلبول های قرمز خون کمک می کند و به رشد سالم جنین کمک می کند.

توت سیاه و انواع توت ها میوه های غنی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها از تولید رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کنند ، از پوست محافظت می کنند و با بیماری های مختلف مبارزه می کنند.

خطرات خوردن میوه

رژیم غذایی خطرناک چیست؟

رژیم غذایی میوه فاقد برخی از مواد مغذی ضروری بدن است ، از جمله:

سفال و پروتئین سرامیک
چاق
ویتامین B ، به ویژه ویتامین B12
اهن
کلسیم
ویتامین دی.
اسیدهای چرب امگا 3

این مواد مغذی و ویتامین ها نقش مهمی در عملکرد بدن دارند. کمبود آنها در بدن منجر به مشکلات متعددی می شود ، از جمله:

پوست خشک و موهای شکننده
خستگی شدید
روحیه نامناسب
افسردگی مدیریتی
ضعف استخوان ها
کاهش ایمنی بدن
ضعف عضلانی
مشکلات شناختی
سایر پیامدهای تهدید آمیز

کاهش سطح پروتئین در بدن

کمبود پروتئین یکی از خطرات عمده خوردن میوه است. پس از انتخاب رژیم میوه ، می توانید روزانه چند عدد آجیل و دانه بخورید ، اما این پروتئین کافی برای حفظ سلامت بدن شما را تامین نمی کند.

بر اساس یک مطالعه در سال 2016 ، مصرف پروتئین در رژیم غذایی بزرگسالان به شرح زیر است:

بزرگسالان بدون فعالیت بدنی زیاد: 0.8 تا 1 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن.
بزرگسالان با فعالیت بدنی متوسط: 1.3 گرم پروتئین در هر کیلوگرم
بزرگسالان با سطح فعالیت بدنی بالا: 1.6 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن.

کمبود پروتئین در رژیم غذایی میوه می تواند منجر به مشکلاتی شود ، از جمله:

التهاب
کم خونی مدیریتی
تضعیف سیستم ایمنی بدن
ضعف جسمانی
مشکلات عروق خونی منجر به مشکلات قلبی عروقی می شود
مشکلات نوع فیزیکی

سوء تغذیه به دلیل محدودیت هایی که بر غذاهای میوه ای اعمال می شود ، عامل بسیار مهمی است. علاوه بر این ، بدن می تواند به شدت گرسنه شود. در این شرایط بدن سعی می کند مواد مغذی ذخیره شده را حفظ کند و در نتیجه متابولیسم بدن کند می شود.

علاوه بر این ، رژیم غذایی میوه ای می تواند منجر به کم خونی ، خستگی شدید و ضعف سیستم ایمنی بدن شود. با گذشت زمان ، کمبود کلسیم می تواند منجر به پوکی استخوان شود.

نکته دیگر در مورد رژیم میوه این است که اگرچه این قند طبیعی است ، اما میزان قند آن زیاد است ، اما این غذا برای افراد مبتلا به دیابت ، افراد مبتلا به دیابت و همچنین افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک است. مقاومت به انسولین ، مثر نیست.

هیچ قاعده ای در رژیم میوه وجود ندارد ، بنابراین باید بتوانید این رژیم را با نیازهای تغذیه ای خود تطبیق دهید. برای این کار ، مصرف میوه را تا 50 درصد کاهش دهید و منابع پروتئینی مانند آجیل یا سبزیجات و مکمل های مختلف را به رژیم غذایی خود اضافه کنید که می تواند آنزیم های تغذیه ای را در رژیم میوه جبران کند.

غذای میوه ای

رژیم غذایی میوه ای را شروع کنید

اگر می خواهید رژیم میوه ای را شروع کنید ، آن را به تدریج شروع کنید. تغییرات رژیم غذایی به طور ناگهانی اتفاق نمی افتد ، اما به تدریج رژیم قبلی خود را کنار گذاشته و رژیم غذایی خود را تغییر دهید. برای انجام این کار ، موارد زیر را به تدریج از رژیم غذایی خود حذف یا کاهش دهید:

مشروب
محصولات حیوانی
غلات
غذای آماده
کافئین
علاوه بر این ، شما باید غذاهای زیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید:
میوه های خام
آجیل و آجیل
دانه ها
سبزیجات

با شروع رژیم غذایی میوه می توانید انواع میوه ها را در سه وعده آزادانه بخورید یا با وعده های غذایی بیشتر یک وعده غذایی سبک میل کنید. گروه های مختلفی که می توانید میوه مورد نظر خود را در آن انتخاب کنید عبارتند از:

میوه های اسیدی مانند پرتقال ، انگور ، گوجه فرنگی ، توت و آلو
میوه های کم اسید مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و گیلاس
میوه های چرب مانند آووکادو ، زیتون و نارگیل
میوه های قندی مانند موز ، خرما ، انجیر و انگور
میوه های نشاسته ای مانند کدو
طالبی و هندوانه
میوه های موجود در گروه سبزیجات مانند نعناع و فلفل دلمه ای

نوشیدنی های توصیه شده در این رژیم شامل آب ، شیر نارگیل و برخی آب میوه های طبیعی است.

یکی دیگر از عوامل این است که فقط رعایت رژیم غذایی سالم کافی نیست ، فعالیت بدنی نیز در حفظ سلامتی بسیار مهم است. میوه ها انرژی رژیم غذایی را کاهش می دهند و انرژی کافی برای ورزش برای شما باقی نمی گذارند. اگر به این بیماری مبتلا هستید ، بهتر است رژیم غذایی خود را کمی تغییر دهید.
هدف شما از انتخاب رژیم غذایی خاص قطعاً یکی از این موارد است: کاهش وزن ، بهبود سلامت کلی خود ، یا انتخاب شیوه زندگی سالم تر و طبیعی تر. هدف هر چه باشد ، بهتر است قبل از شروع به دنبال مشاوره پزشکی باشید. اگر بیماری خاص ، رژیم غذایی یا دارویی دارید ، بسیار مراقب باشید زیرا این رژیم ممکن است اثرات دارو را معکوس کرده یا وضعیت را بدتر کند.

برای کاهش وزن چه میوه هایی بخوریم؟

میوه ها یک غذای سالم غنی از ویتامین ها ، فیبر و سایر مواد مغذی هستند.

علاوه بر این ، میوه ها کالری کمی دارند و فیبر بالایی دارند که به کاهش وزن بسیار کمک می کند. در حقیقت ، خوردن میوه می تواند به کاهش وزن شما کمک کرده و خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند دیابت را کاهش دهد.
فشار خون بالا ، سرطان و بیماری های قلبی.

در اینجا چند میوه وجود دارد که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند:

گریپ فروت

انگور یک میوه بسیار مهم در کاهش وزن است. نیمی از انگور فقط 39 کالری دارد ، در حالی که 65 درصد ویتامین C روزانه و انگور قرمز 28 درصد از نیاز روزانه ویتامین A را تأمین می کند.

ویژگی دیگر انگور این است که دارای شاخص گلیسمی GI پایین است ، به این معنی که آنها با سرعت کمتری وارد جریان خون می شوند. رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین به کاهش و حفظ وزن کمک می کند.
تحقیقات نشان داده است که خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی باعث کاهش قابل توجه کالری و وزن بدن در 12 هفته می شود و سطح کلسترول را افزایش می دهد.

انگور را می توانید به تنهایی یا همراه با سالاد میل کنید.

سیب

سیب میوه ای کم کالری و پر فیبر است که حاوی 116 کالری و 5.4 گرم فیبر در هر سیب بزرگ است. این میوه به کاهش وزن نیز کمک می کند.

یک میوه شبیه سیب به شما احساس سیری می دهد و در نتیجه تمایل به خوردن در طول روز را کاهش می دهد. لازم به ذکر است که یک سیب سه برابر بیشتر از یک تکه شکلات سیر کننده است. بهتر است نه تنها آب آن را بنوشید بلکه برای کاهش اشتها سیب را کامل بخورید.

انواع توت ها

توت ها یک ماده مغذی کم کالری هستند. نیمی از بلوبری (74 گرم) تنها 42 کالری ، 12 درصد ویتامین C و منیزیم و همچنین 18 درصد نیاز روزانه به ویتامین K را تأمین می کند.
یک توت فرنگی (معادل 152 گرم) حاوی 50 کالری و 3 گرم فیبر و همچنین 150 درصد ویتامین C و 30 درصد نیاز روزانه به منیزیم است.

توت ها پر می شوند ، علاوه بر این ، خوردن این میوه کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد ، التهاب را کاهش می دهد و در کاهش همه این عوامل برای افراد دارای اضافه وزن بسیار مثر است.

میوه سنگی یا میوه تامپسون

میوه های سنگی یا آلو میوه ها ، هلو ، گیلاس و زردآلو هستند: نمونه هایی از این نوع میوه ها میوه های فصلی هستند. این میوه ها دارای شاخص گلیسمی بالا ، کالری کم و سرشار از ویتامین A و C هستند و برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند انتخاب خوبی است.

گفت

کیوی یک میوه مغذی غنی از ویتامین C ، ویتامین E ، فولات و فیبر است و فواید سلامتی زیادی نیز دارد. خوردن کیوی می تواند به کاهش فشار خون و همچنین کاهش اندازه دور کمر کمک کند. این میوه به کنترل قند خون ، افزایش کلسترول و حفظ سلامت روده کمک می کند.

کیوی دارای شاخص گلیسمی پایینی است و در فرآیند کاهش وزن بسیار موثر است زیرا حاوی مقدار زیادی فیبر است.

رنگ

هندوانه کالری کمی دارد و آب زیادی دارد ، به همین دلیل میوه موثری برای کاهش وزن است. خربزه کالری کمی دارد اما سرشار از فیبر ، پتاسیم ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین C ، بتا کاروتن و لیکوپن است. هندوانه میوه دیگری است که شبیه هندوانه است.

علاوه بر همه موارد فوق ، هیدراتاسیون بیش از حد می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. اما از آنجا که هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالا است ، باید به صورت متعادل مصرف شود.

مدیریت نارنجی

پرتقال مانند دیگر مرکبات ، کالری کمی دارد اما ویتامین C و فیبر بالایی دارد. علاوه بر این ، مرکبات ، به ویژه پرتقال ، بسیار فراوان است ، اما بسیاری از مردم به نوشیدن آب پرتقال عادت دارند که از آب پرتقال مفیدتر و مفیدتر است.

مدیریت موز

در روند کاهش وزن ، بسیاری از مردم از خوردن موز به دلیل افزایش قند و کالری خودداری می کنند. اگرچه موز کالری بیشتری نسبت به سایر میوه ها دارد ، این میوه مغذی منبع پتاسیم است و سرشار از منیزیم ، فیبر ، بسیاری از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین A ، B6 و ویتامین C است.

شاخص گلیسمی پایین موز به کنترل سطح انسولین و حفظ وزن – به ویژه در افراد مبتلا به دیابت – کمک می کند ، علاوه بر این ، افرادی که دارای کلسترول بالا هستند ، اگر روزانه موز بخورند ، می توانند قند و کلسترول خون خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

موز یک میوه ضروری برای کاهش وزن در هر رژیم غذایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *