احساس می کنید روی کتو گیر کرده اید؟ چربی را سریع امتحان کنید!

Feeling stuck on keto? Try a fat fast!


بسیاری از ما نام روزه را شنیده ایم اما آیا نام روزه چربی را شنیده اید؟ اگر به دنبال راهی برای افزایش کمی رژیم غذایی کتو هستید ، ممکن است بخواهید آزمایش روزه داری چربی را در نظر بگیرید. روزه چربی شامل خوردن است ، حدس زده اید ، عمدتا چربی! بسیاری از افراد از این روش برای پیشبرد فلات کاهش وزن استفاده می کنند یا یک روز بعد وارد کتوز می شوند.

این روش روزه داری فقط باید به عنوان یک افزودنی کوتاه مدت برای تسریع کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد و چند قانون آسان وجود دارد که باید رعایت شود. روزه چربی می تواند یک ابزار قدرتمند باشد ، اما مهم است که بدانید چگونه از دستورالعمل ها به درستی پیروی کنید تا بیشترین بهره را ببرید. بیایید حفاری کنیم!

روزه چربی چیست؟

روزه سنتی به این معناست که شما معمولاً برای مدت زمان خاصی غذا نمی خورید و فقط در پنجره های غذایی خاصی غذا می خورید. روزه چربی البته در این زمینه روزه نمی گیرند. در حقیقت ، کاملاً برعکس است. وقتی روزه هستید ، وعده های غذایی را حذف نکنید و در عوض غذاهایی را مصرف کنید که به بدن شما کمک می کند تا به کتوز مبتلا شود. بنابراین ، این از نظر فنی یک روزه سنتی نیست ، اما به افزایش سطح مولکولهای کتون در خون شما کمک می کند ، بنابراین شما را سریعتر به کتوز می فرستد. این روش از واکنش بدن شما به روزه داری تقلید می کند. به عبارت دیگر ، شما را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند!

روزه چاق معمولاً 2-5 روز طول می کشد و مملو از غذاهای چرب کم کالری است. شما بین 1000 تا 1200 کالری در روز می خورید و 80-90 درصد از این کالری از چربی های سالم است. در اینجا چند نمونه از چربی های سالم آورده شده است.

  • ماهی سالمون
  • ساردین
  • تخمها
  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • آووکادو
  • روغن MCT
  • پنیر پرچرب
  • کره آجیل و آجیل های پرچرب
  • شیر نارگیل
  • کره و خامه سنگین

رژیم های چربی و رژیم های کتو به طور مشابه عمل می کنند ، اما با تفاوت های کمی. نسبت مواد مغذی توصیه شده برای رژیم کتو معمولی 75٪ چربی ، 20٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات است. همانطور که در بالا ذکر شد ، هنگام روزه داری 80 تا 90 درصد کالری خود را از چربی دریافت می کنید.

فواید روزه چربی

وجود دارد چندین مزیت روزه چربی شامل موارد زیر است:

لیپولیز

فواید خوردن سریع چربی این است که باعث لیپولیز بدن شما می شود. در طول لیپولیز ، بدن شما از چربی برای سوزاندن چربی به جای گلوکز از غذاهای حاوی قند و کربوهیدرات بالا استفاده می کند.

از فلات کاهش وزن عبور کنید

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. در نهایت ، اکثر افرادی که در مسیر کاهش وزن هستند ، صرف نظر از رژیم غذایی که رعایت می کنند ، به فلات برخورد می کنند که به نظر می رسد دیگر نمی توانید وزن خود را کاهش دهید. به عنوان یک فلات کاهش وزن ، ما یک اتاقک کاهش وزن را به مدت 4 هفته یا بیشتر در نظر می گیریم. مشارکت چربی به سرعت به شما کمک می کند تا از فلات عبور کرده ، وزن خود را از دست داده و به بهبودی شما کمک کند.

به طور مشابه ، اگر از رژیم کتو پیروی می کنید و روز را سپری می کنید ، می توانید از چربی کوتاه سریع برای ورود مجدد به کتوز و کنترل هوس ها استفاده کنید.

دستورالعمل های قبلی ویا شروع کنید روزه داری

قبل از شروع روزه داری ، مواردی وجود دارد چند نکته باید به خاطر داشته باشید که خود را ایمن نگه دارید و از روزه خود حداکثر استفاده را ببرید.

اثرات جانبی

هنگامی که سریع چربی می خورید ، مهم است که از تب کتو آگاه باشید. علائمی مانند تب که با قرار گرفتن در معرض کتوز تجربه می کنیم. بسیاری از رژیم های کتو از این موضوع آگاه هستند و خوشبختانه راه هایی برای جلوگیری از آن وجود دارد. هیدراتاسیون مناسب ، افزایش الکترولیت ها و افزودن روغن MCT از عوامل مهم جلوگیری از بیماری است. اگر در حال حاضر مکمل مصرف نمی کنید ، باید مولتی ویتامین های با کیفیت بالا را نیز در نظر بگیرید.

بدون ورزش گسترده

با افزایش وزن سریعتر ، ممکن است بخواهید ورزش را آسان تر کنید. این بدان معناست که شما نباید در روزهای ناشتا برنامه ای برای انجام هرگونه تمرین داشته باشید. این بدان معنا نیست که نمی توانید فعال باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آنها یک منبع خروجی و حمایت لازم برای ادامه کار بدهید.

به عنوان مثال ، می توانید جراحی قلب سبک ، مانند پیاده روی سریع انجام دهید. شما می توانید با انجام حرکت های کششی و کششی تمرینات قدرتی را در خانه دریافت کنید. با این حال ، مطمئن شوید که این کار را آسان کرده و جلسات ورزشی خود را کوتاه کنید. با دقت گوش کنید زیرا بدن خود را خوب می شناسید و ورزش نمی کنید.

ردیابی کالری

نیازی به نظارت بر میزان کالری دریافتی شما نیست اما ما می دانیم که برخی از بیماران این روش را ترجیح می دهند. یک راه آسان برای اطمینان از اینکه از چربی سریع پیروی می کنید این است که 4-5 وعده غذا در روز با تقریباً 200-250 کالری در هر وعده غذایی مصرف کنید. اگر ردیابی کالری دریافتی خود برای شما مشکل است ، ممکن است داشتن برنامه ای برای پیگیری میزان مصرف غذای شما مفید باشد. البته ، می توانید این کار را با کاغذ انجام دهید ، اما استفاده از یک برنامه به این معنی است که اطلاعات را به راحتی از دست نمی دهید. صرف نظر از نوع دستگاهی که دارید ، برنامه های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای ردیابی کل و کالری دریافتی خود استفاده کنید. به این ترتیب حتی می توانید یکی را که مخصوص غذا طراحی شده است پیدا کنید.

غذاهایی که باید در روزه داری بخورید و از آنها اجتناب کنید

وقتی چربی در روزه داری شرکت می کند ، غذاهای خاصی دارید باید ها و نباید هابه در اینجا لیستی از این غذاها آمده است خوب خوردن ناشتا:

محصولات چرب سالم

  • گوشت / غذاهای دریایی پرچرب مانند بیکن ، ساردین و ماهی آزاد
  • روغن هایی مانند روغن زیتون ، روغن نارگیل ، روغن آووکادو و روغن MCT
  • چربی هایی مانند کره و چربی ها
  • تخم مرغ شامل تخم مرغ کثیف و زرده تخم مرغ (کامل)
  • میوه های پرچرب مانند آووکادو و زیتون
  • آجیل های چرب و کره آجیل مانند ماکادمیا یا پیکان
  • سبزیجات کم کربوهیدرات اما فقط در مقادیر کم همراه با کره و روغن
  • محصولات لبنی پرچرب ، از جمله خامه زیاد و پنیر خامه ای
  • بمب های چربی

در اینجا چند نمونه از غذاهایی که ممکن است نیاز داشته باشید آورده شده است اجتناب کردن در حالی که چربی سریع کار می کند.

  • همه لوبیا
  • همه میوه ها به جز آووکادو و زیتون
  • همه غلات
  • گوشت بدون چربی یا ماهی بدون چربی
  • سبزیجات (فقط با کره یا روغن مصرف می شود مگر در مقادیر بسیار کم). کدو سبز ، کلم و اسفناج انتخاب های قابل قبولی هستند
  • محصولات لبنی بدون چربی مانند شیر بدون چربی ، پنیر کم چرب و ماست کم چرب

آیا باید سعی کنم سریع چاق بمانم؟

بستگی دارد. اگر در حال حاضر رژیم کتو را دنبال می کنید و کاهش وزن مداوم را تجربه می کنید ، به سطح کتوز رسیده اید و احساس خوبی دارید ، نیازی به روزه ندارید. در حقیقت ، روزه چربی معمولاً فقط در شرایط خاصی استفاده می شود. به سرعت پس از استفاده ، کتوز می تواند به سطوح عمیق تری برسد یا از فلات عبور کند یا یک محفظه کاهش وزن طولانی مدت را بشکند.

این رژیم بین دو تا پنج روز طول می کشد و بر رژیم غذایی پرچرب تاکید می کند. به یاد داشته باشید ، روزه داری چربی فقط برای مدت بسیار کوتاهی است و نباید بیش از 5 روز باشد. روزه گرفتن بیش از حد توصیه شده خطر کمبودهای ضروری مواد مغذی را افزایش می دهد. با این حال ، چربی زمانی می تواند یک قدرت بزرگ باشد که به درستی با معده خالی انجام شود.

اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا روزه گرفتن برای شما مناسب است ، لطفاً قبل از شروع روزه با متخصص مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید. سلامتی شما بسیار مهم است. همه افراد منحصر به فرد هستند و برخی ممکن است به راهنمایی خاصی در مورد کاهش وزن ایمن نیاز داشته باشند. ما ارائه دهندگان کاهش وزن را برای راهنمایی شما در سفر شخصی کاهش وزن تجربه کرده ایم. در صورت داشتن هرگونه سوال یا تمایل به تعیین وقت قبلی با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *