اصفهان تغذیه بوی بد دهان را با خوردن از بین ببرید

اصفهان تغذیه بوی بد دهان را با خوردن از بین ببرید


بوی بد دهان را از خوردن حذف کنید

به خاطر داشته باشید که بوی ناشی از برخی غذاها با خوردن غذاهای دیگر برطرف می شود. برای آشنایی بیشتر با علل این مشکل و نحوه رفع بوی بد دهان با رژیم غذایی با ما همراه باشید.

دلایل اصلی بوی بد دهان

دلایل مختلفی برای بوی بد دهان وجود دارد. پلاک باکتریایی در حفره دهان و مصرف برخی غذاها از شایع ترین علل این مشکل است:

جویدن سبزیجاتی مانند جعفری ، نعناع ، میخک ، رازیانه ، بابونه ، رزماری ، مریم گلی و هل بوی بد دهان را از بین می برد.

پلاک دندان

دهان یکی از بزرگترین و متنوع ترین میکروب های بدن است. خمیر دندان لایه ای از پلاک باکتریایی در دهان است. عدم درمان دندان ، مسواک زدن و شناور شدن دندان ها و همچنین خوردن غذاها و نوشیدنی های شیرین می تواند باعث عفونت های باکتریایی شود. این تخته ها روی دندان ها می نشینند و بسیار چسبناک هستند. مسواک زدن صحیح و شناور می تواند از تشکیل پلاک جلوگیری کند. متأسفانه ، اگر تعادل باکتریایی در حفره دهان مختل شود ، زنجیره های کوتاه سولفات ، دیامین یا اسیدهای چرب می توانند روی خمیر دندان ایجاد شده و باعث بوی بد دهان شوند.
مقداری غذا مصرف کنید

در اینجا برخی از غذاهایی که باعث بوی بد دهان می شوند ، آورده شده است.

سیر و پیاز

سیر و پیاز سرشار از ترکیبات گوگردی هستند که می توانند باعث بوی بد دهان در طول و بعد از جذب و دفع از ریه ها شوند.

محصولات لبنی

بسیاری از باکتری هایی که در دهان زندگی می کنند می توانند اسیدهای آمینه موجود در محصولات لبنی را تخمیر کرده و بقایایی به نام کاداورین یا پوترفاکتین تولید کنند. در نتیجه ، بوی بد ایجاد می شود.

کنسرو ماهی

بوی ماهی پوسیده چیزی نیست که نادیده گرفته شود. در طی فرآیند کنسرو ماهی ، این غذا به طور مداوم تجزیه می شود و بدن “آمین آلی” تولید می کند که در تولید بوی بدن نقش دارد.

تخمیر سریع کربوهیدرات ها

این کربوهیدرات ها حاوی نوعی مولکول کربوهیدرات هستند که به راحتی توسط باکتری های طبیعی در دهان و روده تخمیر می شوند و باعث نفخ ، نفخ ، مشکلات روده ای و بوی بد دهان می شوند.

دخانیات و مشروبات الکلی

نوشیدن الکل شدت بوی بد دهان را افزایش می دهد و اتانول یکی از عوامل کم آبی است که بدن را کم آب کرده و همچنین به خلاص شدن از شر محصولات باکتریایی کمک می کند. سیگار کشیدن همچنین در تشدید عوارض الکل نقش دارد.

چکار باید بکنیم؟

برای از بین بردن بوی بدن ، باید از برخی از غذاهایی که در زیر مورد بحث قرار گرفته است ، اجتناب کنید. البته باید به خاطر داشته باشید که نمی خواهید این غذاها را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. اما کاهش مصرف آنها می تواند به جلوگیری از بوی بد دهان کمک کند.
با تغذیه مناسب با تغذیه نامناسب مقابله کنید

گاهی اوقات تغییر عادات غذایی و افزایش مصرف آب برای از بین بردن بوی بد دهان کافی است. با این حال ، نباید فراموش کنید که بهداشت دهان و دندان و مشورت با پزشک نیز ضروری است. به یاد داشته باشید ، نوشیدن آب بیشتر برای بدن نیز مفید است.

ابتدا دلیل آن را بیابید

اولین قدم برای مقابله با بوی بد دهان شروع درمان است. خوردن فقط غذاهایی مانند سیر و پیاز که می تواند مشکل شما را برطرف کند می تواند علت این مشکل باشد. این مشکل حتی می تواند ناشی از عدم مصرف آب کافی باشد. در نتیجه می توانید با نوشیدن آب بیشتر از شر خشکی دهان و بوی بد دهان خلاص شوید. گاهی اوقات این مشکل ناشی از مشکلات دندان یا لثه است. در نتیجه ، ابتدا باید ریشه مشکل را پیدا کنید.

از مصرف الکل و دخانیات خودداری کنید

همانطور که گفته شد ، سیگار کشیدن و الکل علائم بوی بد دهان را تشدید می کند. اگر سیگاری هستید ، نه تنها باید این عادت بد را ترک کنید ، بلکه باید این عادت را ترک کنید تا گامی مهم در جهت سلامتی بردارید.

بیش از 3 وعده غذا در روز نخورید

هرچه بیشتر غذا بخورید ، تعادل pH در دهان بیشتر مختل می شود. در نتیجه ، زمان بیشتری برای تغذیه باکتری ها در نظر گرفته می شود و خطر تجمع مواد غذایی روی دندان ها و گوشه های دهان را افزایش می دهد. علاوه بر این ، بسیاری از دسرها شیرین هستند و در واقع طعم خوبی برای باکتری های دهان دارند. بنابراین ، توصیه می شود از عادت مصرف مکرر وعده های غذایی کوچک خودداری کنید.

برای حفظ بهداشت دهان و دندان ، دهان خود را با روغن نارگیل شستشو دهید

نتایج برخی از مطالعات نشان می دهد که مسواک زدن دندان ها برای استشمام بوی بسیار مهم است. علاوه بر این ، توصیه می شود بعد از مسواک زدن دهان خود را روزانه با روغن نارگیل شستشو دهید. روغن نارگیل سرشار از اسید لوریک است. این ترکیب بر عوامل بیماریزای مختلف دهان تأثیر مفیدی دارد. برای انجام این کار ، گلو را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل به مدت 5-10 دقیقه پس از مسواک زدن دندان های خود بشویید. حتی اگر حوصله داشته باشید ، می توانید این روغن را به مدت 20 دقیقه در دهان خود نگه دارید و در نهایت روغن را اسپری کنید.
نگاهی به برخی از سبزیجات بیندازید

جویدن سبزیجاتی مانند جعفری ، نعناع ، میخک ، رازیانه ، بابونه ، رزماری ، مریم گلی و هل بوی بد غذا را از بین می برد.

اضافی برای مبارزه با بوی بد دهان

فلز روی: نتایج چندین مطالعه نشان داده است که مکمل های روی ترکیبات سولفات را به گازهای بی بو تبدیل می کنند.

پروبیوتیک ها: به طور کلی بزاق استرپتوکوک اصلی ترین ماده در دهان افراد سالم است. با این حال ، سطح این باکتری ها در افرادی که از بوی بد دهان رنج می برند پایین است و برخی از آنها حتی این باکتری را ندارند. به همین دلیل ، پروبیوتیک ها در از بین بردن و کاهش بوی بد دهان مثر هستند.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اساسی تغذیه و میزان و روش غذا خوردن ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه در اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

غذاهای دودی پرخطر

اهمیت غذاهای سرد و گرم

6 راه برای دریافت امگا 3

گوشت نخورید و نخورید



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *