بهترین راه برای ثابت نگه داشتن وزن

بهترین راه برای ثابت نگه داشتن وزن


در این مقاله ما روش هایی را برای حفظ ثبات وزن خود برای جلوگیری از مشکلات کاهش وزن آورده ایم. مخصوصاً برای افرادی که با تلاش زیاد وزن خود را کاهش داده اند و می خواهند وزن خود را ثابت نگه دارند. تحقیقات و گزارشات متخصصان تغذیه نشان می دهد که می توان وزن ثابت را حفظ کرد.

تثبیت وزن با کمک رشد عضلات

اولین راه حل این است که ماهیچه بسازید. افزایش متابولیسم بدن به ساخت این ماهیچه ها کمک می کند. متابولیسم ماهیچه ها بیشتر از چربی است. حتماً تمرینات عضله سازی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید و با گذشت زمان بیشتر کار کنید. حتی در 30 دقیقه پیاده روی ورزش روزانه را رها نکنید.

آیا احساس گرسنگی بر حفظ وزن تأثیر می گذارد؟

در برابر گرسنگی مقاومت نکنید ، بلکه رژیم غذایی خود را با فیبر تکمیل کنید. احساس گرسنگی بدون حفظ وزن واقعی شما را آزار می دهد. در طول روز میوه ، سبزیجات و غلات کامل بخورید. همچنین روزانه از محصولات لبنی استفاده کنید. رژیم لبنیات کم چرب علاوه بر اینکه شما را سیر نگه می دارد ، می تواند به سالم ماندن استخوان ها کمک کند (مخصوصاً برای زنان مبتلا به پوکی استخوان از قبل موجود).

تاثیر وزن بر فست فودها و شیرینی ها

از وسوسه خوردن غذاهای چرب خودداری کنید. مشاهدات نشان داده است افرادی که نسبت به فست فودها و شیرینی ها مقاومت بیشتری دارند ، در طولانی مدت وزن خود را کاهش نمی دهند. این روش به معنای از دست دادن غذاها و دسرهای مورد علاقه شما نیست ، بلکه خوردن بخش کوچکی از آنها است. همیشه به مصرف غذا و کالری توجه کنید زیرا گاهی اوقات منجر به کاهش وزن و سوء تغذیه می شود. اگر از احساس گرسنگی اجتناب کنید و کاملاً سیر شده باشید ، می توانید به راحتی از این وسوسه ها خلاص شوید.

وزن را ثابت نگه دارید

دریافت کالری

مقدار کالری موجود در یک وعده را بیاموزید و همیشه مقدار تقریبی آن را اندازه گیری کنید. از طریق این پیوند ، می توانید مطالب مربوط به میزان کالری دریافتی روزانه برای مردان و زنان را بخوانید. برنامه غذایی خود را برنامه ریزی کنید. برای راحتی بیشتر ، یک بشقاب متوسط ​​انتخاب کنید و مقدار غذا را در یک بشقاب اندازه گیری کنید تا طبق معمول میل شود.

تأثیر اندازه و وزن بر حفظ وزن

اندازه نواحی مختلف بدن خود را اندازه بگیرید و همیشه از تناسب اندام آنها مطلع باشید. این استراتژی به شما کمک می کند تا پاسخ بدن خود را به تعداد کالری هایی که می خورید و غذاهایی که می خورید کنترل کنید. افزایش مقیاس روزانه نشان می دهد که شما در حفظ وزن ایده آل خود چقدر موفق هستید و انگیزه برای ادامه کار.

تاثیرات خوردن صبحانه برای حفظ وزن

همانطور که مدت هاست شنیده ایم صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است. صبحانه را از دست ندهید ، یک صبحانه کامل بخورید.

مراقب تناسب اندام خود باشید!

اگر مراقب وزن خود نباشید ، با افزایش سرعت متابولیسم بدن ، با افزایش سن دچار چاقی و بیماری های مرتبط می شوید. تغییر وزن تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند جنسیت ، سن ، ژنتیک ، شیوه زندگی ، برنامه خواب و فرهنگ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *