خود ارزیابی تست استرس سلامتی آردل

یک مقدمه

چهل و سه سال از انتشار اولین کتاب Rodale Press می گذرد

کار محبوب با موضوع سلامتی. عنوان “سلامتی سطح بالا: جایگزینی برای پزشکان، داروها و بیماری ها” به افتخار هالپرت ال. توجه روزانه به ورزش کافی، تغذیه علمی، زندگی و حساسیت محیطی. از دهه ۱۹۵۰ و اوایل دهه ۱۹۶۰، دکتر دان تغییر تمرکز را از اتکای مداوم به مراقبت های پزشکی برای بیماری های مزمن و بیماری هایی که عمدتاً ناشی از انتخاب سبک زندگی نامناسب و محیط های خطرناک است تشویق کرده است.

علیرغم رشد جنبش سلامتی، تمرکز بر درمان و بهبودی به جای پیشگیری و تندرستی باقی می ماند. این واقعیت یکی از دلایل اصلی است که سیستم مراقبت های بهداشتی ایالات متحده اکنون سالانه ۳.۲ تریلیون دلار هزینه دارد. به نظر من، تمرکز بر بیماری‌های مزمن و غفلت ناشی از غنی‌سازی زندگی، بزرگترین دلیل برای این سطح سرسام‌آور هزینه‌های پزشکی است که در هیچ کجای دنیا قابل مقایسه نیست.

یک نسخه ساده از خود ارزیابی تست استرس در کتاب فوق الذکر در سال ۱۹۷۷ ظاهر شد. من در طول سالها آن را گسترش داده ام. این آزمون همیشه به گونه‌ای طراحی شده است که حس گسترده‌ای از طیف عواملی که می‌توانند منجر به استرس‌های عاطفی و ذهنی با ماهیت ناخوشایند شوند، که اساساً معنای استرس است، ارائه می‌کند، اگرچه این اصطلاح به گونه‌ای تفسیر شده است که شامل چنین گونه‌های اپیزودیکی نیز می‌شود. عواملی مانند برانگیختگی شانس بیش از حد ناشی از خوش شانسی بیش از حد ناگهانی. (شخصاً همیشه از این فشار استقبال کرده و هستم.)

با این حال، بسیاری از عوامل استرس زای مثبت یا منفی که به خوبی مدیریت نمی شوند، باعث سلامتی و سایر مشکلات از بدبختی تا تباهی می شوند. تست استرس من هنوز هم ابزاری خودارزیابی پس از توسعه‌های فراوان در طول سال‌ها، هنوز یک ابزار خودگزارشی است که هدف آن کسب بینش‌های شخصی است. این یک تست به هیچ وجه فنی نیست. مگر اینکه آنها تحت شرایط کنترل شده در طول زمان و با دقت علمی تأیید شوند، آنها فقط برای اهداف خودآگاهی و بینش در زمینه هایی که ارزش توجه دارند مفید هستند. که اتفاقاً همیشه هدف بوده و هست.

فشار

کتاب های زیادی در مورد پدیده استرس نوشته شده است. این یک اصطلاح رایج در فرهنگ ما است و در برنامه های مختلف ارتقای سلامت در محیط کار توجه زیادی را به خود جلب می کند. در بین انسان ها، تفاوت های فردی زیادی در نحوه واکنش افراد و برخورد با استرس در زمان های مختلف تحت شرایط مختلف وجود دارد. آنچه شما را تحت فشار قرار می دهد ممکن است من را خوشحال کند، به طور متناقض، و بالعکس. افراد به طرق مختلف در زندگی خود استرس و استرس را تجربه می کنند. بنابراین، هر گونه خودارزیابی استرس افزایش دهنده هوشیاری باید منجر به رنج کمتر و بیشتر شود. این یک چیز خیلی خوب به نظر می رسد

اگر همانطور که متخصصان در این زمینه مدعی هستند مدیریت استرس موثر یک تقویت کننده سلامت باشد، مزایای تسلط قابل توجه است. فهرست جزئی از مزایا شامل کوچک شدن کمتر مغز (!)، بهبود سلامت عاطفی، مدیریت بهتر رویدادهای آسیب‌زا، کمک به تمرکز، تمرکز بیشتر، کاهش حضور، افزایش قابلیت‌ها، کاهش خطر زوال عقل و بهبود چرخه خواب است.

به طور خلاصه، تست استرس بعدی افزایش خودآگاهی است،

ارزیابی یا نظرسنجی رضایت از زندگی تا به امروز. این باید به شما کمک کند تا یک طرز فکر و سبک زندگی سالم را شروع کنید یا اضافه کنید.

همه ما می توانیم توانایی خود را برای مدیریت استرس بهبود دهیم. این تست باید برای بررسی مسائل و نگرانی هایی که منجر به راه حل های مثبت برای بسیاری از موقعیت های دشوار می شود مفید باشد.

مقیاس رتبه بندی

تست استرس سلامتی آردل، که از فصل جوانی در “سلامتی سطح بالا” چندین بار به روز و گسترش یافته است، اکنون شامل جنبه های فیزیکی، ذهنی، عاطفی، معنوی (یعنی معنا و هدف) و جنبه های اجتماعی بهزیستی است. این یکی از دلایلی است که بسیاری از کاربران این تست را مفید می دانند – ارزیابی متعادلی از منابع مختلف استرس بر اساس مقیاس شش نقطه ای و همچنین گزینه ای خنثی ارائه می دهد که هیچ احساس مثبت یا منفی مرتبط با یک مورد خاص را نشان نمی دهد. به سادگی رضایت خود را با نمرات مثبت یا منفی برای هر مورد ارزیابی کنید.

  • اگر رضایت شما از وضعیت زندگی در حال حاضر در رابطه با مقوله فهرست شده «خوشحالانه» است، «+۳» را وارد کنید – به خوبی یا مثبتی که می‌توان به طور منطقی انتظار یا امید داشت.

  • اگر سطح رضایت شما در دسته «خیلی خوشحالم که کاملاً راضی هستید»، «+۲» را وارد کنید.

  • اگر رضایت شما «قابل قبول، نسبتاً رضایت بخش» است، «+۱» را وارد کنید.

  • اگر معنای دقیق‌تر شما «مطمئن نیست» تا «بدون مشکل» است، «۰» را وارد کنید.

  • اگر پاسخ دقیق تر به نظر “تا حدودی ناامید کننده” تا “نه کاملا درست” است، “-۱” را وارد کنید.

  • اگر بیشترین/بهترین پاسخ “بسیار ناامید” تا “خیلی خوشحال نیستم” است، “-۲” را وارد کنید.

  • اگر احساس می‌کنید مشکل در دست این است، «-۳» را وارد کنید: «من در راه به جایی نیستم» تا «فکر می‌کنم در شرف عبور از یک شیب هستم».

با این سیستم امتیاز دهی، در سمت چپ هر فاکتور نسبت به میزان فشار مثبت یا منفی که ایجاد می کند، عددی را وارد کنید. وقتی تمام ۲۵ مورد را کامل کردید، امتیاز خود را اضافه کنید و رتبه بندی استرس خود را بخوانید.

توصیه نهایی پس از اتمام امتحان و ثبت نام، صرف نظر از نمره شما، این است که با یک طرز فکر/سبک زندگی سالم آشنا شوید و به آن متعهد شوید. سلامتی واقعی به معنای سبک زندگی و طرز فکر هدایت‌شده با الهام از فراوانی و پشتیبانی شده توسط

ورزش و توانمندسازی آنها با آزادی.

آزمون خود ارزیابی

_____ ۱. یک حرفه یا شغل را انتخاب کنید

_____ ۲. شغل فعلی یا توانایی کسب معیشت رضایت بخش

____ ۳. وضعیت تاهل یا شریک زندگی

_____ ۴. روابط ضروری (خانواده و بهترین دوستان)

_____ ۵. توانایی لذت بردن و تعداد دفعات لذت بردن از اوقات مفرح به طور منظم

_____ ۶. تعداد دفعاتی که اخیراً احساس شادابی، انرژی و “زندگی خوب است” داشته اید.

_____ ۷. وضعیت مالی و چشم انداز آینده

_____ ۸. احساس هویت شما و نحوه رشد آن (عزت نفس و اعتماد به نفس)

_____ ۹. معنا و هدف در زندگی (از جمله “معنویت”)

_____ ۱۰. سطح عزت نفس و قدردانی از اینکه دیگران شما را چگونه می بینند

_____ ۱۱. احتمال تأثیرگذاری بر کسانی که شما و احتمالاً دیگران را می شناسند

_____ ۱۲. زندگی جنسی

_____ ۱۳. بدن، نحوه ظاهر و عملکرد آن

_____ ۱۴. زندگی خانگی، شامل طیف وسیعی از علایق و علایق

_____ ۱۵. مهارت های زندگی و آموزش – آگاهی از مسائل و حقایق غیر مرتبط با شغل یا حرفه شما

_____ ۱۶. توانایی مقابله با تغییرات، بحران ها، شکست ها و انواع موقعیت های غیر منتظره

_____ ۱۷. دانش تغذیه، نگرش و الگوهای مصرف

_____ ۱۸. توانایی بهبودی از ناامیدی ها، آسیب ها و تراژدی ها

_____ ۱۹. احتمالات

_____ ۲۰. مجموعه ای متعادل از علایق و کیفیت در زندگی شما

_____ ۲۱. احساس کنید که زندگی برای شما در یک منحنی صعودی است و همیشه بهتر و کامل تر می شود.

_____ ۲۲. سطح درگیری در مسائل و علایق فراتر از علایق فوری شما

_____ ۲۳. انتخاب در مورد والدین و سبک ها/اصول

راهنمایی کودکان

_____ ۲۴. نقش با شبکه دوستان، بستگان و/یا دیگران

_____ ۲۵. پذیرش عاطفی واقعیت اجتناب ناپذیر پیری، زوال و مرگ.

عدد اضافی را اضافه کنید و اعداد منفی را کم کنید. جمع را در این فاصله بنویسید: ______

ترجمه:

۶۰+ تا ۷۵+ – به طور کلی در موقعیت بسیار خوبی قرار دارید، و به احتمال زیاد به طور مداوم توسط عوامل استرس زا آزارتان نمی دهد. شما عوامل مثبت زیادی در زندگی خود دارید که بیش از هر مدیریت استرسی است

تکنیک (مانند تنفس عمیق، مدیتیشن، و غیره) شما را تا حد زیادی از اثرات مضر احساسات منفی در مواجهه با آنچه که زندگی در خدمت آن است مصون خواهید داشت. چند چالش وجود دارد که احتمالاً شما را از احساس همیشگی نزدیک به رفاه دور می کند تا زمانی که احساس خوبی داشته باشید.

همانطور که در این ارزیابی نشان داده شده است، سطح همچنان بالا است.

  • ۳۶ تا ۵۹+ – شما واقعاً خوب عمل می کنید، بسیار بهتر از بسیاری از مردم. باید اطلاعات موجود در مورد مفهوم سلامتی را جذاب و منطبق با حرکت شما به سمت یک زندگی فعال و سالم بیابید. شما در حال حاضر توانایی خوبی برای برخورد خلاقانه و موثر با رویدادها و شرایط دارید. پیشرفت های بیشتر باید به راحتی به سراغ شما بیایند. با آرزوی بهترین ها برای پیشروی در هنگام یادگیری مهارت های جدید، به ویژه در زمینه های تفکر انتقادی، تجربه زندگی پر جنب و جوش و تناسب اندام و گسترش آزادی ها و انتخاب های شخصی خود.

  • ۲۰ تا ۳۵+ – شما از اهمیت انتخاب سبک زندگی در تأثیرگذاری بر کیفیت زندگی خود آگاه هستید. شما ارزش مسئولیت شخصی، محیط حمایتی و اثرات مثبت تجمعی تغییرات کوچک در طول زمان را می دانید. در ماه‌های آینده، انرژی‌های اضافی را در یادگیری روش‌های تقویت بخش‌های خاص سرمایه‌گذاری کنید. شما می توانید رضایت خود را افزایش دهید و در عین حال استرس های خود را کاهش دهید.

  • ۰ تا ۱۹+ – به وضوح می توانید از یک سرمایه گذاری متوسط ​​در یادگیری روش های کاهش استرس و افزایش لذت بهره مند شوید. موجی از شرایط منفی ممکن است منجر به شکست عاطفی شود. اکنون اقدامات لازم را انجام دهید تا از کند کردن پیشرفت مداوم خود در جهت تسلط بر زندگی با کیفیت و خودکارآمدی خودداری کنید.

توصیه زیر برای محدوده نقطه بالا (۰ تا ۱۹+) و هر سه محدوده نقطه زیر اعمال می شود: عناصر استرس شناسایی شده در ۲۵ عبارت را مرور کنید. Google یا حداقل اطلاعات پس زمینه در مورد این مسائل استرس حیاتی را پیدا کنید. پس از اتمام این مطالعه و تمرین تکنیک‌ها و دیدگاه‌های خاص، در صورت لزوم، مجدداً در آزمون شرکت کنید.

  • -۱ تا – ۱۷. توانایی شما برای به کارگیری مهارت های ضروری سلامتی واقعی به دلیل مدیریت ناکافی استرس های زندگی شما مختل می شود. این چهار حوزه مهارتی اصلی عبارتند از: ۱) استفاده از تصمیم گیری مبتنی بر ذهن، ۲) لذت بردن از کیفیت های زندگی فراوان، ۳) تمرین دو ورزش کلیدی (ورزش و تغذیه عاقلانه) و ۴) توانایی فروپاشی تا شکستن. آزاد از محدودیت های خود تحمیلی آزادی های شخصی شما. این یک مشکل سلامت روان با عواقب قابل توجهی است.

  • ۱۸- تا ۳۷- – استرس روزانه که زندگی مناسب را مختل می کند یک مشکل جدی است – و سزاوار توجه شماست. استرس ناشی از طبیعت منفی مداوم در زندگی، انگیزه شما را برای انتخاب عاقلانه و حفظ سطح انرژی مورد نیاز برای سلامتی خوب و یک زندگی لذت بخش به خطر می اندازد. شما کاندیدای مشاوره هستید. شما یا بسیار بدبین هستید یا مشکلات جدی در مقابله با استرس دارید.

  • -۳۸ تا -۷۵ – خدای من. برای امرار معاش چه کار می کنید – آیا شما رهبر عالی کره شمالی، کیم جونگ ایل، دیکتاتور حاکم پادشاهی گوشه نشین هستید؟ آیا در کاخ سفید ترامپ کار می کنید؟ کاری باید انجام شود، کارهای زیادی، تا بار سنگینی را کاهش دهد و بسیاری از بار استرس را از زندگی شما حذف کند.

بیایید یک لحظه به جنبه روشن نگاه کنیم – شما هنوز زنده هستید، توانستید آزمایش را بدون تجربه یک رویداد قلبی کامل کنید و احتمالاً تا حدی حس شوخ طبعی دارید. اما به طور جدی، اگر همانطور که این مجموعه کوچک از سؤالات شگفت انگیز نشان می دهد واقعاً عصبی هستید، وقت آن است که با یک متخصص سلامتی چت کنید.

از اینکه در آزمون خود ارزیابی استرس شرکت کردید متشکرم.

بهترین آرزوها. خوب باش

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر