خوردن گوشت یا نخوردن – دکتر رضا اطمینانانی

خوردن گوشت یا نخوردن - دکتر رضا اطمینانانی


گوشت نخورید و نخورید

آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفید برای حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن است؟ این مقاله در وب سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، به بررسی اجمالی پاسخ این س providesال می پردازد و بررسی می کند که آیا علل آن تأثیر مثبت یا منفی بر سلامت انسان دارد. ما همچنین عوارض خوردن یا نخوردن گوشت را بررسی خواهیم کرد. یعنی ، گوشت شامل طیف وسیعی از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، عقیق ، مغز و سایر ویزورها ، مرغ ، مرغ و سایر طیور و انواع غذاهای دریایی و ماهی های پرورشی است.

اما اگر گوشت می خورید!

یکی از موضوعات این روزهای بازار مصرف گوشت است. بسیاری از مردم در مورد خوردن گوشت بسیار سختگیرانه عمل می کنند ، در حالی که دیگران محتاط و شکاک هستند. با شنیدن اخبار ضد و نقیض در مورد آن ، برخی از افراد در مورد خوردن یا نخوردن گوشت دچار سردرگمی می شوند.

دقیقاً جواب چیست؟

بنابراین ما در مورد گوشت صحبت می کنیم. آیا باید به طور خاص در مورد نوع گوشت منظور داشته باشیم؟

این به این دلیل است که ارزش غذایی انواع مختلف گوشت می تواند متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف در بسیاری از مواد مغذی مشترک هستند. اما تنوع آن دارای ویژگی هایی است که می تواند ارزش غذایی آن را تغییر دهد. در برخی موارد می تواند مضر باشد و در برخی دیگر می تواند برای سلامتی مضر باشد.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است ارزش غذایی انواع مختلف گوشت را مطالعه کرده و دریابید که آیا این گروه غذایی دارای ویژگی های انسانی هستند یا خیر. گوشت منبع بسیار غنی از پروتئین است و پروتئین موجود در آن پروتئین حیوانی است که قدرت هضم و جذب خوبی دارد. همچنین برای بدن انسان مفید است ، بدین معنی که درصد بالایی از پروتئین موجود در گوشت توسط سلول ها ساخته می شود. به این به این دلیل است که همه گوشت ها حاوی اسیدهای آمینه ضروری هستند. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند ، در بدن تولید نمی شوند و باید از غذا به دست آیند زیرا بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند. در طول رشد و ترمیم سلول های خشک شده ، آنها برای تولید غدد درون ریز مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که مسئول محافظت از بدن در برابر میکروب ها هستند) و غدد درون ریز مثر هستند. اندام ها. در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین مختل می شود و عملکردهای بالا به خوبی عمل نمی کند. در نتیجه ، علاوه بر این که پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها دارند ، سلامت انسان نیز به شدت تهدید می شود. پس از آب ، بیشتر پروتئین از سلول ها تشکیل شده است. گوشت سرشار از پروتئین مغذی با کیفیت بالا است. به این ترتیب می توانیم ببینیم که گوشت دارای خواص پروتئینی خوبی است. از نظر اندازه ، این گروه غذایی دارای مقدار زیادی پروتئین نیز هستند.

گوشت و مواد مغذی

اگر در حد متعادل مصرف شود ، گوشت منبع خوبی از ویتامین B است. آنها می توانند بخش مهمی از نیاز انسان به این ویتامین ها را برطرف کنند.
ویتامین B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعال شدن سلول های عصبی دارد. یکی از مشکلات عمده ای که امروزه ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی با آن روبرو هستند ، مشکلات عصبی و اختلالات روانی ناشی از صنعت است. بنابراین ، هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت اعصاب و ایجاد آرامش در افراد کمک می کند. این می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و رفاه انسان باشد.
ویتامین های گروه B برای ویتامین های پوست نیز مثر هستند. برخی از این ویتامین ها (که گوشت منبع غنی از آنهاست) برای خون سازی نیز مفید هستند.

آهن یکی دیگر از مواد مغذی در مقادیر خوب و با کیفیت بسیار بالا در گوشت است. آهن عمدتا برای خون سازی استفاده می شود و نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی و عوارض جانبی متعددی می شود. آهن موجود در گوشت جذب بالاتری نسبت به منابع آهن دارد و در پیشگیری از کم خونی و حفظ سیستم ایمنی بدن مثر است.

تحقیقات نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه را کاهش می دهند که می تواند منجر به افت تحصیلی شود. درمان کم خونی این اختلال را برطرف می کند.
گوشت منبع غنی روی است. روی نوعی نمک است که به حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن در دوران کودکی و نوجوانی کمک می کند ، همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بیماری ها جلوگیری می کند.

ماهی مدیریت

ماهی (به ویژه غذاهای دریایی) یکی از بهترین و مغذی ترین غذاها است. علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، حاوی مقدار قابل توجهی ید برای سلامتی انسان است. پیشگیری از گواتر بسیار مثر است.
علاوه بر این ، چربی ماهی یکی از بهترین چربی ها است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر مهمی در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی هستند. با این حال ، برخی افراد استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز و همچنین مرغ که حاوی چربی یا پوست است ، حاوی چربی های حیوانی است که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهد. این س shouldال باید در ذهن خوانندگان عزیز مجله مطرح شود و در چند سطر بالا ذکر شده است که چربی موجود در گوشت حاوی اسیدهای چرب مفید است که میزان چربی خون ناخواسته را کاهش می دهد ، اما عکس آن در اینجا بیان شده است. به


دکتر ریسا آتمینانی

متخصص تغذیه اصفهان


توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک طرف منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع شده برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که سیستم عروقی را از آسیب محافظت می کند.

لازم به ذکر است که گوشت قرمز که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست دارای مقداری چربی در فیبرهای ماهیچه ای است که به استفاده از اسیدهای چرب مفید گوشت و همچنین جلوگیری از آسیب به اسیدهای چرب اشباع کمک می کند. برای جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی و سایر آسیب های اسیدهای چرب در این گروه ، چربی های موجود در گوشت قرمز ، از جمله گوشت گوسفند و گوسفند ، نباید در مرغ خورده شود و چربی مرغ باید جدا شود. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش سطح چربی ناخواسته خون پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان داده اند.
مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

ادامه داد…

بقیه این مقاله (خوردن گوشت یا نخوردن) را می توانید در مقاله بعدی بخوانید. شما عزیزان می توانید از طریق کادر زیر با ما تماس بگیرید (ایده ای برای ما ارسال کنید) و مشکلات ، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. از حمایت شما متشکریم.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اساسی تغذیه و میزان و روش غذا خوردن ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه در اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

از آسیب های ناشی از مواد قندی مطلع شوید

غذاهای دودی پرخطر

اهمیت غذاهای سرد و گرم

6 راه برای دریافت امگا 3



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *