دکتر انوشه متخصص تغذیه باورهای غلط در مورد اندازه و اندازه بدن

دکتر انوشه متخصص تغذیه باورهای غلط در مورد اندازه و اندازه بدن


باورهای غلط در مورد اندازه و اندازه بدن

افراد بسیار حیله گر و هوشیار بدترین دشمن آنها هستند زیرا همیشه درباره خود حرف های منفی می زنند. آنها از بدن خود خجالت می کشند و فکر می کنند تناسب اندام از ارزش و قیمت آنها کم نمی کند. چنین افرادی فکر می کنند که ارزش آنها بستگی به ترازویی دارد که در آن حرکت می کنند یا آینه ای که در آن هستند. ارزش آنها واقعاً بستگی به انجام یا عدم انجام آنها دارد.

آنها از نظر اندازه بدن و مقیاس برآوردی خود دچار مشکل هستند که بر روابط اجتماعی ، کار و تصمیمات روزانه آنها تأثیر می گذارد.

در جامعه ای که برای کاهش وزن ارزش قائل است و آن را ترویج می کند ، جای تعجب نیست که نارضایتی از فرم بدن در افراد دارای اضافه وزن یا چاق رایج است.

تفاوت بین “ایده آل” و “واقعی” اغلب بر اساس اندازه بدن ، ظاهر فیزیکی و موقعیت اجتماعی و اجتناب از مکان تعریف می شود.

قسمتهای نامطلوب بدن معمولاً در اطراف باسن ، شکم ، ران و باسن است. نارضایتی از اندازه و ابعاد بدن معمولاً با عزت نفس پایین و علائم افسردگی همراه است.

خوشبختانه ، سوء تفاهم در مورد اندازه بدن برای اقلیتی از افراد مشکل ساز است و معمولاً افرادی را که می خواهند وزن کم کنند یا اندامی متناسب داشته باشند ، درگیر می کند.

نارضایتی شدید از شکل ، اندازه و اندازه بدن یک عارضه بالینی اختلالات بدشکلی (BDD) است که در درصد کمی از زنان چاق رخ می دهد.

افرادی که تصویری مثبت از بدن خود دارند در برنامه های کاهش وزن موفقیت کمتری نسبت به افرادی که نگرش مثبتی نسبت به بدن خود دارند ، دارند. مطالعه بر روی دو گروه از افرادی که از فرم بدن خود ناراضی بودند و کسانی که از فرم بدن خود ناراضی بودند ، نشان داد که تنها 26 درصد از افرادی که از بدن خود ناراضی بودند ، توانستند BMI خود را یک تا دو واحد کاهش دهند. این مقدار 63 درصد از گروه مخالف بود.

برنامه های کاهش وزن که بر بهبود ظاهر بدن تمرکز می کنند معمولاً پس از مدتی دنبال نمی شوند. برنامه های کاهش وزن به طور فزاینده ای برای دستیابی به تغییر رژیم غذایی و شواهد سلامتی دنبال می شود و افرادی که از آن پیروی می کنند تغییرات رفتاری طولانی مدت و بلند مدتی از خود نشان می دهند.

مشکلات اندازه و ابعاد بدن می تواند بزرگترین مانع برای کاهش و حفظ وزن باشد. این به این دلیل است که نارضایتی از بدن در پایان برنامه کاهش وزن (هنگامی که فرد در برنامه خود موفق است) می تواند منجر به اقدامات شدید و اشتباه در نتیجه افزایش وزن شود.

رژیم گیرندگان سخت گیر نسبت به افرادی که به رژیم غذایی خود پایبند هستند از شکل و اندازه بدن خود رضایت کمتری دارند.

افرادی که سابقه رژیم های سختگیرانه را دارند علائم نوسانات خلقی و نارضایتی از اندازه بدن خود را نشان می دهند.

در مورد فرم بدن خود واقع بین باشید.

برای برخی افراد اندازه گیری دور کمر و باسن و کاهش وزن از آنچه برای یک زندگی سالم انجام می دهند مهمتر است. این می تواند به یک چرخه معیوب و منفی تبدیل شود. تصویر کاذب از بدن ، تصویری اشتباه از خود ، عزت نفس پایین و احساس عدم کفایت ایجاد می کند. عزت نفس پایین می تواند مانعی برای هر شیوه زندگی سالم باشد.

شکستن این چرخه تنها با صادق بودن در مورد اندازه بدن آغاز می شود.

بین اصطلاح “ظاهر ظاهری” (یعنی ظاهر شخص) و “شناخت فیزیکی” (نحوه فکر فرد در مورد بدن خود) تفاوت زیادی وجود دارد.

طبیعی است که هر کسی از قسمتهای خاصی از بدن خود ناراضی باشد. اما اگر این نارضایتی در تصور فرد از خود و ارزش و ارزشی که برای خود قائل است تداخل داشته باشد و در تعامل اجتماعی وی اختلال ایجاد کند ، به درمان و مشاوره نیاز دارد.

در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه ظاهر شدن یا گرفتن وقت ملاقات برای درمان آکنه آمده است:

  • لیستی از ویژگیهای خوبی که یک فرد می تواند در زندگی به آن افتخار کند ، تهیه کنید. از آنجا که اینها ارزشهای واقعی هستند ، اعدادی نیستند که تصویر بدن یا مقیاس بدن فرد را منعکس کنند.
  • برای یک لحظه تصور کنید که شما به دنیای کارمی رانده شده ارل منتقل شده اید.
  • کنترل بدن خود را متوقف کنید. کنترل روزانه بدن مانند نگه داشتن انگشتان خود در دو طرف مقابل صحنه یا تمرکز بر ران ، باسن و شکم را متوقف کنید. (این منجر به احساس اشتباه و منفی در مورد بدن می شود).
  • از تمرکز روی یک نقطه تماس به جای وارونه کردن کل بدن خودداری کنید.
  • پهلوها و شکم را بین دو انگشت نگه ندارید یا اندازه نگیرید. این عمل صحیح نیست زیرا تخیل کاذب بعدی را ایجاد می کند.
  • چشمان خود را روی بدن نگه دارید و سعی کنید آن را جلوی آینه پایین بیاورید.
  • مثبت فکر کنید. انتقاد از تصویر بدن ، مانند “من چاق هستم” یا “من زشت و وحشتناک به نظر می رسم” ، فقط درک منفی شما از بدن را تقویت می کند. این مکالمات منفی را به مکالمات مثبت تبدیل کنید (این رفتار آگاهانه افکار را بر اساس دانش ، آگاهی و واقعیت بازآفرینی می کند). لیستی از کلمات مثبت درباره افکار و احساسات در مورد بدن تهیه کنید و از به کار بردن کلمات منفی خودداری کنید. کلمات انتقادی اغلب خوانده می شوند. آنها قابل اطمینان تر هستند و تأثیر آنها دائمی است. هنگام توصیف بدن خود ، از اصطلاحات دیگر مانند بزرگ و بزرگ به جای کلمات منفی مانند چاق و زشت استفاده کنید. به عنوان مثال ، به جای این که بگویید بدن من شبیه یک توده چربی است ، بگویید که 90 کیلوگرم وزن دارم ، یا بگویید که من همیشه تمیز و مرتب لباس می پوشم و امیدوارم شیک تر و شیک تر لباس بپوشم.
  • با خود مانند یک دوست محترم با احترام رفتار کنید.
  • از بدن خود لذت ببرید. برای افرادی که از فرم بدن خود ناراضی نیستند ، افزایش ارتباطات اجتماعی ، اعتماد به نفس و تشویق ، خرید لباس جدید ، ایجاد روابط جدید اهداف مهمی هستند. تعیین هدف دقیق به شما کمک می کند احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید. بر جنبه های مثبت و مهم دیگر ظاهر خود مانند مدل مو ، آرایش جدید و لباس زیبا تمرکز کنید.
  • فعالیتها و فعالیتهایی را که قبلاً از آنها لذت می بردید و اکنون آنها را رها کرده اید کنار بگذارید و دوباره آنها را انجام دهید.
  • مواردی را که برای بدن شما مناسب است بنویسید ، مانند ورزش ، شرکت در کلاس یوگا ، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش ، حمام گرم و استفاده از عطر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *