رژیم لاغری نوجوانان بهترین مراقبت های لاغری نوجوانان _ من و رژیم غذایی است


هر مرحله از رشد انسان یک فرآیند باورنکردنی و شگفت انگیز است و انسانها برای زندگی سالم و شاد در هر سنی نیاز به مراقبت ویژه دارند. نوجوانی یکی از حساس ترین دوره های زندگی است زیرا در این مرحله ، جوانان دچار تغییرات جسمی زیادی می شوند ، این تغییرات به این دلیل است که ریشه های درخت سلامت آینده را تقویت می کند ، مطمئناً به مراقبت و رژیم غذایی خاصی نیاز دارند. سالم و متعادل.

در شک و تردید باشید و اگر فرزند جدیدی روی زمین دارید ، مطمئن شوید که یک رژیم غذایی متنوع و متعادل برای او در نظر گرفته اید تا تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز را از خوردن و آشامیدن به عادات رفتاری و خوردن بدست آورد. برای اینکه بدانید چگونه می توانید بدن نوجوان خود را درست ببینید و شاهد شکوفایی او در جوانی باشید ، حتما این پست را بخوانید.

امروزه ، به دلیل زندگی و صنعت مدرن ، متأسفانه چاقی در بین کودکان و جوانان گسترش یافته است و بسیاری از خانواده ها نگران اضافه وزن جوانان هستند ، به ویژه در این دوره ، زیرا مرحله رشد و بلوغ از حساسیت خاصی برخوردار است و به نظر می رسد تنها کلید سلامتی و جوانی. این فقط می تواند یک رژیم غذایی سالم و مغذی باشد. اگر می خواهید فرزندان چاق و متناسب تربیت کنید ، پیش بروید. خواهی کرد.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن نوجوانان چیست؟

خوب است بدانید که تغذیه سالم به معنای گذراندن غذاها و غذاهای خاصی نیست که جوانان از آن لذت می برند. فقط به نوجوان خود بیاموزید که نوشیدنی های چرب و شیرین کمتری بخورد ، مانند نوشابه های شیرین ، کیک و شکلات. به یاد داشته باشید که این غذاها نباید برای جوانان حذف شوند ، فقط باید کمتر مصرف شوند و از روشهای جایگزینی با مواد مغذی و ویتامین استفاده کنید. برخی از مواد مغذی که برای رشد جوانی بسیار مهم هستند شامل آهن ، ویتامین D و کلسیم است. شما باید ببینید چه غذاهایی در رژیم غذایی وجود دارد که باید در نوجوان خود بگنجانید.

اگر نگران وزن نوجوان خود هستید ، رژیم غذایی سالم و متعادل برای کاهش وزن نوجوانان تنها راهی است که باید دنبال کنید. در اینجا نکاتی برای کمک به نوجوانان برای رسیدن به تغذیه سالم و کاهش وزن در دوران بلوغ آورده شده است:

رژیم راه اندازی نوجوانان

صبحانه را اشتباه نگیرید

رعایت رژیم غذایی به معنای حذف صبحانه یا گرسنگی تنها نیست. خوردن بیش از حد به کاهش وزن شما کمک نمی کند و همچنین به تومورهای شما در جوانی و بزرگسالی آسیب می رساند ، زیرا مواد مغذی مهم را از دست می دهید و به دلیل گرسنگی می توانید در طول روز عصبانی تر شوید. میان وعده پیدا کنید. خوردن صبحانه همچنین به شما کمک می کند تا برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی را دریافت کنید.

روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات بخورید

میوه ها و سبزیجات منبع خوبی از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که بدن شما در جوانی به آنها نیاز دارد. با خوردن حداقل 5 دانه میوه و سبزی در روز ، اشتهای شما کاهش می یابد. در جوانی بهترین غذا برای رژیم غذایی است.

غذاهای سالم تری بخورید

کالری و نوشیدنی های سرشار از چربی ، قند و نمک بیشتر بخورید ، مانند شیرینی ، شکلات ، کیک ، بیسکویت و نوشیدنی های شیرین. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را هیدراته کنید

به یاد داشته باشید که وقتی بدن شما جوان است باید روزانه 6 تا 8 لیوان مایعات بنوشید. آب و شیر کم چرب نوشیدنی های سالم هستند. برای کاهش وزن در جوانی ، در نوشیدن آب میوه مراقب باشید زیرا اگرچه طبیعی است ، اما حاوی مواد قندی است. کل نوشیدنی آب میوه مخلوط ، آب سبزیجات و اسموتی نباید بیش از 150 میلی لیتر در روز باشد که تقریباً به اندازه یک لیوان کوچک است.

رژیم چاقی برای جوانان

همانطور که افزایش وزن در جوانان باید کنترل شود ، همچنین درمان کاهش وزن و بلوغ در نوجوانان نیز باید کنترل شود. که در زیر ذکر شده است.

آیا نوجوان شما احساس خستگی می کند؟

یکی از مهمترین دلایل کاهش وزن و ضعف جسمانی جوانان به ویژه در دوران بلوغ ، کمبود آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن است. اگر نوجوانان شما ، به ویژه دختران ، شروع به خستگی کنند ، دچار کمبود آهن هستند. به ویژه دختران به دلیل از دست دادن آهن در دوران قاعدگی در خطر کمبود آهن هستند. بنابراین آنها باید سعی کنند آهن مورد نیاز خود را از منابع غذایی غنی شده با آهن دریافت کنند. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات و نان صبحانه غنی شده با آهن. کلسیم و ویتامین D نیز مواد مغذی ضروری برای درمان کاهش وزن و ضعف در جوانی هستند که در شیر و انواع محصولات لبنی یافت می شود. همچنین ، منابع ویتامین D در بشکه ها از بین می رود علاوه بر نور خورشید ، غذاهای دریایی مانند ماهی و خرچنگ نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی ، کمبود سه ویتامین دلیل کاهش وزن در جوانان است: (عکس اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن ، به ویژه در دختران نوجوان
  • ویتامین D. کافی نیست
  • کمبود کلسیم

از رژیم های لاغری شیک خودداری کنید!

رژیم های لاغری که نوید کاهش سریع وزن را می دهند امروزه به دلیل تبلیغات ناسالم در دنیای مد محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. اما مراقب باشید زیرا اغلب از نظر تغذیه و تغذیه نامتعادل هستند. این بدان معنی است که شما می توانید ویتامین ها و مواد معدنی مهم را در نتیجه این رژیم از دست بدهید. رژیم غذایی مد بیشتر بر نتایج کوتاه مدت متمرکز است ، بنابراین در نهایت ، وزن شما کاهش می یابد. برای دریافت رژیم غذایی سالم ، خوشبختانه می توانید از سایت من و متخصصان رژیم کمک بگیرید ، آنها با توجه به قد ، وزن ، جنسیت و سن شما یک رژیم استاندارد و سالم را در اختیار شما قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *