صبح خود را با یک پیاده روی 14 روزه 15 دقیقه ای آغاز کردم: در اینجا این چگونه بر سلامتی من تأثیر می گذارد

صبح خود را با یک پیاده روی 14 روزه 15 دقیقه ای آغاز کردم: در اینجا این چگونه بر سلامتی من تأثیر می گذارد


اگر تا به حال چنین ایده ای داشته اید ، دست خود را بالا بگیرید: “چرا من بیشتر راه نمی روم؟”

قابلیت راه رفتن دارد دست کم گرفته شده ترین تمرین – این هم هست بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته است شکل تمرین. بسیاری از کارشناسان معتقدند که پیاده روی بهترین کاری است که می توانیم برای سلامتی و رفاه خود انجام دهیم.

در اینجا آمده است: من در یک محله زیبا و قابل پیاده روی زندگی می کنم ، اما به نحوی بهانه می آورم که چرا نمی توانم برای قهوه قدم بزنم ، چیزهایی را در پست بگذارم یا در اطراف بلوک قدم بزنم. البته من آنطور که دوست دارم راه نمی روم یا راه نمی روم ، در واقع این بسیار خطرناک است ، زیرا من یک تبعیدی طلایی سه ساله دارم که باید راه برود (متاسفم) ، استلا).

ولی “دسرهای ورزشیاین واقعا من را به عادت های خوب حرکتی کشاند و به طور منظم شروع به قدم زدن کرد. تصمیم گرفتم هر دو هفته 15 دقیقه پیاده روی صبحگاهی داشته باشم و هر روز را با هوای تازه ، آفتاب ، نسیم دریا و پیاده روی آگاهانه و آرام آغاز کنم. در اینجا نحوه پایین آمدن آن آمده است.

بعد از دو هفته چه احساسی دارم؟

اینجا تعجبی ندارد ؛ حس خوبی دارم توپ توپم. احساس موفقیت می کنم! برای انجام دادن تلاش می کنم هر چیزی هر روز ، من واقعاً می خواهم ، اما شگفت انگیز است که بتوانم این کار را انجام دهم. “پیروزی” واقعاً خوشحال کننده است. همچنین باید اشاره کنم – این تنها روال ورزشی من برای دو هفته بود! راه رفتن (بله ، البته) … بدن من شگفت انگیز احساس شادی می کند.

من هفته دوم پیاده روی خود را با زمان کم صفحه نمایش (استراحت فنی کردم!) اضافه کردم ، بنابراین در کل ، احساس شگفت انگیزی داشتم. دوستان و خانواده ام در مورد آرامش من اظهار نظر کردند (حتی یکی گفت: “من سالهاست ندیده ام این کار را به آرامی انجام دهید!”). بیرون رفتن برای استراحت های کوتاه صبح باعث بهبود روحیه ، وضوح ذهنی و بهره وری من در روزهای کاری یا روزهای تکلیف من می شود.

علاوه بر این ، این پیاده روی کوتاه صبحگاهی به پیاده روی طولانی پیاده روی تبدیل شد. چند روز دیگر ، من ساعت ها با سگ خود در شهر قدم می زدم. من مجبور شدم بیشتر و بیشتر شهر محل زندگی خود را کاوش کنم ، نقاط قهوه ای را که قبلاً ندیده بودم ، امتحان کنم و چیزهایی را از لیست سطل خود علامت گذاری کنم.

TL ؛ DR – پیاده روی به من کمک کرد تجربه کنم …

  • افزایش قدرت
  • بهبود خلق و خو ، افزایش سطح شادی عمومی
  • وضوح ذهنی ، تمرکز و بهره وری بهتر
  • ذهن آگاهی بهتر
  • حالت آرامش بیشتری دارد
  • احساس موفقیت
  • سلامت کلی خوب
  • سگ شادتر

فواید پیاده روی برای سلامتی

این می تواند کمی تکان دهنده باشد ، اما لازم نیست ورزش شدید یا پیچیده باشد – پیاده روی واقعاً یکی است. روی شما فواید و برای برخی افراد ممکن است سالم تر از دویدن باشد.

کمتر تاثیرگذار است

زمان و مکان برای HIIT وجود دارد ، اما این حرکات انفجاری و پلایومتریک می تواند بر مفاصل شما ساییده شود. در مورد دویدن نیز همین اتفاق می افتد – اگرچه فوق العاده موفق است ، اما ضربه زدن به پیاده رو یا پیاده روها گاهی اوقات می تواند منجر به مشکلات مچ پا ، زانو و لگن شود. پیاده روی یک افزودنی عالی برای برنامه تناسب اندام فعلی شما است زیرا از شما در برابر ضربه محافظت می کند و از مفاصل شما محافظت می کند.

این پیشگیری از آسیب است

چیزی فراتر از پیاده روی وجود دارد حداقل میزان آسیب هر نوع تمرینی ، اما این اتفاق افتاده است برای جلوگیری از سقوط نشان داده شده است (و بر این اساس آسیب های ناشی از سقوط) ، این یک مشکل عمده بهداشت عمومی در افراد مسن است. و به خاطر همین از مفاصل شما حمایت می کند و ماهیچه های شما را تقویت می کند، می تواند شما را از انواع دیگر صدمات ناشی از ضعف جسمانی و عدم ثبات محافظت کند.

کاردیو خوبیه

مطالعات نشان داده است پیاده روی برای محافظت از قلب – می تواند باشد فشار خون پایین و ضربان قلب در حالت استراحت و به کاهش خطر کمک می کند بیماری قلبیبه

تقویت کننده خلق و خو است

مطالعاتی وجود دارد علاوه بر این نشان داده شده است که پیاده روی می تواند پیشرفت شما را افزایش دهد حالتبه این موضوع ثابت شده است پایان و پایان بازگشت به اضطراب سلامت روان طبیعی.

به کاهش وزن کمک می کند

یک مطالعه نشان داد افرادی که راه می رفتند کاهش دور کمرو وقتی با رژیم غذایی سالم ترکیب شود ، 30 دقیقه پیاده روی می تواند تأثیر قابل توجهی بر وزن داشته باشد. هاروارد نیز آن را گزارش کرده است پیاده روی می تواند هوس ها را کاهش دهدبه

می تواند سالها به زندگی شما بیفزاید

هاروارد نیز گزارش داد پیاده روی حدود 8000 قدم در روز – بدون توجه به سرعت – به شما کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشید.

به شما کمک می کند بیرون بروید

شما قبلاً می دانید – وجود دارد فراوانی که در عوارض بیرون رفتنمقداری نور خورشید وجود دارد) اگر روی تردمیل (یا در یک محوطه بزرگ بسته) راه نمی روید ، مزایای پیاده روی تا حدودی با مزایای بیرون از خانه ترکیب می شود. مزخرف دوگانه.

چگونه وارد پیاده روی شدم

تجربیات مختلف پیاده روی به شما کمک می کند تا آن را با هم مخلوط کنید. در اینجا برخی از مواردی است که به نظرم جالب آمد:

پیاده روی زیبا

بدون تلفن ، بدون هدفون ، بدون اپل واچ … فقط یکی از سبک های پیاده روی مورد علاقه من بود. من بیشتر اینها را در هفته ای که درگیر نبودم انجام دادم.

مدیتیشن پیاده روی

یک نوع پیاده روی متفکرانه دیگر ، این یک صدای هدایت شونده است (بدیهی است که به تجهیزات فنی نیاز دارد).

راه رفتن سگ

وقتی در حیاط همسایه یک موجود درجه دو را تعقیب می کنید ، تجربه متفاوتی است ، اما سخاوتمندانه است. قدم زدن با دوست دختر خزدارم ، دیدن هیجان او در آنجا به من یادآوری می کند که من باید بیشتر و بیشتر از چیزهای کوچک زندگی شاد باشم.

موسیقی / پیاده روی پادکست

این نیز بسیار ساده است ، اما گوش دادن به یک لیست پخش عالی یا یکی از پادکست های مورد علاقه خود (حتی چند دقیقه در یک کتاب صوتی) می تواند پیاده روی را لذت بخش تر کند.

راه رفتن با هدف

اگر می خواهید ، شاید من به “نقطه پایان” نیاز دارم. به عنوان مثال ، من می خواهم به USPS drop box یا بازار بروم یا قهوه بخورم. داشتن آن هدف کوچک بسیار دلگرم کننده بود. چندین بار به کافی شاپ نزدیک رفتم.

نکاتی برای موفقیت

پاشو و برو

این برای من حیاتی ترین بود. گوشی خود را به دست نگیرید ، دندان های خود را مسواک نزنید – کفش های خود را بکشید و بیرون بروید (خوب … کمی SPF بزنید ، محافظت در برابر آفتاب مهم است!). زمان بیشتری را مدیتیشن می کنم ، کارهای دیگری مانند بهداشت و مراقبت از پوست انجام می دهم ، ایمیل ها را چک می کنم و صبحانه درست می کنم. مسیر کمتر به پیاده روی می رود. اگر این کار را بی فکر انجام دهم و آن فرایند تصمیم گیری را حذف کنم ، چنین خواهد شد و پایبندی به آن آسان تر خواهد بود.

لباس های شب قبل را مرتب کنید

اگر به سختی عرق می کنید و از خانه خارج می شوید (مسلماً من در ساحل بسیار معمولی زندگی می کنم ، بنابراین این عادت من است) ، چند لباسی بپوشید که شب قبل در رختخواب خود قدم زده اید ، سپس می توانید سریع قبل از رفتن تغییر دهید کاهش تصمیم گیری ، کاهش تاخیر ، افزایش راه رفتن.

شریک مسئولیت دارد

برای من ، شریک من پوشیده از خز است و انگلیسی صحبت نمی کند ، اما من روی خروج او هر روز حساب کردم. شاید فرزند مهم دیگر ، والدین ، ​​هم اتاقی یا بهترین دوست (بهترین دوست مرد) با خود داشته باشید ، یا یک صبح پیاده روی با شما داشته باشید. خود را در مسیر خود نگه داریدبه قدرت اعداد!

خط سیر

اگر شما هم مانند من هستید ، نظارت بر عادت یک ابزار واقعاً قدرتمند است که می تواند به شما در پیروی از یک روال سالم کمک کند. چک کردن آن جعبه واقعاً رضایت بخش است ، بنابراین هر روز (هر روز) “کارهای کوچک” خود را بنویسید و “پیاده روی صبحگاهی” را آنجا بگذارید. وقتی به خانه می آیید ، جعبه را علامت بزنید و از افزایش کمی دوپامین لذت ببرید. در عرض چند هفته ، شما می توانید به سابقه ردیابی عادت های خود نگاه کنید و پاداش انجام کارهای بیشتر را احساس کنید (این یک راه خوب برای آزمایش عادات دیگر و همچنین اطمینان از رعایت آنهاست).

به خودتان پاداش دهید

شاید آن چک لیست بالا جوایز کافی دریافت نکند. شاید بتوانید صبح قهوه بخورید یا وسوسه شوید ماچا سپس ، شاید چند دقیقه مطالب شبکه های اجتماعی را صاف کرده یا ورق بزنید. به چیزی سخاوتمندانه فکر کنید که واقعاً می خواهید صبح انجام دهید ، و آن را هدیه ای برای به پایان رساندن پیاده روی صبحگاهی خود کنید.

سهام عادات

برای انجام این کار ، باید کلاه خود را به جیمز کلیر ، نویسنده کتاب عادت اتمی ، که این تاکتیک را آموخته است ، هدایت کنم. اگر از قبل یک برنامه معمول صبحگاهی دارید که به صورت خودکار انجام می شود ، صبح امروز قبل یا بعد از این عادت پیاده روی کنید. به عنوان مثال ، قبل از اینکه تلفن را بررسی کنم ، پیاده روی می کنم. یا با مسواک زدن و استفاده از کرم ضد آفتاب ، به پیاده روی می روم. این پیاده روی را بخشی از روال قبلی خود کنید تا هموارتر آن را تجربه کنید.

راه خود را (و معمول) مخلوط کنید

همه چیز را هیجان انگیز نگه دارید. اگر به تنبلی و یکنواختی حساسیت دارید ، هر روز مسیر متفاوتی را دنبال کنید. می توانید با استفاده از رویکردهای مختلف ، روال خود را ترکیب کرده و مطابقت دهید (یک روز هنگام مدیتیشن ، روز دیگر موسیقی است ، روز دیگر ساکت است ، روز بعد روز پادکست است). اگر از چادر یا بلوک های اطراف خانه خود کمی احساس خستگی می کنید ، شاید سعی کنید در روزهای هفته به پارک یا مسیر پیاده روی نزدیک بروید. همه چیز را تازه نگه دارید!

پیشگیری از آسیب

اگرچه پیاده روی می تواند شما را در برابر صدمات محافظت کند و یک فرآیند توانبخشی را انجام دهد ، اما می توانید میتوانست همچنین حفظ کنید صدمات ناشی از راه رفتنبه کفش مناسب بپوشید ، زیاده روی نکنید و ببینید کجا می روید تا مطمئن شوید که چانه خود را نمی شکنید یا به خود آسیب زیادی نمی رسانید.

به طور خلاصه … شما باید این را امتحان کنید

مزایای آن شکست ناپذیر است ، رایگان و ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند کفش بپوشید و بیرون بروید. فقط حرکت کن. آن هوای تازه را بگیرید ، بگذارید خون شما جاری شود ، با محیط اطراف خود هماهنگ شوید ، آرامش را بیابید. می دانم که شاید ساده ترین چیز باشد چنین تکالیف – من با شما هستم – اما این ارزش تلاش بیشتر را دارد. آن 15 دقیقه را وقت بگذارید. به طریقی شما حتی بیشتر در شبکه های اجتماعی یا ایمیل حرکت کرده اید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *