فواید بسیاری برای سلامتی

قبل از اینکه این مطالعه در مورد مزایای سلامتی را به عنوان یک تلاش بیهوده رد کنید… این یکی را در نظر بگیرید. محققان زمان زیادی را صرف مطالعه آنچه که ما را بیمار می‌کند، نه آنچه که ما را سالم نگه می‌دارد، صرف می‌کنند. یک مطالعه جدید نشان می دهد که رفتارهای سالم – برای مثال، تغذیه سالم و ورزش – خطر مرگ زودهنگام را تا ۷۶٪ کاهش می دهد.

به گفته محققان این ممکن است منطقی باشد، اما این بدان معنا نیست که این یک عمل رایج برای بسیاری از افراد ممکن است. همه ما می دانیم که چه چیزی منجر به خطر ابتلا به بیماری قلبی می شود، و اگر بتوانید کارهایی را انجام دهید که آن را به تاخیر می اندازد (یا از آن جلوگیری می کند)، در درازمدت خطر خود را کاهش می دهید و در نتیجه طولانی تر و سالم تر زندگی می کنید.

این تیم بر داده های بررسی ملی سلامت و تغذیه (به اختصار NHANES) تکیه کردند. آنها از این اطلاعات برای بررسی هفت جنبه زندگی سالم در نزدیک به ۴۵۰۰۰ بزرگسال بالای ۲۰ سال بین سال های ۱۹۸۸ تا ۲۰۱۰ استفاده کردند.

هفت معیار زندگی سالم شامل:

– غیر سیگاری

– فعال بودن

– فشار خون سالم

قند خون سالم

سطح کلسترول سالم

– رژیم متعادل

– وزن طبیعی

کسانی که در شش حوزه یا بیشتر «کامل» بودند، ۷۶ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی بودند. و ۵۱ درصد کمتر احتمال دارد که به دلایل دیگر، حتی سرطان، بمیرند. این گروه همچنین ۷۰ درصد کمتر به بیماری ایسکمیک قلبی مبتلا بودند.

تنها ۲.۱ درصد از جمعیت مورد مطالعه برای شش نشانگر یا بیشتر “ایده آل” در نظر گرفته شدند. این افراد بیشتر جوان تر، تحصیل کرده تر و زن بودند. اکثر شرکت کنندگان در مطالعه حداقل در سه معیار از هفت معیار سالم بودند.

در حالی که هر یک از این هفت عامل بر سلامتی تأثیر داشتند، فشار خون ایده آل بیشترین تأثیر را بر سلامت داشت و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا ۴۰ درصد کاهش داد. امروزه تقریباً ۶۸ میلیون بزرگسال در ایالات متحده مبتلا به فشار خون بالا هستند… اگر بتوانید این تعداد را تا ۱۰ درصد کاهش دهید، هر ساله از ۱۴۰۰۰ بیماری قلبی جلوگیری می شود.

و در حالی که کمتر از ۱٪ از آمریکایی ها از یک رژیم غذایی سالم از میوه ها، سبزیجات، ماهی و غلات کامل همراه با نمک و شکر محدود استفاده می کنند، انجام این کار احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را تا ۱۳٪ کاهش می دهد. همان درصدی که با ترک سیگار به دست می آورید.

استعمال دخانیات از سال ۱۹۸۸ که مطالعه شروع شد کاهش یافته است و میزان قند خون (نشانگر دیابت) و وزن افزایش یافته است. محققان بر این باورند که اگر پزشکان بتوانند افراد را به سمت رفتارهایی سوق دهند که سلامت قلبی عروقی را ارتقا می‌دهند، ما واقعاً می‌توانیم گام‌هایی را در جهت کاهش خطرات بیماری و مرگ برداریم.

بر اساس سرمقاله ای که در کنار مطالعه منتشر شد، راه های زیادی برای کمک به سلامت قلب شما وجود دارد. پزشکان می توانند به کار با بیماران در معرض خطر ادامه دهند تا آنها بتوانند از وضعیت بدتر به سلامت بهتر حرکت کنند.

امروزه بیماری قلبی به عنوان عامل شماره یک مرگ در اینجا در ایالات متحده شناخته شده است. طبق آمار مرکز کنترل بیماری، سالانه نزدیک به ۶۰۰۰۰۰ نفر از ما را می کشد. سالم‌تر زندگی کردن برای بهره‌مندی از مزایای فراوان سلامتی، یکی از راه‌های کاهش شانس شماست که یکی از این افراد باشید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر