متخصص تغذیه اصفهان با پنج ماده مغذی چربی معده را کاهش می دهد

متخصص تغذیه اصفهان با پنج ماده مغذی چربی معده را کاهش می دهد


چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

برخی از غذاها و مواد مغذی به خوبی چربی شکم را هدف قرار می دهند و برخی از آنها جزء منظم رژیم مدیترانه ای هستند. در ادامه این مقاله ، در وب سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، با پنج ماده غذایی که می توانند با مصرف منظم چربی شکم کمک کنند ، بیشتر آشنا می شویم.

1. آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی است. آنها سرشار از انواع مواد معدنی از جمله چربی های سالم ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و پتاسیم هستند.این ماده معدنی از عملکرد قلب پشتیبانی می کند و همچنین به عنوان یک ادرار آور عمل می کند. طبیعی نیز در تنظیم فشار خون نقش دارد.

بر اساس یک مطالعه جدید ، آووکادو همچنین به کاهش چربی شکم کمک می کند. در این مطالعه 111 فرد بزرگسال به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. اعضای یک گروه آووکادوی تازه را به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود دریافت کردند ، در حالی که گروه دوم بدون خوردن آووکادو به همان میزان کالری دریافت کردند. سه ماه بعد ، افرادی که آووکادو می خوردند ، چربی قابل توجهی در گروه دیگر نشان ندادند.

حتی اگر هر روز آووکادو نمی خورید ، مصرف این میوه تا آنجا که ممکن است می تواند به عنوان یک استراتژی برای حفظ سلامت شما به رژیم غذایی شما اضافه شود.

2. مغز خوراکی

آجیل های خوراکی جزء ضروری رژیم مدیترانه ای هستند و چربی های سالم را با مقدار زیادی پروتئین گیاهی ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر و ویتامین ها و مواد معدنی تامین می کنند. در میان آنها مواد مغذی زیادی وجود دارد که بزرگسالان از آن رنج می برند ، از جمله منیزیم ، که باعث سلامت روان و خواب خوب می شود.

میانگین شاخص توده بدنی افراد بزرگسال ، از جمله بادام ، آجیل برزیلی ، بادام هندی ، قهوه ای روشن ، آجیل ماکادمیا ، گردو ، پسته و گردو ، حدود یک چهارم است (7 7). افرادی که از این غذاها استفاده نمی کنند استرس کمتری دارند. اندازه کمر آنها نیز کوچک است که نشانه تجمع چربی شکمی است.

اگر به مغز خوراکی حساسیت ندارید ، آنها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید یا به عنوان میان وعده مصرف کنید.

3.⁇

Dhal را می توان یک غذای فوق العاده دانست که بسیاری از ما معمولاً از آن غافل می شویم. عدس نه تنها به طور طبیعی فاقد گلوتن است ، بلکه یک جایگزین ارزان ، همه کاره ، سازگار با محیط زیست ، رضایت بخش و بسیار مغذی است. Dhal سرشار از پروتئین گیاهی ، مواد معدنی ، ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.

نتایج یک مطالعه که چربی شکم بزرگسالان را بیش از پنج سال مورد بررسی قرار داد. نشان داده شد که تجمع چربی احشایی به ازای هر 10 گرم مصرف فیبر مایع 3.7 درصد کاهش می یابد. عدس پخته حاوی حدود 14 گرم فیبر است که حدود نیمی از آن فیبر محلول است که به تنظیم حرکات روده و کاهش کلسترول کمک می کند.

4. غلات کامل

محبوبیت روزافزون رژیم های کیتو و پالئو باعث شده است بسیاری از مردم از غلات کامل اجتناب کنند. اما غلات می توانند مزایای مختلفی برای سلامتی ، از جمله کاهش چربی شکم ، ارائه دهند. یک مطالعه روی بیش از 2800 شرکت کننده نشان داد که خوردن غلات کامل با کاهش چربی داخل پوستی و چربی قابل مشاهده مرتبط است و غلات تصفیه شده مانند نان ، برنج و ماکارونی سفید چربی شکم را افزایش می دهد.

به جای اجتناب از غلات کامل ، مصرف مقادیر متوسط ​​غلات سبوس دار را با توجه به نیاز انرژی خود در نظر بگیرید ، این بدان معناست که در مواقعی که فعالیت ندارید وعده های غذایی کوچکتر بخورید و هنگام فعالیت بیشتر وعده های غذایی بزرگتر بخورید. گزینه های خوب جو دوسر ، کینوا و برنج قهوه ای است.

5. ماهی قزل آلا وحشی

ویتامین D به ویژه برای برخی فعالیتهای بدنی ، از جمله ایمنی ، تنظیم تراکم مواد معدنی استخوان و سلامت روان بسیار مهم است. مطالعات نشان داده است که سطوح پایین ویتامین D با افزایش چربی بدن در زنان و چربی احشایی در مردان ارتباط دارد.

ماهی آزاد وحشی یکی از بهترین منابع ویتامین D است. دادن چهار اونس (113 گرم) به این ماهی می تواند تا 80 درصد ارزش روزانه ویتامین D را تأمین کند. می توانید ماهی قزل آلا را به اشکال مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر ماهی یا ماهی قزل آلا نمی خورید ، غذاهای غنی از ویتامین D مانند شیر گیاهی بخورید یا از این مکمل ویتامین استفاده کنید ، که روزانه بین 800 تا 1000 واحد بین المللی تأمین می کند.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اساسی تغذیه و میزان و روش غذا خوردن ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه در اصفهان کلیک کنید.


دکتر ریسا آتمینانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب پیشنهادی:

6 راه برای دریافت امگا 3

گوشت نخورید و نخورید

بوی بد دهان را از خوردن حذف کنید

نازک شدن نادرست و پوکی استخوان



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *