من هفته ای یکبار شکلات می خوردم ، این چیزی است که اتفاق افتاد

من هفته ای یکبار شکلات می خوردم ، این چیزی است که اتفاق افتاد


سلام ، من دومینیک هستم ، یک الکلی هستم. خوب ، شاید نه به طور جدی، اما من عاشق شکلاتم هستم – هرگونه تکراری! چه به صورت مایع ، جامد ، کامل یا به صورت پخته ، برخی از غذاهای مورد علاقه من پر از کاکائو هستند.

یعنی عادت می کنم رژیم غذایی سالمی داشته باشم – از ورزش منظم لذت می برم و بدن و ذهنم را تغذیه می کنم تا از یک شیوه زندگی سالم برخوردار شوم. اما وقتی فیتون از من می پرسد آیا می خواهم به مدت یک هفته هر روز شکلات بخورم ، چه کنم؟ خیر تلاش كردن؟

هدف من: اثبات اینکه شکلات می تواند (و باید باشد) بخشی از شیوه زندگی سالم شما باشد و با درمان روزانه خود هدف شما خنثی نمی شود. آیا کار را انجام دادم؟ من پایان را خراب نمی کنم! عاشق شکلات باشید ، ادامه مطلب را بخوانید.

خواص شگفت انگیز شکلات برای سلامتی

اگر می خواهید اعتباری برای گرایش به الکل خود داشته باشید ، به دنبال آن نباشید.

برای شروع ، شکلات – به ویژه شکلات تلخ – است کامل است دارای منیزیم معدنی فوق العاده. من سالها با متخصص تغذیه ثبت شده لیزا ماستلا ، RD ، MPH کار کرده ام (چه شخصی و چه حرفه ای) ، بسیاری از زنان توضیح می دهند که این دلیل است شکلات بگیرید به عنوان یک غذای آرام بخش در دوران قاعدگی: غلظت بالای منیزیم به کاهش استرس ، کاهش استرس و بهبود خلق و خو و حتی خواب کمک می کند.

به همین دلیل است که (به دلایل دیگر) مشاهده این امر متداول است شیر کاکائو رویدادهای استقامتی مانند نیمه ماراتن به عنوان یک گزینه دوباره پر شدن پایان عمر. علاوه بر منیزیم ، شکلات تلخ نیز وجود دارد آهن فراوان استمنگنز ، مس ، پتاسیم ، فسفر ، روی و سلنیوم. اما صبر کنید ، چیزهای بیشتری وجود دارد! منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است. بنابراین بله دوستان … شکلات است غذای عالی ، ممنون که گوش کردید

مطالعه بعد مطالعه نشان میدهد که شکلات همچنین مشخص شده است که کمک می کند شیمی سلامت قلب و مدیریت فشار خونبه

میتونه شکلات بهت بده پوست درخشان و از خود در برابر آفتاب محافظت کنید (!!) ، و ترکیبات فعال قادر عملکرد شناختی را افزایش دهید و بهبود سلامت مغزبه آیا کاری وجود دارد که شکلات نتواند انجام دهد؟

به یاد داشته باشید – به این تحقیق نگاه کنید شکلات تلخ (یعنی کاکائو) انجام وزنه برداری ؛ شکر اثر معکوس دارد. همه این مزایای مثبت از آن گیاه زیبا و فراوان کاکائو ناشی می شود که متأسفانه در قفسه های خواربارفروشی های آمریکایی بسته بندی شده و به راحتی در پردازش غذای ارزان از بین می رود. در اینجا می توانید آموزش بهداشت خود را دریافت کنید: هنگام خرید شکلات خود هوشمند باشید! اگر می خواهید از مزایای فیزیکی کاکائو و خواص جادویی آن استفاده کنید ، درصد بالایی از شکلات تلخ را از تولیدکنندگان با کیفیت بالا بچسبانید.

من 7 روز مستقیم شکلات خوردم ، این چیزی است که اتفاق افتاد

آیا من همیشه با درصد بالایی که در بالا ذکر شد به شکلات تلخ سالم پایبند بودم؟ نه ، اما در مورد Baaaalence است ، رفیق! در اینجا نگاهی به هفته من دارم.

روز اول: خیلی بیشتر (برای تولدم!)

این هفته را با شکلات جشن بیشتری شروع کردم: تولد بیشتر. من چند دوست داشتم ، و ما کارهای بیشتری را در فر با شکلات تخته کلاسیک هرشی انجام دادیم. آیا این یک انتخاب سالم است؟ از نظر فیزیکی ، نه … نه واقعا. اما از نظر روانی و احساسی البته. این یک لحظه است که واسطه غذا ، ارتباط ، حافظه و شادی است – ما در این لحظه غذاهای کوچک پخته شده خودمان را ایجاد می کردیم و از آن لحظه (و شکلات) لذت می بردیم.

روز دوم: اسموتی کاکائو

اخیراً متوجه شدم که کل وعده غذایی در کاچاوا متزلزل است و من بر بهترین دوستم که به تناسب اندام من علاقه زیادی داشت وسواس داشتم. این که آیا پودر پروتئین کاکائو را انتخاب می کنید ، این رژیم خاص را تکان دهید یا خودتان آن را تهیه کنید اسموتی کاکائویی که باعث افزایش روحیه می شوداین راهی طراوت (و سالم!) است که شکلات خوشمزه را در برنامه غذایی سالم خود قرار دهید.

روز سوم: شکلات تلخ

قبل از خواب ، مقداری شکلات تلخ به عنوان کلاه کوچک شبانه از تریدر جو برداشتم. برای من ، طعم شکلات تلخ آنقدر شدید است که من نیازی به خوردن یا خوردن تن از آن احساس نمی کنم. من می توانم چند لقمه بخورم و احساس کنم خواسته هایم کاملاً برآورده شده است. من یه چیز شیرین میخوام

روز چهارم: شیر شکلاتی

همانطور که قبلاً گفتم … در اکثر مسابقات شما دلیلی برای یافتن شیر شکلات دارید! آی تی ترکیبی عالی از کربوهیدراتهای سریع و پروتئین هابه من شخصاً شیر شکلات را به عنوان نوشیدنی بعد از ورزش دوست دارم ، بنابراین پس از کار سخت آن را دریافت کردم. 44 دقیقه در 20/20 HIIT با دنیلبه اگر به لاکتوز حساسیت دارید ، این را به شدت توصیه می کنم! سعی کنید شیر شکلات خود را از کاکائو خام و شربت افرا ارگانیک تهیه کنید تا ترکیبی کم پردازش و سلامت محور باشد.

مربوط: آیا واقعاً شیر شکلاتی آخرین نوشیدنی ورزشی است؟

روز پنجم: کاسه آناناس با کاکائو و شکلات تلخ

صبحانه مورد علاقه من یک کاسه نرم است و من * آنا را دوست دارم. من هرگز به شکلات نرفته ام ، بنابراین فکر کردم این هفته آزمایش است … خیلی خوشحالم که این کار را کردم. من کمی کاکائو به مخلوط اضافه کردم و روی شیشه ام را با تکه های تمشک و شکلات تیره ، که واقعاً مانند دسر برای صبحانه بود ، اضافه کردم – اما این حالت دیوانه کننده ای داشت.

روز ششم: شکلات داغ سالم

با افزایش سرما ، من سراغ این گرمای خوشمزه و مناسب رفتم نوشیدنی کاکائویی فوق العادهبه آیا می دانید که یک نوشیدنی شیرین گرم در یک روز پاییزی چیزی آرامش بخش است؟ ترکیب شکلات و ادویه ها مرا به یاد شکلات داغ مکزیکی (یکی از موارد مورد علاقه من) می اندازد اما به شیوه ای سبک تر و مغذی تر.

روز 7: براونی

فینال شنبه است؟ در حال جویدن در فروشگاه محلی مورد علاقه من ، قهوه ای شکلاتی. براونی احتمالاً غذای مورد علاقه من است (و به نظر می رسد که من اطلاعات کاملی از یک غذا ندارم!) بنابراین محدود کردن آن به یک غذا تمرین خوبی برای کنترل خود است.

نتایج: احساس خوشبختی می کنم! هفته بسیار خوبی بود ، و این بسیار لذت بخش بود که بتوانم هر روز روی تهیه (یا خرید) یک غذای شکلاتی خوشمزه تمرکز کنم. چه در نانوایی فرانسوی ذوب شود ، چه زخم داغ و چه شکلات یا کاکائو و مخلوط فوق العاده اسموتی وحشی ، شکلات می تواند طعم کمی به وعده غذایی شما بدهد.

زمینه: بقیه رژیم غذایی من

فکر می کنم مهم است که به این نکته اشاره کنم که غذاهای شکلاتی من در رژیم غذایی من متعادل است. من خودم را محدود نمی کنم ، به طور غریزی غذا می خورم (این بخشی از فرآیند تغذیه شخصی من است) ، اما من سبزیجات را دوست دارم و میل به غذاهای سالم دارم و به مقدار کمی غذاهای شیرین و غنی (البته به جز قهوه ای) راضی هستم. به بنابراین به خاطر داشته باشید که یادداشت کوتاهی که در این هفته برای غذای خود گرفتم ، بخش بسیار کمی از آنچه در هفت روز مصرف کردم بود. به عنوان مثال ، یک وعده غذایی میگو ، مارچوبه ، اسفناج آب پز و کمی ماکارونی فرشته مو (پروتئین ، سبزیجات برگ سبز ، مقداری کربوهیدرات … دریافت می کنید).

شکلات سالم مورد علاقه من

روش مورد علاقه من؟ همه روشها! وقتی این را می نویسم و ​​حتی یک دقیقه پیش درد شکلات را ذکر می کنم ، می خواهم به آن مکان فرانسوی بروم و یک کره خام ذوب شده با شکلات تلخ در وسط تهیه کنم.

این زیبایی شکلات است ، IMO. این چند منظوره است و می تواند به طرق مختلف در منوی شما گنجانده شود. به تنهایی ، با میوه ، مخلوط با سبزیجات ، پخته ، منجمد ، پودر شده … دیدن (و مصرف) شگفت انگیز است.

اگر مجبور بودم انتخاب کنم ، باید بگویم که اسموتی این هفته واقعاً مرا از بین برد. اگر شکلات یک راه سالم برای خوردن است ، من از اینکه چقدر از مخلوط اسموتی شکلات-آنا توت خوشم می آید بسیار خوشحال شدم. من دوباره آن را به طور کامل انجام خواهم داد!

حمل کردن

بنابراین همانطور که اشاره کردم ، این آزمایش شادی بزرگی را در زندگی روزمره و زندگی روزمره من به ارمغان آورد. شکلات واقعاً چیزی است که روحیه را افزایش می دهد ، مردم! از نظر وزن ، عملکرد و سایر پارامترهای سلامتی – صادقانه ، درست مثل هفت روز پیش. بدون نوسان وزن ، کاهش سرعت ، سطح قند بالا یا خرابی. این کاملاً طبیعی است (و البته سالم!) و به همان اندازه که برای من خنده دار به نظر می رسد.

برای من ، این ثابت می کند که بهترین راه برای حفظ تعادل کامل در بدن و ذهن شما یک رویکرد متعادل برای سلامتی است. من دانشمند نیستم ، اما “نتیجه” این “مطالعه” می گوید: کاکائو = هموستاز.

در حالی که من دکترا ندارم. به عنوان یک پژوهشگر ، من یک مربی معتبر تغذیه هستم ، بنابراین آزمایش هفته و این آزمایش من این است: غذاهایی را بیابید که شادی شما را به همراه دارد و در مورد آنها بیشتر بیاموزید. اضافه کردن مراقب رژیم غذایی خود باشید؛ اینها عمل ساده آگاهی سالم است (حتی مطالعات نشان می دهد به کاهش وزن کمک می کند اگر هدفی در ذهن شماست). هیچ کس نیازی به شاد بودن ندارد و هرچه عادت خوردن شاد و آگاهانه را در خود تقویت کنید ، می توانید عادات سالم و مثبت را در سایر زمینه های زندگی خود ایجاد کنید.

خوردن غذاهای ناخواسته و تغذیه سالم متقابلاً منحصر به فرد نیستند. اگر این کار را از نظر ذهنی و عمدی انجام دهید ، آنها می توانند دست به دست هم هماهنگ زندگی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *