میکروبیوم سالم: 12 نکته برای باکتری های متعادل در روده ، پوست ، میکروبیوم دهان و واژن


آیا می دانید بدن شما خانه ای بیش از یک میکروبیوم دارد؟ در واقع چهار نوع اصلی میکروبیوم انسان وجود دارد و هر کدام به طور کلی برای سلامت شما مهم هستند. در اینجا ، متخصصان توضیح می دهند که برای پرورش میکروبیوتیک های سالم چه کار می توانید انجام دهید.

اکنون ، بر هیچ کس پوشیده نیست که برخی از باکتری ها در کنار شما هستند ، که از نظر سلامتی نیز مفید است. به گفته موسسه ملی بهداشت ، در حقیقت ، شما ده برابر سلولهای بدن خود میکروارگانیسم دارید و بین 1 تا 3 درصد از توده بدن شما را تشکیل می دهند. این چیز خوبیه. این سرباز سیستم ایمنی بدن شما ، سلامت روده ، سلامت دهان و دندان ، و بسیاری دیگر است و در مجموع میکروبیوم انسان را ایجاد می کند. به بیان ساده ، میکروبیوم مجموعه ای از باکتری ها ، قارچ ها و ویروس ها است که در بدن شما زندگی می کنند. البته ، میکروبیوم روده توجه زیادی را به خود جلب می کند ، اما سه میکروبیوم دیگر وجود دارد که به طور کلی برای عملکرد بدن شما مهم هستند. جدا از میکروبیوم روده ، میکروبیوم پوست ، میکروبیوم واژن و میکروبیوم دهان همگی ترکیبات و آثار متفاوتی دارند.

دریابید که هر یک از میکروبیوم های منحصر به فرد بدن شما چه نقشی در سلامتی شما دارد و مهمتر از همه ، چگونه می توانید از میکروبیوم خود مراقبت کرده و باکتری های ساکن آن را متنوع نگه دارید.

میکروبیوم اصلی بدن شما

میکروبیوم روده

زنان با شکم در شکم

چه چه

بزرگترین مجموعه میکروب های شما در دستگاه گوارش است. در چند سال گذشته ، دانشمندان در مورد میکروبیوم شگفت انگیز روده – نحوه نقش آن در تنظیم خواب ، پیری سالم ، عملکرد و خلق و خوی مغز و حتی ایمنی (بیشتر از 70 درصد سیستم ایمنی بدن شما در روده ، بعد از همه همچنین.

از آنجا که بیشتر فعالیت سیستم ایمنی در روده متمرکز است ، داشتن باکتری های خوب بسیار مهم است ، که به جلوگیری از التهاب و پاسخ های غیر طبیعی ایمنی در بدن کمک می کند. Christine Bishara ، MD ، متخصص داخلی در منطقه نیویورک که سلامت یکپارچه را آموزش می دهد و بر سلامت روده تمرکز می کند ، توضیح می دهد که باکتری های مفید روده یا پروبیوتیک ها به خوردن پروبیوتیک ها بستگی دارد.

وی گفت: “این فیبر موجود در رژیم غذایی محصولات زراعی ، از جمله میوه ها ، سبزیجات و آجیل است.” در مورد آن فکر کنید: اگر غذاهای پربیوتیک کافی در رژیم غذایی خود ندارید ، می تواند پروبیوتیک ها را در انجام وظایف خود در حفظ سیستم ایمنی بدن و برنامه گوارشی مختل کند.

پروبیوتیک ها همچنین به تقویت پوشش روده کمک می کنند. دکتر می افزاید: “اگر یکپارچگی پوشش روده به خطر بیفتد ، سموم می توانند از طریق یک سد ضعیف روده ای وارد جریان خون شوند و منجر به واکنش سیستم ایمنی شود که این سموم را خطرناک می داند.” بشاره. این واکنش ایمنی می تواند به سلول های بدن حمله کند ، که می تواند منجر به التهاب مزمن (و برخی علائم GI غیر قابل توضیح) شود. اما کارهای زیادی می توانید برای مراقبت از میکروبیوم روده و جلوگیری از شروع التهاب انجام دهید.

نحوه مراقبت از آن

  • مطمئن شوید رژیم غذایی شما مملو از پری بیوتیک است. داشتن میکروبیوم روده متنوع برای سلامت روده مهم است. این بدان معناست که برای تغذیه پروبیوتیک ها در روده خود غذاهای گیاهی زیادی بخورید. “هدف این است که حداقل 25 تا 30 غذای گیاهی مختلف در هفته بخوریم تا تنوع روده ای بهبود یابد.” بشاره.
  • الکل و غذاهای فرآوری شده را محدود کنید. اگرچه نباید این موارد را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید ، اما الکل و غذاهای فرآوری شده را در حد اعتدال مصرف کنید. دکتر می گوید: “هر دو می توانند باکتری های مفید در روده ما را از بین ببرند و باعث ایجاد دیس بیوزیس ، عدم تعادل میکروب های مفید و نامطلوب روده شوند.” بشاره. غذاهایی که بیش از حد فرآوری شده اند نیز باعث رشد باکتری های بد روده می شوند و به عدم تعادل کمک می کنند.
  • مکمل پروبیوتیک مصرف کنید. ایده خوبی است که از غذاهای تخمیر شده مانند کفیر ، کیمچی و میسو ، حاوی پروبیوتیک های مورد نیاز خود استفاده کنید. شما همچنین می توانید مکمل های پروبیوتیک ، به ویژه آنهایی که حاوی برخی از گونه های بیفیدوباکتریوم و باکتری لاکتوباسیلوس هستند ، مانند HUM’s Gut Instinct ، برای افزایش این تنوع در میکروبیوم مصرف کنید. دکتر سوئیس می گوید: “این گونه های پروبیوتیکی مورد مطالعه قرار گرفته و مشخص شده است که با تنظیم برخی از مسیرهای التهابی ، نه تنها بر روده ما ، بلکه بر سیستم ایمنی بدن ما نیز اثرات مفیدی دارد.” بشاره.

میکروبیوم پوست

بستن پوست

چه چه

Kiran Mian ، متخصص پوست و زیبایی متخصص پوست DO که در شهر نیویورک زندگی می کند ، می گوید: حتی اگر شما نمی توانید آن را مشاهده کنید ، مجموعه ای از باکتری ها ، قارچ ها و ویروس ها روی پوست شما زندگی می کنند. اما احساس بشکه باید برای گرفتن صابون عجله کنید. حتی اگر به نظر می رسد پوست شما با همه این میکروارگانیسم ها “تمیز” نیست ، پوست در هر لایه از پوست سالم زندگی می کند.

دکتر می گوید: “میکروبیوم را خط دفاعی پوست بدانید.” میان از پوست در برابر میکروارگانیسم هایی که در واقع می توانند به شما آسیب برساند و باعث عفونت شود محافظت می کند ، که باعث می شود آن نقش اصلی در سیستم ایمنی بدن (مانند میکروبیوم روده) داشته باشد. دکتر میکروبیوم پوست همچنین سیستم ایمنی ما را آموزش می دهد تا تفاوت بین عوامل بیماری زای مضر و غیر مضر را مطالعه کرده و ارتباط خود را با سیستم ایمنی بدن برای معکوس کردن التهاب حفظ کند. میان

اگر چیزی با میکروبیوم پوست مطابقت ندارد ، معمولاً حساسیت پوستی ، درماتیت آتوپیک و حتی عفونت های پوستی را تجربه می کنید. شما باید یک میکروبیوم سالم داشته باشید که بتواند بین میکروارگانیسم های مفید و بالقوه مضر تمایز قائل شود و التهاب ناشی از بیماری های التهابی پوست از جمله آکنه ، اگزما و پسوریازیس را تحت کنترل نگه دارد. تحقیقات اخیر میکروبیوم روده و میکروبیوم پوست را در چیزی که محور روده و پوست نامیده می شود پیوند می دهد. دبی بیوز ، به ویژه در روده ها ، از یک الگوی نامتعادل ، آلرژی غذایی یا بی حوصلگی می تواند باعث التهاب شود که منجر به آکنه شدید یا سایر بیماری های پوستی می شود.

نحوه مراقبت از آن

  • تا جایی که می توانید به طور منظم ورزش کنید. وقتی عرق می کنید ، می تواند چنین پری بیوتیکی باشد و باکتری های خوب موجود در میکروبیوم پوست شما را تغذیه کند. دکتر می افزاید: “همچنین بهبود جریان خون ناشی از ورزش به طور کلی برای پوست شما مفید است و اکسیژن تازه و تغذیه را تأمین می کند.” میان و علاوه بر این ، دوزهای ورزشی که اندورفین را تقویت می کند ، هورمون استرس التهابی کورتیزول را کاهش می دهد ، که به پوست شما لطف نمی کند.
  • از لوازم بهداشتی استفاده نکنید. در حالی که ضدعفونی کننده دست برای زمانهایی که بیرون هستید و به آب و صابون دسترسی ندارید واقعاً مهم است ، اما اگر می توانید کمک کنید ، مقدار زیادی بشکه کنید. دکتر می گوید: استفاده بیش از حد از ضدعفونی کننده در روز یا جایگزینی کامل شستن دست ها می تواند باکتری های خوب موجود در میکروبیوم پوست شما را از بین ببرد. میان او توصیه می کند که پس از تمیز کردن پاک کننده از مرطوب کننده روی بازوهای خود استفاده کنید تا سد پوستی حفظ شود.
  • از پروبیوتیک های موضعی یا خوراکی استفاده کنید. محصولات مراقبت از پوست با ترکیبات پروبیوتیک تخمیر شده مانند کامبوچا و اسید لاکتیک می توانند به التهاب کمک کرده و میکرو فلور پوست را تنظیم کنند. همچنین می توانید از مکمل های پروبیوتیک و پری بیوتیک خوراکی مانند Skin Squad Pre + Probiotic برای رشد خوب باکتری ها ، حمایت از هضم منظم و حمایت از پوست خود در محور روده-پوست استفاده کنید.

میکروبیوم واژن

زنانی که پاپایا در دست دارند

چه چه

شما فکر می کردید کمی از میکروبیوم واژن مطلع هستید زیرا اغلب آن را نمی گویید ، اما داشتن مکانی به همان اندازه مهم برای حفظ تعادل بدن. واژن همچنین برای حفظ وضعیت خود به میکروارگانیسم ها متکی است: به ویژه یکی از انواع اصلی باکتری ها. فهیمه ساسان ، بنیانگذار OB-GYN of Kindbody در نیویورک توضیح می دهد: “باکتری اصلی استعمار برای افراد سالم لاکتوباسیلوس است و تصور می شود که اسید لاکتیک تولید شده از عفونت محافظت می کند.”

هدف از میکروبیوم واژن حفظ pH اسیدی است. دکتر اسیدی گفت: محیط اسیدی نمی تواند از رشد میکروارگانیسم هایی که باعث عفونت می شوند ، مانند واژینوز باکتریایی (BV) و عفونت های مخمری حمایت کند. ساسان برخی از علائم اختلالات باکتریایی واژن شامل ترشح ، بو ، خارش و سوزش است. بسیار طبیعی است که باکتری های موجود در میکروبیوم واژن دچار نوسان شوند ، به ویژه در مراحل چرخه قاعدگی ، انواع خاصی از فعالیت های جنسی و استفاده از داروهای ضد بارداری هورمونی. بر اساس پروژه میکروبیوم انسانی موسسه ملی سلامت ، میکروبیوم در دوران بارداری به طور چشمگیری تغییر می کند تا به طور خودکار برای زایمان طبیعی آماده شود.

نحوه مراقبت از آن

  • کمتر بیشتر است. کارهای زیادی را که باید از نظر مراقبت انجام دهید ، انجام نمی دهید ، زیرا هر چیزی که بتواند تعادل PH طبیعی شما را مختل کند ، میکروبیوم واژن را نیز مختل می کند. از هرگونه محصول “پاک کننده” واژن یا محصولات معطر خودداری کنید. دکتر ساسان گفت: “واژن خود را تمیز می کند.” او توصیه می کند فقط قسمت بیرونی واژن را با صابون بی بو بشویید و لباس های زیر نخی بپوشید تا تمیزترین حالت ممکن حفظ شود.
  • علائم را نادیده بگیرید. معاینات منظم با OB-GYN برای تشخیص هرگونه ناهنجاری در میکروبیوم شما کافی است ، اما اگر در بین علائم عفونت بالقوه دارید ، آنها را مسواک نزنید. در صورت مشاهده خونریزی غیرطبیعی رحم ، دستگاه تناسلی دردناک ، تحریک یا ترشح ، با پزشک خود ملاقات کنید. ساسان
  • پروبیوتیک مصرف کنید دکتر پروبیوتیک خوراکی را به عنوان روتین خود می توانید به حفظ فلور واژن سالم کمک کنید. ساسان به نظر می رسد خوردن غذای بیشتر با پروبیوتیک ها ، حتی ماست ، یا مصرف پروبیوتیک مانند Private Party ، که برای کمک به میکروبیوم واژن و ارتقاء عملکرد مطلوب دستگاه ادراری طراحی شده است.

میکروبیوم دهان

زن با دهان باز لبخند زد

چه چه

آخرین میکروبیوم مهم وجود دارد و آن در دهان شماست. آنها در مخاط دهان زندگی می کنند ، که شامل تمام بافت لاستیکی ، زبان و در داخل گونه ها است. سلامت دهان و دندان شما به محافظت از دهان در برابر میکروب های ایجاد کننده پلاک ، التهاب لثه و سایر بیماری های لثه بستگی به باکتری های خوب دارد. De Freitas ، MD ، بنیانگذار و سرپرست زیستی شرکت Onogen ، می گوید مواد مغذی مانند روی ، آهن و منگنز به بازیابی فعالیت ضد میکروبی کمک می کنند ، بنابراین شما در رژیم غذایی خود به مواد مغذی زیادی احتیاج دارید (برگ سبز ، غلات و آجیل را در نظر بگیرید). سطح ویتامین D شما نه تنها برای سلامت میکروبیوم دهان ، بلکه برای جلوگیری از دندانهای حساس (دندانهای شما استخوانی هستند و استخوانها به ویتامین D نیاز دارند) و لثه های ضعیف ، مهم است. Freitas می افزاید.

میکروبیوم دهان خود را نیز بر ایمنی بدن خود فاکتور بگذارید. دکتر می گوید: “این یک مانع بین محیط خارجی و میزبان است.” Freitas. باکتری های مناسب در میکروبیوم سالم دهان به جلوگیری از عفونت های مخمر ، ویروس ها و باکتری های مضر کمک می کند.

نحوه مراقبت از آن

  • خمیردندان طبیعی را امتحان کنید. دکتر می گوید ، به خصوص اگر به دنبال تقویت سلامت میکروبیوم دهان خود هستید ، بدون خمیردندان بدون فلوریدا استفاده کنید. Freitas. از آنجا که فلوراید یک ضد میکروب است ، می تواند باکتری های خوب موجود در میکروبیوم دهان را نیز از بین ببرد.
  • ویتامین D مصرف کنیدبه دکتر. Freitas توصیه می کند که مکمل های ویتامین D را حداقل به مدت 3 ماه برای تقویت دندان ها و لثه ها استفاده کنید. همچنین می توانید مقداری ویتامین D را از غذاهایی مانند ماهی آزاد و ماهی های چرب دیگر و محصولات لبنی که با این ویتامین غنی شده اند دریافت کنید.
  • از پری بیوتیک ها و پروبیوتیک ها استفاده کنید. دکتر دندانپزشک می گوید: “برای دندان ها و لثه ها ، یک پروبیوتیک خوراکی می تواند از تأثیر ویروس ها و آلاینده ها بر فعالیت ضد میکروبی جلوگیری کند.” Freitas. سپس پروبیوتیک ها ، که در مکمل هایی مانند Skin Force و همچنین در غذاهای فیبر دار یافت می شوند ، پروبیوتیک ها را تغذیه می کنند تا تمام میکروبیوم شما متعادل شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *