نقش منیزیم در بدن – مرکز تغذیه و تناسب اندام هارمونی


بررسی اجمالی
منیزیم با مبارزه با کلسیم ، که باعث تحریک انقباضات می شود ، به سلول های عضله قلب شما کمک می کند تا شل شوند. این مواد معدنی برای اطمینان از انقباض و آرامش مناسب سلولهای قلب با یکدیگر رقابت می کنند.

3- تنظیم انقباض ماهیچه ها
منیزیم نقش مهمی در تنظیم انقباض ماهیچه ها دارد. مانند قلب ، منیزیم به عنوان یک دافع طبیعی کلسیم برای کمک به عضلات است. در عضلات شما ، کلسیم به پروتئین هایی مانند تروپونین C و میوزین متصل می شود. این فرایند شکل این پروتئین ها را تغییر می دهد و باعث انقباض آنها می شود. منیزیم و کلسیم به دلیل وجود این نقاط اتصال به ماهیچه ها کمک می کند. اگر بدن شما منیزیم کافی برای رقابت با کلسیم ندارد ، ماهیچه های شما می توانند منقبض شده و باعث گرفتگی یا اسپاسم شوند. بنابراین ، منیزیم معمولاً برای درمان گرفتگی عضلات زیر نظر پزشک در دوزهای مناسب توصیه می شود.

بررسی اجمالی
منیزیم به عنوان یک مهار کننده طبیعی کلسیم عمل می کند و به سلول های ماهیچه ای پس از انقباض کمک می کند. هنگامی که سطح منیزیم پایین است ، ماهیچه ها می توانند کوچک شوند و علائمی مانند گرفتگی عضلات یا اسپاسم ایجاد می کنند.

4- کنترل قند خون در دیابت نوع 2
افراد مبتلا به دیابت نوع 1 غالباً سطح منیزیم پایینی دارند که می تواند وضعیت را بدتر کند زیرا منیزیم به تنظیم انسولین ، حذف قند از خون و انتقال آن به سلول ها برای ذخیره کمک می کند. به عنوان مثال ، سلول های شما گیرنده های انسولین دارند که برای عملکرد صحیح به منیزیم نیاز دارند. اگر سطح منیزیم پایین باشد ، سلول ها نمی توانند از انسولین به طور م useثر استفاده کرده و سطح قند خون را افزایش دهند. افزایش مصرف منیزیم می تواند قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد. تجزیه و تحلیل هشت مطالعه نشان داد که مکمل منیزیم به طور قابل توجهی سطح قند خون ناشتا را در شرکت کنندگان مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد. در یک مطالعه کوتاه مدت.

5- بهبود کیفیت خواب
خواب ضعیف یک مشکل عمده بهداشتی در جهان است. مصرف منیزیم با تقویت ذهن و بدن می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *