نمونه هایی از رژیم های کتوژنیک تفاوت رژیم کتوژنیک با رژیم کم کالری چیست؟ فواید این رژیم برای بدن


رژیم کتوژن یا کتو یک رژیم کاهش وزن سریع است و بسیاری از افراد از این رژیم برای کاهش وزن استفاده می کنند. در رژیم کتو ، بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای متابولیسم استفاده می کند. این بدان معناست که در این رژیم باید از چربی برای سوزاندن چربی استفاده کنید!

پرسش و پاسخ رژیم کتوژنیک 1 - نمونه رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک چیست؟

کتوژنیک ، رژیم کتو ، رژیم غذایی با چربی بالا ؛ این یک پروتئین کم کربوهیدرات و متوسط ​​است که برای کاهش سریع وزن به آن توجه زیادی شده است. در رژیم کتو ، سوزاندن بیش از حد و تجمع چربی بدن بدون احساس گرسنگی انجام می شود.

تصور می شود که کتو ساده ترین رژیم غذایی نیست ، اما اگر دستورالعمل های موجود در غذا را دنبال کنید ، به زودی به هدف خواهید رسید و از نتایج آن بسیار راضی خواهید بود.

رژیم کتوژنیک چگونه عمل می کند؟

مسیر رژیم کتوژن به این ترتیب کالری بیشتری از پروتئین و چربی و کربوهیدرات کمتر دریافت می کنید. در رژیم کتو ، شما باید بسیاری از کربوهیدرات های قابل هضم مانند شکر ، نوشابه ، شیرینی و نان سفید را حذف کنید.

به طور معمول ، سوخت انرژی مورد نیاز بدن از کربوهیدرات ها (محصولات قندی) تامین می شود. اما در این رژیم غذایی ، بدن دارای ذخایر چربی و در صورت لزوم پروتئین است. در واقع ، استفاده از بافت چربی به عنوان سوخت به کاهش وزن شما کمک می کند. در رژیم کتو ، رژیم غذایی مبتنی بر کاهش مصرف کربوهیدرات ها (محصولات قندی ، نشاسته ، برنج ، نان و …) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است.

در رژیم کتوژنیک ، شما باید کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید و در نهایت انرژی خود را از دست بدهید (قند خون که بدن می تواند به سرعت مصرف کند). معمولاً این مدت بین 3 تا 4 روز است. سپس بدن شروع به تجزیه پروتئین و چربی برای تامین انرژی می کند که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

siet 1 - نمونه رژیم کتوژنیک

کتوژنیک متفاوت با رژیم کم کالری

طبق یک مطالعه ، افرادی که رژیم کتوژنیک دریافت کردند ، 2.2 برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم کالری داشتند ، وزن خود را کاهش دادند. سطح کلسترول و HDL نیز در افرادی که رژیم کتو دارند افزایش می یابد.

دلایل متعددی وجود دارد که تأثیر این رژیم را بیشتر از رژیم غذایی کم چرب نشان می دهد. یکی از دلایل آن کتوژنیک است ، شما می توانید به دلیل رژیم کم چربی ، وزن بیشتری را کاهش دهید ، حتی اگر گرسنه نباشید.

برخی از فواید این رژیم عبارتند از:
  • به کاهش سریع وزن کمک می کند ؛
  • افزایش مقاومت بدن در برابر سرطان ؛
  • مقابله با آکنه ؛
  • ضد دیابت ؛
  • درمان صرع ؛
  • از بین بردن اختلالات سیستم عصبی ؛
  • درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک

1 z31KKC7rnDxlxiiZQwUgMQ - نمونه رژیم غذایی کتوژنیک

چگونه رژیم کتوژن دریافت کنیم؟

چگونه کتوژنیک را شروع کنیم؟ اگرچه راه های زیادی برای شروع کتو وجود دارد که می توانید امتحان کنید ، اما بهترین نتایج معمولاً از این 5 مرحله به دست می آید:

  • مرحله اول: عدم قند سریع از غذاهای کربوهیدرات دار ، از جمله غلات ، سبزیجات نشاسته ای ، میوه ها و غیره ؛
  • مرحله دوم: این باعث می شود بدن شما به دنبال منابع سوخت جایگزین باشد: چربی (آووکادو ، روغن نارگیل ، ماهی آزاد).
  • سطح SUM: در عین حال ، در صورت عدم وجود گلوکز ، بدن نیز شروع به سوزاندن چربی و تولید کتون می کند.
  • مرحله 4: هنگامی که سطح کتون ها در خون به نقطه خاصی می رسد ، شما وارد حالت کتوز می شوید.
  • مرحله 5: این وضعیت سطوح بالای کتون منجر به کاهش سریع و پایدار وزن می شود تا زمانی که به وزن سالم و پایدار برسید.

توصیه هایی برای پیروی از رژیم کتوژنیک

شما سالهاست که به الگوهای رژیم غذایی عادت کرده اید. رژیمی که گندم و برنج بخش مهمی از رژیم غذایی شما هستند. حالا داستان او متفاوت است. شما باید بیشتر از حد معمول چربی و کربوهیدرات کمتری مصرف کنید. این تغییرات برای بسیاری از افراد گیج کننده است. توصیه می کنیم در صورت امکان قبل از شروع رژیم با متخصص مشورت کنید.

آب و نمک را به خاطر بسپارید!

هنگام شروع رژیم کتو یا هر رژیم غذایی کربوهیدرات دیگر ، حتماً مایعات زیادی بنوشید. فراموش نکنید که آب همیشه بهترین گزینه است. همچنین ، نمک کافی مصرف کنید. مصرف نمک علائم اولیه رژیم غذایی مانند سردرد و گرفتگی عضلات را کاهش می دهد.

کتوژنیک برای چه کسانی ممنوع است؟

رژیم کتوژنیک برای افرادی که اضافه وزن دارند ، دیابت دارند یا می خواهند متابولیسم خود را افزایش دهند مفید است. اما برای ورزشکاران حرفه ای که می خواهند در بدن خود عضله بسازند یا می خواهند وزن کم کنند ، رژیم غذایی مناسب نیست. این رژیم ، مانند سایر رژیم های غذایی ، تنها در صورتی موثر است که به مدت طولانی به آن پایبند باشید.

نمونه ای از رژیم های کتوژنیک

شنبه:

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون و کمی بادام

شام: استیک مرغ یا گوشت با سبزیجات

یکشنبه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: استیک مرغ یا گوشت با سبزیجات

شام: چیزبرگر بدون نان و سبزیجات سرخ شده در کره

دوشنبه:

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده در کره

ناهار: سالاد میگو و مقداری روغن زیتون

شام: گوشت کبابی سرخ شده در پیاز و سبزیجات سرخ شده در کره

سهشنبه:

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

ناهار: مانند شام دیشب ، گوشت چرخ کرده سرخ شده در پیاز و سبزیجات سرخ شده در کره

شام: ماهی قزل آلا سرخ شده در کره و سبزیجات

چهار شنبه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون و کمی بادام

شام: کوفته قلی قلی با سبزیجات

پنج شنبه:

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده در کره

ناهار: مانند ناهار روز قبل

شام: بره و سبزیجات چرب

جمعه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: استیک گوشتی با سبزیجات

شام: بال مرغ کبابی یا کبابی با سبزیجات

توصیه می شود در رژیم لاغری خود از انواع سبزیجات استفاده کنید و همچنین با پخت انواع غذاها با تزئینات جذاب ، رژیم را برای خود راحت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *