نوشتن اسکریپت خودت سومین عمل

امروزه برای بسیاری، بازنشستگی یک نقش «بدون نقش» است. این تا حد زیادی درست است زیرا مفهوم سنتی بازنشستگی با ایده فرسوده پیری که شما عمدتاً از نظر جداسازی و پسرفت درک می‌کنید مطابقت دارد. گزارش‌های خبری به بازتعریف «بزرگ‌سالان» اشاره می‌کنند، زیرا بسیاری از ما بالای ۱۰۰ سال زندگی می‌کنیم. وزارت کار گزارش می دهد که در سال ۲۰۰۶ بیش از ۶ درصد از آمریکایی های بالای ۷۵ سال کار می کردند. بنابراین، امروز می پرسیم که بازنشستگی برای یک فرد سرزنده که ۳۰-۴۰ سال از عمرش باقی مانده چقدر مناسب است؟ در میانسالی، ما زندگی‌ای را می‌گذرانیم که اکثر والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما هرگز نداشتند و شاید هم نمی‌توانستند تصور کنند. ما وارد دوره‌ای از زندگی تقریباً ناشناخته می‌شویم، زمانی که از توقعات اجتماعی و تعهدات کم خانوادگی رها شده‌ایم، با آزادی، منابع و میل به شرکت در فعالیت‌های جدید، معنادار و هدفمند. پیشرفت های علمی و پزشکی در سال های ما با سلامت کلی بهتر از نسل های قبلی گسترش یافته است. این مرحله به ما این فرصت را می دهد تا رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنیم، گزینه هایی را که قبلا غیرعملی تلقی می شدند در نظر بگیریم و اولویت بندی کنیم که چگونه می خواهیم وقت خود را بگذرانیم. حال تصمیم گیری و برنامه ریزی برای تداوم شادابی با ماست.

ما از استعاره تئاتر برای برانگیختن تخیل مردم استفاده می کنیم. سال های رشد ما فصل اول را تشکیل می دهد، ترم دوم ما شامل سال های میانی ما با تمرکز بر شغل و خانواده است، و سومین کار ما (اغلب برای اولین بار) شغل انتخابی ما است – ما این فرصت را داریم که کیفیت بهتری ایجاد کنیم. از زندگی، میراثی به جا بگذارید یا رویاهای ادامه دار خود را دنبال کنید.

یک عملکرد ستاره ای ایجاد کنید

اکنون زمان آن است که برای انتقال برنامه ریزی کنید، تا اسکریپت خود را برای فعل سوم خود بسازید. این مستلزم این است که فعال باشید، مسئولیت شخصی را بر عهده بگیرید و برای یادگیری در مورد خودتان آماده باشید. نوشتن فیلمنامه خودتان ممکن است برای شما تازگی داشته باشد و ممکن است مستلزم تسلط بر تمایل شما به واکنش پذیری، غلبه بر الگوهای فکری و باورهای معمولی باشد که بر رفتار شما حاکم است یا از خواسته ها و انتظارات دیگران پیروی کنید. ممکن است لازم باشد حد و مرزی تعیین کنید، روال هایی را بیابید که نیازهای شما را پشتیبانی می کند و استقلال بیشتری به کار ببندید. اکنون زمان آن است که این کار را انجام دهید، قبل از اینکه خود را در مرکز کار سوم خود بدون متن بیابید.

محققانی که زندگی افراد مسن را مطالعه می‌کنند دریافته‌اند که افراد مسن‌تری که زندگی شادتر و سالم‌تری دارند، موقعیت‌ها و فعالیت‌هایی را شامل می‌شوند که رضایت بیشتر و دیدگاه مثبت‌تری نسبت به زندگی برای آنها به ارمغان می‌آورد. آنها عمیقاً در مشارکت در زندگی دیگران یا آنچه برخی “پیری مولد اجتماعی” می نامند، درگیر هستند. به نظر می رسد چهار حوزه خاص بیشترین تأثیر را در طول تدوین متن داشته باشند.

قدردانی مثبت:

تجربه لحظه حال و درک چیزهای جدید بدون قضاوت، نگاه کردن به گذشته با رضایت و سپاسگزاری یا نگاه به آینده با خوش بینی و دیدن پتانسیل آن. تا حدودی، احساسات مثبت ممکن است حول یک “نقطه تعیین شده” ذاتی در نوسان باشد. با این حال، روانشناسان می گویند که هر کسی می تواند یاد بگیرد که احساسات مثبت را افزایش دهد. اگرچه برخی از ما با “نقاط ثابت” کمتر ممکن است نیاز به تلاش بیشتری داشته باشیم. ذهن آگاهی یکی از کلیدهای افزایش احساسات مثبت و لذت بردن از زمان حال است. ذهن آگاهی، توجه فعالانه به چیزها بدون ارزیابی یا طبقه بندی آنهاست. تمرینات قدردانی نه تنها خلق و خوی شما را بهبود می بخشد، بلکه سلامت جسمی شما را نیز بهبود می بخشد و سطح انرژی را افزایش می دهد.

جستجوی معنا:

از خود فراتر بروید و از نقاط قوت خود برای تعلق یا خدمت به چیزی برتر از خودتان استفاده کنید. ایجاد معنا با درگیر شدن در هدفی که به آن علاقه دارید و ایجاد معنا برای زندگی خود یکی از مهم ترین مؤلفه های شادی است. ممکن است شامل طبیعت، هنر، اجتماع، معنویت یا هر چیز دیگری باشد. بخشش به شما احساس خوبی می دهد، اعمال محبت آمیز مکرر رفاه را افزایش می دهد و داوطلب شدن به شما احساس هدفمندی می دهد زیرا برای شخص دیگری مهم هستید. تعامل فعال: «سیال» زمانی اتفاق می‌افتد که مهارت‌های ما با چالش‌های کافی متعادل شوند تا ما را درگیر نگه دارند، اما بیش از حد دلسرد نشوند. زمانی که ما فعال هستیم و نه منفعل و زمانی که آن فعالیت مستلزم استفاده از مهارت ها و تمرکز باشد، احتمال مشارکت ما بیشتر است. این ممکن است در هر زمانی برای برخی از ما چالش برانگیز باشد، به خصوص در سه ماهه سوم بارداری، زمانی که ساختار و اهداف کسب و کار دوم ما دیگر از طریق کار در دسترس ما نیست. رو و کان در تحقیقات پیشرو در مورد پیری دریافتند که یکی از مؤلفه های کلیدی پیری موفق، مشارکت در زندگی است. با به کارگیری بالاترین قدرت و استعدادهای خود، می توانید جریان جذب شدیدتری در بخش های بیشتری از زندگی خود داشته باشید.

تجربه روزمره با کیفیت

در حالی که روش‌های سنتی برنامه‌ریزی زندگی اغلب بر اهمیت چشم‌انداز و اهداف تأکید می‌کنند، واضح است که کیفیت تجربه روزانه ما تعیین‌کننده مهمی برای رضایت است. لذت ساده خواندن روزنامه در اوقات فراغت، تماس با دوست، نوشیدن یک فنجان چای یا چرت زدن می تواند رضایت روزانه را به همراه داشته باشد. داشتن پیوندهای قوی با دوستان و خانواده به شادی کمک می کند و لذت بردن از تجربیات حسی لذت زندگی روزمره ما را افزایش می دهد.

این نشان می دهد که ایجاد سناریوی پر جنب و جوش و پر جنب و جوش عمل سوم ما ممکن است نیاز به تمرکز عمدی بر نحوه وارد کردن این ویژگی ها به زندگی خود داشته باشد. این به سادگی ترک شغل یا لذت بردن از یک جشن بازنشستگی نیست. این یک تغییر روانی بزرگ است و آمادگی برای تغییر و رشد مهم است. ایجاد متن برای قانون سوم مولد اجتماعی به این معنی است که ارزش‌های خود را روشن کنید، بدانید که واقعاً چه کسی هستید و خودآگاهی از تحقق خود را تغییر دهید. ما دریافته‌ایم که یکی از راه‌های یافتن این تمرکز خود انعکاسی، ایجاد فضا و فرصتی برای بررسی پرسش‌ها به صورت حضوری و در گفتگو با دیگران و صرف زمان برای تأمل در مورد امیدها، رویاها و واقعیت‌هایی است که به شکل‌گیری یک جزء حیاتی، فیلمنامه ای پر جنب و جوش و جذاب برای سومین نمایش شما.

پرده شما را به چه کاری در ترم سوم دعوت می کند؟

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر