نکاتی در مورد پیشگیری از بیماری های ناشی از غذا در دوران بارداری

بارداری یک دوره شگفت انگیز و در عین حال حساس در زندگی یک زن است و با تغییر بدن او برای سازگاری با نوزاد در حال رشد، سیستم ایمنی بدن او تا حدودی ضعیف می شود.

بنابراین، اگر او به انجام و خوردن همان چیزهایی که به طور معمول انجام می دهد ادامه دهد، ممکن است به او و/یا کودک آسیب برساند. به عنوان مثال، کیسه های مواد غذایی سنگین را بردارید و غذاهای نیمه پخته مانند استیک هایی که به ندرت پخته می شوند بخورید.

بله، شما باید مراقب کارهایی که انجام می دهید و می خورید باشید و در مورد دومی، ممکن است در معرض بیماری های منتقله از غذا مانند لیستریا، ای کولای و سالمونلا قرار بگیرید و همه اینها می تواند عواقب جدی برای کودک داشته باشد.

بنابراین، یک زن باردار باید در مورد غذایی که می خورد دقت بیشتری داشته باشد و برخی از غذاهایی که باید به آنها توجه کند عبارتند از:

گوشت از قبل پخته شده

هنگامی که در حال تهیه گوشت های از قبل پخته شده مانند سوسیس، سالامی و سایر گوشت های خوش طعم هستید، بهتر است قبل از خوردن آنها را دوباره بپزید.

اگر او از رستوران غذا می‌خرد، شاید در خانه یکی از دوستانش غذا می‌خورد، یا همسایه‌ای صمیمی که با غذا با او برخورد می‌کند، همیشه قبل از خوردن، مطمئن شوید که گوشت کاملاً پخته شده است.

با قرار دادن دوباره آنها در زیر گرما، این کار به کشتن باکتری‌هایی که معمولاً باعث ایجاد هیچ گونه بازوی او نمی‌شود، کمک می‌کند، اما دوباره، به دلیل شرایط حساس او، ممکن است باعث آسیب به او و کودکش شود.

غذای دریایی

از سوشی و هر نوع غذای دریایی دیگری مانند صدف که می تواند به صورت خام مصرف شود، خودداری کنید.

غذاهای دریایی ممکن است یکی از غذاهای مورد علاقه او باشد یا زیاد از آن لذت نبرد. با این حال، این یک واقعیت است که در این مدت بدن برای هوس کردن چیزهای خاصی دچار تنش می شود و اگر این یکی از چیزهایی است که شما هوس می کنید، بهتر است قبل از ورود به بدن او از بلوغ کامل آن اطمینان حاصل کنید.

تخم مرغ

او همچنین باید از تخم مرغ خام یا نیمه پخته دوری کند. یعنی: آن را در شیک ننوشید و سس سالادی را که حاوی آن است نخورید و اگر دستور غذا چنین می خواهد بهتر است همین الان از جایگزین استفاده کنید.

سبزیجات

اطمینان حاصل کنید که تمام سبزیجات قبل از مصرف به دقت شسته و بخارپز شوند.

اگر یک زن باردار در مورد آنچه که باید و نباید در این مدت بخورد شک دارد، بهترین راه برای رفتن با دکتری است که از او مراقبت می کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر