چرا از مربی شخصی استفاده می کنید و چگونه بهترین را انتخاب می کنید؟

از ده باشگاه تجاری یا مرکز تناسب اندام دیدن کنید و از آنها بپرسید که چرا از مربی شخصی استفاده می کنید و بسته به اینکه چرا از یک مربی شخصی در مرکز آنها استفاده می کنید، ده پاسخ متفاوت دریافت خواهید کرد. مشکل مشاوره ای که از فروشندگان حرفه ای دریافت می کنید این است که توصیه ها بر اساس اهداف فروش هدایت می شوند و برای کمک به ایجاد تجارت مربیان شخصی مقیم طراحی شده اند.

حالا اشتباه نکنید، من یک مربی شخصی هستم که در یک باشگاه ورزشی بزرگ کار می کنم و همچنین می خواهم با ورزش بسازم. تماس با اعضای باشگاهی که بر اساس فضیلت ها و ارزش های آموزش شخصی فروخته می شوند، مطمئناً این کار را بسیار آسان تر می کند. اما من ترجیح می‌دهم مشتریانم به دلایل خوب و با دیدی واقع‌بینانه از آنچه در ازای پولی که به سختی به دست آورده‌اند، تصمیم بگیرند از یک مربی شخصی (ترجیحاً من) استفاده کنند.

بیایید از ابتدا شروع کنیم؛ چرا بهتر است با یک مربی شخصی تمرین کنید؟ اساساً، ده دلیل وجود دارد که چرا اکثر مردم ترجیح می دهند یک مربی شخصی را استخدام کنند و آنها عبارتند از:

۱. شما نتایج را نمی بینید. بسیاری از افراد یک رژیم ورزشی را با یک هدف کلی، معمولاً کاهش وزن، شروع می‌کنند و برای هفته‌ها، ماه‌ها و حتی سال‌ها به‌طور دیوانه‌وارانه تمرین می‌کنند بدون اینکه هیچ نتیجه قابل توجهی کسب کنند. یک مربی شخصی خوب سفر شما را با یک نظرسنجی جامع قبل از تمرین آغاز می کند و با شما در مورد اهداف، انگیزه ها و سابقه تمرین قبلی شما بحث و گفتگو خواهد کرد. تنها در این صورت، پس از اینکه فهمیدند در حال حاضر کجا هستید و می‌خواهید به کجا برسید، شروع به تهیه یک برنامه ورزشی و تغذیه برای شما خواهند کرد. معاینه قبل از ورزش شامل ارزیابی وزن بدن، اندازه‌گیری دور بدن و احتمالاً اندازه‌گیری چین‌های پوستی است که برای ایجاد یک خط پایه که پیشرفت آینده شما بر اساس آن اندازه‌گیری می‌شود، انجام می‌شود.

۲. نمی دانید از کجا شروع کنید. هیچ مربی شخصی که ارزش خرج کردن پول شما را داشته باشد تصور نخواهد کرد که شما دانش قبلی از آناتومی، فیزیولوژی، تغذیه یا علم ورزش دارید. دلیل آن این است که اگر فرض کنیم که هر مشتری یک بوم خالی است و تمرینات را بر اساس اصول فناوری صدا و پیشرفت توسعه می دهد، آنگاه هر مشتری این فرصت را دارد که امن ترین و مؤثرترین راه برای تقویت قدرت خود یعنی تمرینات قلبی عروقی را بیاموزد. بیمه تناسب اندام و صدمات غیر ضروری. اکثر افرادی که به باشگاه می‌پیوندند نمی‌دانند چگونه به طور مؤثر یا ایمن ورزش کنند و هیچکس به شما یاد نمی‌دهد که چگونه آن را بهتر از مربی شخصی‌تان انجام دهید. تعداد زیادی از مردم یک نمونه تمرین را از وب سایت مورد علاقه خود دانلود می کنند یا از دوستان “مناسب” خود مشاوره می گیرند. مشکل این رویکرد این است که ممکن است ندانید چگونه از تجهیزات به طور ایمن استفاده کنید و این تمرین متناسب با نیازها و/یا محدودیت های فردی شما نیست.

۳. از همان تمرینات قدیمی خسته می شوید. من از تجربه شخصی می‌دانم که اگر تمرینات خود را به طور منظم تغییر ندهید، یا گزینه‌های جالب تمرین مشترک را به ترکیب اضافه نکنید، از تمرین خود بسیار خسته خواهید شد و احتمال اینکه آن را انجام دهید کمتر می‌شوید. بنگ، انگیزه شما از بین می رود. یک مربی شخصی خوب به طور مداوم پیشرفت شما، نحوه سازگاری بدن شما با ورزش را بررسی می کند و انگیزه شما را ارزیابی می کند. اگر هر کدام، یا همه این شاخص‌ها نشانه‌هایی از عقب‌نشینی نشان دهند یا انگیزه شما کمتر باشد، او برنامه‌های روتین شما را تغییر می‌دهد و تنوعی به تمرین‌تان می‌افزاید تا آن را سرگرم‌کننده نگه دارد و مدام بدنتان را به چالش بکشد.

۴. به چالش نیاز دارید. اگر مانند اکثر مردمی هستید که ورزش می‌کنند، روزهایی پیش می‌آیند که نمی‌خواهید خودتان را به محدودیت‌های خود فشار دهید یا فقط می‌خواهید استراحت کنید. یک مربی شخصی به شما اجازه نمی‌دهد بهانه‌های BS را برای ورزش نکردن بردارید. او به شما فشار می آورد تا آخرین تکرارها را کامل کنید و زمانی که وزنه خیلی سنگین به نظر می رسد شما را از ست عبور می دهد. او وجدان، مربی و تیم شاد شما خواهد بود، اما او مادر شما نخواهد بود.

۵. شما می خواهید یاد بگیرید که چگونه به تنهایی ورزش کنید. حتی اگر می خواهید به تنهایی ورزش کنید، بهتر است چند جلسه یک مربی شخصی را درگیر کنید تا روش صحیح ورزش را یاد بگیرید. این به ویژه اگر می خواهید در مورد ماهیچه های بدن خود، نحوه هدف قرار دادن آن عضلات و نحوه انجام تمرینات به خوبی یاد بگیرید، صادق است. فقط چند جلسه می تواند به شما در مورد بدنتان، نحوه عملکرد آن و کارهایی که می توانید انجام دهید تا بیشترین بهره را از طریق ورزش انجام دهید، به شما آموزش دهد.

۶. شما نیاز به مسئولیت پذیری و انگیزه دارید. مربیان شخصی با یک انگیزه درونی می آیند. شما پول و زمان خود را برای سلامتی و تناسب اندام خود سرمایه گذاری می کنید و چیزی به نام قرار دائمی وجود ندارد که شما را از خود دور کند و حرکت کنید. یک مربی شخصی خوب نیز مسئولیت پذیری را ارائه می دهد. بنابراین، اگر برای قرار ملاقات حاضر نشدید، آنها با شما خواهند بود تا ببینند آیا آموزش از دست رفته را در زمان خود انجام داده اید یا خیر. آنها به طور منظم شما را در مورد عادات غذایی و خوابتان آزمایش می کنند تا مطمئن شوند که در مسیر درستی هستید.

۷. شما یک بیماری، آسیب یا شرایط دارید. اگر شرایط خاصی مانند دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، آرتریت یا آسیب‌های قدیمی دارید، کار با یک مربی شخصی که می‌تواند با پزشک، فیزیوتراپ یا متخصص کایروپراکتیک شما کار کند، می‌تواند به شما در یافتن برنامه‌ای که متناسب با شرایط خاص شما باشد کمک کند. و به بهبود جراحات و جلوگیری از مشکلات بیشتر کمک می کند. به خاطر داشته باشید که می خواهید مربی ای بیابید که در مورد مشکلات شما تجربه داشته باشد و مطمئن شوید که مربی از نزدیک با پزشک و/یا فیزیوتراپ شما همکاری می کند تا بهترین تجربه را به دست آورید.

۸. برای یک ورزش یا رویداد تمرین می کنید. اگر برای یک ماراتن، فصل فوتبال، یا هر نوع ورزش یا رویداد دیگری تمرین می‌کنید، یک مربی شخصی با تجربه می‌تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که برای قوی ماندن چه کاری باید انجام دهید بدون اینکه از سایر تمرین‌هایتان کم شود. او همچنین می تواند در ایجاد یک برنامه آموزشی و ترسیم یک برنامه منظم برای رویداد آینده کمک کند. فقط مطمئن شوید که او در ورزشی که برای آن تمرین می کنید تجربه داشته باشد زیرا همه مربیان تمرینات ورزشی خاص را انجام نمی دهند.

۹. شما خواهان نظارت و حمایت هستید. برخی از افراد می دانند که چگونه برای بهترین نتیجه ورزش کنند و می دانند چگونه با خیال راحت ورزش کنند، اما همچنان می خواهند که یک مربی شخصی بر تمرینات آنها نظارت داشته باشد و در حین ورزش از آنها حمایت کند (از جمله تشخیص وزنه های سنگین). سپس مربی شخصی به یک شریک آموزشی تبدیل می شود.

۱۰. می خواهید در خانه ورزش کنید. بسیاری از افراد انتخاب خوبی از تجهیزات ورزشی در خانه دارند، اما مطمئن نیستند که چگونه از چیزهایی که دارند استفاده کنند یا انگیزه و نظم لازم برای ورزش واقعی را ندارند. یک مربی شخصی می تواند دقیقاً به شما نشان دهد که چگونه از چیزهایی که دارید استفاده کنید و دانستن اینکه مربی شما در ساعت مشخصی در روز تعیین شده به شما می رسد به شما انگیزه برای انجام کار کمک می کند.

اکنون که دلایل قانع‌کننده‌ای برای استفاده از مربی شخصی دارید، سؤال بعدی این است: چگونه بهترین مربی را انتخاب می‌کنید؟

می توانم خنده دار باشم و به سادگی بگویم: “من را انتخاب کن!” اما برخی استانداردهای اساسی و غیرقابل مذاکره وجود دارد که باید اصرار داشته باشید که آنها را ببینید. اولی یک مدرک شناخته شده مناسب در آمادگی جسمانی یا علم ورزش است. حداقل یک مربی شخصی باید دارای گواهینامه ۳ و ۴ در تناسب اندام باشد. اگر دیپلم تناسب اندام یا لیسانس ورزش یا علوم ورزشی داشته باشند خیلی بهتر است.

ثانیاً، اگر صلاحیت های اضافی مانند گواهینامه یا مدرک دیپلم در زمینه تغذیه یا رژیم غذایی ندارند، نباید توصیه های تغذیه ای یا تغذیه ای خارج از محدوده دستورالعمل های غذایی ملی ارائه دهند. از سوی دیگر، اگر آنها صلاحیت های اضافی در تغذیه و/یا رژیم غذایی داشته باشند، می توانند به شما در تجزیه و تحلیل رژیم غذایی و ارائه راهنمایی و مشاوره تغذیه ای کمک کنند.

سومین عاملی که باید در نظر گرفت تخصص آنهاست. هر مربی شخصی در سطحی آموزش دیده است که به آنها اجازه می دهد برای طیف گسترده ای از افراد با طیف وسیعی از اهداف و چالش ها حمایت و راهنمایی کنند. با این حال، هنوز مجبور بودم با یک مربی شخصی ملاقات کنم که تخصص یا ترجیحی برای نوع خاصی از آموزش نداشت. اگر دیابت نوع ۲ برای شما تشخیص داده شده است و هدف شما کاهش وزن و کنترل وضعیت خود است، همکاری با یک مربی شخصی که تخصص یا ترجیحش بدنسازی و رقابت است، بیهوده خواهد بود. همچنین برای یک بدنساز مشتاق همکاری با مربی متخصص در کاهش وزن بعد از بارداری بی معنی خواهد بود. این تجربه برای هر دو طرف ناامید کننده و خسته کننده خواهد بود.

در نهایت، سازگاری یک عامل کلیدی است که در سفر سلامتی و تناسب اندام خود باید به چه کسی اعتماد کنید. ممکن است بهترین مربی شخصی روی کره زمین را پیدا کرده باشید، اما اگر او روحیه بزرگی دارد و در برقراری ارتباط با شما مشکل دارد، در سطح شما، مرد مناسب شما نیست. وقت خود را صرف نشستن و گپ زدن کنید، درباره سوابق مربی، سفر تناسب اندام شخصی آنها و چیزهایی که در باشگاه از آنها لذت می برند اطلاعات کسب کنید. اگر روح مهربانی با تمام شایستگی ها و رشته های متناسب با نیازهای شما پیدا کردید، آنها مربی شما هستند.

وقتی مربی شخصی کاملی را پیدا کردید، این اشتباه را نکنید که دلار را در مسیر دستیابی به اهداف خود قرار دهید. سرمایه گذاری روی مربی شخصی مناسب هر سنت ارزش دارد. فرض کنید باید ۵۰ دلار در هر جلسه دو بار در هفته سرمایه گذاری کنید تا مربی مورد نظر خود را بدست آورید. در انزوا، ۱۰۰ دلار می تواند مقدار زیادی پول به نظر برسد، اما شما باید آن را در چارچوب قرار دهید. ارزش زندگی و سلامتی شما در دراز مدت چیست؟ اگر تمام غذاهای ناسالم، سیگار و الکل را از رژیم غذایی خود حذف کنید، چقدر در هر هفته شما را نجات می دهد؟ اگر بتوانید مصرف داروهایی را که در حال حاضر سلامت شما را حفظ می کنند متوقف کنید، چقدر پس انداز می کردید؟ دلار نباید عامل تعیین کننده باشد.

گفتن “من می توانم تو را در بهترین شکل زندگیت قرار دهم” برای من بسیار آسان است و در واقع، بسیاری از معاصران من دقیقاً این کار را در تبلیغات خود انجام می دهند، اما این در زمینه زندگی شما به چه معناست؟ من اغلب می گویم: “من می توانم به شما کمک کنم تا قدرت هدف و نظم و انضباط را پیدا کنید تا برای بقیه عمرتان تناسب اندام و سلامت داشته باشید.” این واقعیتی است که می توانیم به آن پایبند باشیم و به آن دست یابیم. فقط شما می توانید زندگی خود را تغییر دهید. من می توانم به شما یاد بدهم که چگونه آن را انجام دهید و به شما کمک کنم تا آن را محقق کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر