چرا تخمه آفتابگردان سالم است؟ اجازه دهید 411


تخمه آفتابگردان جزء اصلی در دوگ بیس بال است و قهرمانان مشکوک به ترکیب دنباله نیستند. (بدون اشتباه ، کشمش.)

اما راههای بسیار خلاقانه دیگری برای لذت بردن از این دانه های خوراکی وجود دارد.

دانا الیس هونس ، دکترا ، MPH ، RD ، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی RR -UCLA و نویسنده کتاب آینده ، “دستور غذا برای زنده ماندن.”

همچنین می توانید دانه های آفتابگردان را در اسموتی مخلوط کرده ، با بلغور جو دوسر مخلوط کنید ، در یک نوشیدنی پخته شده ، در یک دسر اعتیادآور به نام حلوا پخته شده ، با نان تست آووکادو بپاشید ، به یک کاسه غذای فوق العاده اضافه کنید یا تنها بخورید.

به عبارت دیگر ، آنها کاملاً متنوع هستند. اما ، چنین آجیل و دانه ها نیستند ، یعنی نه غذای کم کالری

آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ دانه های آفتابگردان زیر چگونه در رژیم متعادل قرار می گیرند؟

این همون چیزیه که باید بدونید.

از تخمه آفتابگردان استفاده کنید

تخمه آفتابگردان در یک بشقاب

چرا خوردن تخمه آفتابگردان برای شما مفید است؟ میتونه باشه!

دانه ها از نظر مواد مغذی متراکم هستند ، به این معنی که می توانند راهی آسان برای به دست آوردن برخی از عناصر ریز و ریز مغذی مورد نیاز شما باشند.

اگر اندازه غذای خود را نبینید ، مانند سایر غذاها ، کالری موجود در تخمه آفتابگردان به سرعت افزایش می یابد. اما استفاده از آن در رژیم غذایی شما دارای مزایایی است.

این قدرت تغذیه زمین است

دانه های آفتابگردان لیست لباس های شسته شده را جشن می گیرند.

هونس گفت: “دانه های آفتابگردان سرشار از ویتامین E ، تیامین (ویتامین B1) ، ویتامین B6 ، آهن ، مس ، سلنیوم ، منگنز و روی هستند – ویتامین ها و مواد معدنی ضروری که بدن برای سلامتی به آنها نیاز دارد.”

آنها آنتی اکسیدان ها را ارائه می دهند

آنتی اکسیدان ها – مانند ویتامین E موجود در تخمه آفتابگردان – به استرس اکسیداتیو کمک می کند ، که تحقیقات نشان داده است می تواند به برخی از بیماری های مزمن کمک کند.

Quyen Vu ، متخصص تغذیه Beachbody می گوید دانه های آفتابگردان همچنین سرشار از سلنیوم هستند که به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند.

آنها منبع چربی های سالم هستند

اگرچه تخمه آفتابگردان مقداری پروتئین گیاهی دارد ، اما بیشتر کالری آن از چربی های مفید برای قلب تامین می شود.

آیا تخمه آفتابگردان باعث افزایش وزن می شود؟

تخمه آفتابگردان در یک کاسه چوبی مغذی است.

هونز خاطرنشان می کند: “هر چیزی که باعث افزایش وزن شما می شود اگر بیش از حد غذا بخورید” و تخمه آفتابگردان هیچ تفاوتی با هم ندارند.

دانه های آفتابگردان دارای کالری متراکم هستند و برخی از افراد می خواهند از یک وعده استفاده کنند – یک اونس دانه پوست کنده یا ¼ فنجان.

وو گفت: “اگر هدف شما تغییر وزن است ، نمی خواهید بیش از حد مزه تخمه آفتابگردان را بچشید.”

اما تا زمانی که به قسمت ها توجه کنید ، تخمه آفتابگردان به طور طبیعی باعث افزایش وزن نمی شود.

وو توضیح می دهد: “برای حفظ یک پوند وزن بدن ، حدود 3500 کالری اضافی لازم است” ، بنابراین مطمئن شوید که بیش از حد زیاده روی نمی کنید.

به طور مشابه ، هیچ ترکیب خاصی در تخمه آفتابگردان وجود ندارد که به کاهش وزن شما کمک کند ، اما می تواند افزودنی خوبی برای رژیم متعادل باشد.

چند دانه آفتابگردان در روز باید بخورید؟

میله گرانولای خانگی با تخمه آفتابگردان

از آنجا که دانه های آفتابگردان از لحاظ کالری متراکم هستند ، Vu توصیه می کند که مصرف غذاهای خود را به چند قاشق غذاخوری – یا حداکثر دو قاشق غذاخوری – از دانه های پوست کنده در روز برای تزیین یا تزئین سالاد محدود کنید.

هونس گفت ، به عنوان میان وعده ، ¼ فنجان دانه های پوست کنده شده “اندازه مناسبی است که قطعاً به شما کمک می کند.”

این اندازه استاندارد وعده است که حدود 200 کالری را تأمین می کند.

می توانید این غذا را به صورت یک میان وعده – چه ساده و چه در دستور العمل دارچین افرا – یا در طول روز میل کنید.

توجه داشته باشید که این کالریها عمدتا از چربی هستند ، بنابراین فکر کردید که می خواهید از آنها در دستور العمل هایی استفاده کنید که دانه های آفتابگردان و پروتئین های جاذب را متعادل می کند ، مانند شیک آفتابگردان ما.

اما تا زمانی که اضافه وزن ندارید ، “آنها قطعاً می توانند بخشی از رژیم غذایی با هدف کاهش وزن بدن باشند.”

آیا به دنبال اطلاعات تغذیه ای تخصصی تری هستید؟ به BODNutrisi.com سر بزنید و نحوه تغذیه سالم را در طولانی مدت با کمک دو برنامه تغذیه ما ، 2B Mindset و Serving Fix بیاموزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *