چگونه با رژیم لاغری وزن خود را افزایش دهیم؟

چگونه با رژیم لاغری وزن خود را افزایش دهیم؟


تناسب اندام فقط کاهش وزن نیست. برخی از افراد ممکن است از ترس چاق شدن اضافه وزن داشته باشند. با این حال ، چاقی و کاهش وزن می توانند برای سلامتی ما خطرناک باشند. اگر این را به درستی درک کرده اید ، قطعاً سعی می کنید به طور متعادل وزن خود را افزایش دهید. روشهای مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد ؛ اما همانطور که می دانید ، افزایش وزن به اندازه کاهش وزن دشوار است. در این مقاله می خواهیم در مورد رژیم صحیح و اصولی افزایش وزن با شما دوستداران صحبت کنیم. پس به ما بپیوندید.

برای افزایش وزن به چند کالری نیاز داریم؟

ما برای فعالیت های روزانه خود به 30 کالری در هر کیلوگرم وزن بدن نیاز داریم. به عنوان مثال ، این بدان معناست که یک فرد 60 پوندی برای یک روال عادی روزانه به 1800 کالری در روز نیاز دارد. وقتی این مقدار کمتر از 1800 کالری باشد ، فرد وزن خود را کاهش می دهد. یعنی بدن از ذخایر خود برای بقا استفاده می کند. به طور مشابه ، هنگامی که بیش از 1800 کالری در روز مصرف می کنید ، بدن شما به سمت چاقی حرکت می کند.

آیا درک مفهوم کالری برای فعال کردن رژیم افزایش وزن کافی است؟

. این سوال بسیار مهمی است اکثر مردم فقط بر “کالری” رژیم غذایی تمرکز می کنند. با این حال ، تنها کالری باید به عنوان یک پوسته سطحی در نظر گرفته شود. البته رژیم غذایی نیز بر چاقی و کاهش وزن تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، کربوهیدرات ها بیشتر از پروتئین ها بر چاقی تأثیر می گذارند. بنابراین در واقع 500 کالری خرما یا نان بیش از 500 گرم اثر چربی مرغ دارد. این ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. اما با خوردن کربوهیدرات بیشتر می توانید وزن خود را افزایش دهید.

رژیم افزایش وزن

بهترین برنامه غذایی چیست؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که کدام رژیم غذایی برای افزایش وزن مناسب است. رژیم غذایی تجویز شده برای افزایش وزن ساده تر از رژیم غذایی برای کاهش وزن خواهد بود. ابتدا باید گروه های مختلف غذایی را بشناسید. در ادامه ، ما انواع غذاها را به شما معرفی می کنیم:

  • کربوهیدرات: یک گرم کربوهیدرات حاوی 4 کالری است.
  • پروتئین: یک گرم پروتئین حاوی 4 کالری است.
  • چربی: یک گرم چربی حاوی 9 کالری است.
  • ویتامین ها: هر گرم ویتامین حاوی 0 کالری است.
  • نمک و مواد معدنی: این گروه همچنین 0 کالری دارند.
  • آب: این آب 0 کالری دارد.

همچنین ، بسته به گروه هایی که در طول روز می خورید ، می توانید کالری بیشتری بسوزانید. در واقع ، همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم ، میزان چاقی کربوهیدراتها بیشتر از سایر گروههای غذایی است. بنابراین ، توصیه می شود کربوهیدرات بیشتری برای افزایش وزن مصرف کنید.

رژیم افزایش وزن

چه موادی باید در رژیم غذایی ما گنجانده شود؟

همچنین ممکن است به دنبال غذاهایی باشید که شما را چاق تر از غذاهای دیگر می کند. به طور کلی توصیه می شود برای افزایش وزن 9 ماده غذایی را فراموش نکنید. اولین ماده تخم مرغ است. تخم مرغ نسبتاً کالری بالایی دارد و به چاقی و سلامتی کمک می کند. ماده دوم کره بادام زمینی است. حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است و به چاقی شما کمک می کند. هنگام خوردن گوشت بهتر است غذاهای پرچرب را در رژیم غذایی خود بگنجانید. لوبیا کالری بالایی دارد و می تواند برای بدن مفید باشد.

برخی از میوه ها مانند موز کالری بالایی دارند. همچنین ، برای سلامت بدن و تامین مواد مغذی و ویتامین های مختلف ، باید میوه ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید. غلات مانند ماکارونی ، برنج قهوه ای و نان سبوس دار را نباید از رژیم غذایی خود حذف کنید. در نهایت ، شما باید روغن زیتون و شیر سالم را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

اسب عزیز ، نظر شما در مورد رژیم های افزایش وزن چیست؟ برای افزایش وزن چه روشی را پیشنهاد می کنید؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید. دوستان عزیز ، منتظر نمانید تا ایده ها و تجربیات خود را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *