چگونه چاق شویم؟ (5 نکته ساده برای افزایش سریع وزن)

چگونه چاق شویم؟  (5 نکته ساده برای افزایش سریع وزن)


برخلاف اکثر افرادی که هستند دوره کاهش وزن و لاغری برخی افراد با نحوه چاق شدن مشکل دارند.
معمولاً چندین روش برای افزایش وزن وجود دارد.
اما ابتدا باید به این فکر کنید که آیا می خواهید وزن فرد را افزایش دهید یا خیر؟
برای آزمایش این امر بهتر است bmi را محاسبه کنید. از این طریق می توانید بفهمید که آیا فردی می خواهد وزن اضافه کند یا نه.
بعداً می دانیم که بهترین راه حل ها برای این مشکل چیست. با ما بمان.

مطالب مرتبط با نحوه چاق شدن

چگونه می دانیم که نیاز به افزایش وزن داریم؟

یکی از شاخص هایی که می تواند وضعیت سلامتی بدن را تا حدی تعیین کند ، محاسبه شاخص توده بدن است. وقتی با استفاده از قد و وزن به عدد مشخصی برسیم ، می توانیم به افزایش وزن فکر کنیم.

فرمول محاسبه Bmi: وزن بدن (بر حسب کیلوگرم) ، ارتفاع در مربع (برحسب سانتی متر)

وقتی تعداد بدست آمده کمتر از 5/18 باشد ، به این معنی است که فرد دارای کمبود وزن است. اگر تعداد بدست آمده بیش از 25 باشد ، فرد دارای اضافه وزن است.
اما این معیار کاملاً صحیح نیست و باید عوامل زیادی مانند سن ، جنسیت ، فعالیت بدنی ، ژنتیک و شرایط آب و هوایی برای فرد در نظر گرفته شود. اما تقریباً ، ممکن است گزینه خوبی باشد.

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

چگونه چاق شویم

یکی از مهمترین مسائلی که همه کاهش دهندگان با آن روبرو هستند این است که چگونه در اسرع وقت وزن خود را افزایش دهید تا به نتیجه برسید.
اول از همه ، باید در نظر داشت که عوامل متعددی منجر به کاهش وزن بیش از حد می شوند. در بیشتر موارد ، افزایش وزن با حذف این عوامل شروع می شود:

  • باعث مشکلات غده ای مانند پرکاری تیروئید می شود افزایش متابولیسم بدن کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود.
  • مانند مشکلات تغذیه ای موثر بی اشتهایی عصبی یکی از عوامل روانی است.
  • بیماری سلیاک برای اکثر مردم ناشناخته است. این بیماری به دیواره روده آسیب می رساند و جذب ویتامین ها و مواد معدنی را مختل می کند.
  • ابتلا به دیابت ، به ویژه اگر نوع 1 و غیرقابل کنترل باشد.
  • انگل ها ، عفونت ها یا شرایطی مانند سل یا HIV و ایدز نیز می توانند باعث کاهش وزن شوند.
  • مصرف آجیل سرطانی باعث افزایش کالری سوزی و کاهش وزن می شود.

اما یکی از دلایل کاهش وزن تغذیه نامناسب است. غذاهای خاصی هستند که معمولاً باعث افزایش وزن می شوند. بنابراین ، ما بهترین مواد غذایی را که می توانند زمینه را برای افزایش وزن فراهم کنند در نکات زیر معرفی می کنیم ، سپس می توانید با روش های سالم این کار آشنا شوید.

آجیل و کره بادام زمینی

آجیل و دانه ها به بدن شما کمک می کنند تا مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز خود را دریافت کند.
از طرف دیگر گزینه مناسبی برای افزایش وزن است. این به این دلیل است که آنها مقدار زیادی کالری برای بدن فراهم می کنند. از این دسته غذایی می توان به عنوان بهترین میان وعده استفاده کرد. انواع مغزهایی که می توانند برای افزایش وزن استفاده شوند عبارتند از:

  • بادام (به ویژه کره بادام زمینی)
  • گردو
  • هتل ها
  • بادام زمینی

از انواع میوه ها و میوه های خشک استفاده کنید

دریافت کالری بیشتر به شما در افزایش وزن کمک می کند. جالب است بدانید که به دلیل کم آبی و کاهش حجم ، میوه های خشک کالری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارند.
بهتر است میوه هایی را انتخاب کنید که سرشار از موز ، کربوهیدرات و قند هستند. گزینه های زیر نیز برای میوه های خشک مناسب است:

  • تاریخ
  • کشمش و کشمش
  • مدیریت انجیر خشک
  • خشک و پخته شده است

چگونه با خوردن بیشتر برنج وزن خود را افزایش دهیم؟

برنج منبع کربوهیدرات است که ساده ترین راه برای افزایش وزن است. یک بشقاب برنج پخته حدود 200 کالری و حدود 45 گرم چربی و کربوهیدرات را تأمین می کند.
برنج برای کسانی که اشتهای تندی دارند جایگزین مناسبی است.
البته باید به خاطر داشته باشید که منبع کربوهیدرات تنها نباید باشد. گزینه های دیگری مانند غلات باید در نظر گرفته شود.

چگونه از اسموتی ها چاق شویم؟

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

گروه دیگری از غذاها که به شما در افزایش وزن کمک می کند ، نرم است.
اسموتی های خانگی حاوی انواع ویتامین ها هستند. آنها همچنین بسته به مواد موجود در بدن مقادیر متفاوتی پروتئین به بدن می رسانند. آنها می توانند به عنوان یک میان وعده سالم برای چاقی استفاده شوند.

طرز تهیه اسموتی های خوشمزه برای چاقی

شکلات صاف است
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن مخلوط کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
یک عدد موز
قاشق شکلات
آجیل خام مورد علاقه خود را با قاشق غذاخوری بریزید

اسموتی وانیلی
برای تهیه اسموتی وانیلی ، مواد زیر را در مخلوط کن مخلوط کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
یک ظرف از انواع توت های تازه یا توت های یخ زده
یک ظرف ماست پروتئینی پرچرب
مقدار وانیلی که دوست دارید

اسموتی فندقی
برای یادگیری نحوه افزایش وزن ، بهتر است اسموتی فندق را از دست ندهید:
دو لیوان شیر شکلاتی پرچرب
قاشق عسل
یک سفره قهوه ای روشن بدون پوست خام
مقدار مورد انتظار شکلات

اسموتی کارامل
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن مخلوط کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
نصف سیب
قاشق عسل
مقدار مورد انتظار کرم کارامل

بر مصرف پروتئین تمرکز کنید

پروتئین یکی از مهمترین مواد مغذی است که بدن برای ساخت و حفظ بافت ماهیچه ای به آن نیاز دارد.
با افزایش کالری ، بدن آنها را به عنوان بافت چربی ذخیره می کند. اما وقتی پروتئین کالری اضافی دریافت می کند ، بدن آن را به شکل بافت ماهیچه ای ذخیره می کند.

با این حال ، بهتر است مقدار متعادل پروتئین بخورید. این به این دلیل است که علاوه بر جلوگیری از پر شدن و خوردن غذاهای دیگر ، برخی از آنها نیز ممکن است رخ دهند مشکلات گوارشی بودن.
موارد زیر برخی از بهترین منابع پروتئین هستند:

  • انواع گوشت قرمز
  • مرغ و مرغ
  • ماهی مدیریت
  • تخمها
  • محصولات لبنی
  • آجیل و دانه ها
  • لوبیا

مطالب مرتبط با نحوه چاق شدن

نتیجه

در این مقاله مهمترین استراتژی ها برای پاسخ به س howال چگونگی افزایش وزن را مورد بحث قرار می دهیم. اما برای افراد دارای اضافه وزن ، بهتر است ابتدا دلیل اصلی عدم افزایش وزن را بیابید و رژیم و رژیم غذایی خود را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *