کدام مواد غذایی باید با هم خورده شوند تا مواد مغذی جذب شوند؟ (و چرا؟): تغذیه


بیرون از سرم

آهن و ویتامین C (افزایش قابل توجه جذب آهن غیر هم)

ویتامین D و کلسیم (اشکال فعال ویتامین D در بدن در چرخه هایی انجام می شود که جذب کلسیم را از طریق روده افزایش می دهد)

غذاهایی که سرشار از ویتامین های محلول در چربی (A ، D ، E ، K) با منابع چربی سالم برای افزایش جذب هستند.

من معتقدم تحقیقات جدیدی نیز وجود دارد که نشان می دهد ترکیب سولفورافان (موجود در جوانه کلم بروکلی ، کلم پیچ ، گل کلم) و سلنیوم (بیشترین میزان در آجیل برزیلی و سایر غذاهای غنی از پروتئین) دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که به طور بالقوه نشان دهنده ضد اثرات سرطان در بدن

گوجه فرنگی پاداش و منابع چربی (مانند روغن زیتون) را به میزان قابل توجهی جذب و فراهمی زیستی آنتی اکسیدان های قوی موجود در گوجه فرنگی به نام لیکوپن را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *