بررسی رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا

تو رژیم کتوژنیک چی بخوریم باید گفت که می توانید مطمئن باشید، رژیم کتوژنیک یکی از بهترین و سالم ترین رژیم های غذایی امروزه است و ثابت کرده است که میزان دو الی سه برابر بیشتری نسبت به رژیم های غذایی دیگر مثل رژیم کم چربی یا رژیم پر پروتئین داشته است. مانند تمام رژیم ها و انواع روش های لاغری، انواع رژیم غذایی کتوژنیک تنها زمانی میتوانند ثمر بخش باشند که در اجرای آن ثابت قدم باشید و برای مدتی طولانی آن را دنبال نمایید. بنابراین بهتر است برای پیشگیری از این حالت، ابتدا تا مدتی مقدار کمی کربوهیدرات را در رژیم خود داشته باشید و بعد به مرور آن را حذف کنید تا بدنتان عادت کند.

رژیم کتوژنیک آنلاین هدف کلی در رژیم کتوژنیک آن است که فرد رژیم گیرنده با به حداقل رساندن کالری دریافتی از طریق کربوهیدرات، عمده انرژی خود را از طریق چربی و سپس پروتئین دریافت کند. آیا رژیم کم کربوهیدرات در کاهش وزن موثر است؟ در ابتدای کتوز ممکن است طیفی از علائم منفی را تجربه کنید که به آنها عموما «آنفلوانزای کم کربوهیدراتی» یا «آنفلوانزای کتو» گفته میشود زیرا علائمش همانند آنفلوانزا است. این سندرم که خاص زنان است زمانی به وجود میآید که تخمدانها بزرگ شده و کیستهای متعدد تولید کنند. استفاده از این سرنگها بسیار راحتتر و مطمعنتر از استفاده از یک فنجان برای اندازهگیری روغن است.

دریافت رژیم کتوژنیک فارسی رایگان

پاسخ: با خوردن آدامس بدون شکر میتوانید این مشکل را که یکی از عوارض جانبی این رژیم است را حل کنید. حال سوال این است چرا اسم آن را کتوژنیک گذاشته اند؟ گلوکز نوعی کربوهیدارت است که از شکر و غذاهای حاوی نشاسته بوجود می آید. فقط قسمتی از نمونه رژیم دکتر کرمانی که در سایت خودشان است را می توانید ببینید که حاوی ۱۰۰ گرم نان است لذا اگر حداقل اطلاعی از رژیم کتوژتیک دارید متوجه می شوید که اصلا این رژیم، رژیم کتوژنیک نیست!

رژیم کتوژنیک – مرده یا زنده؟

در رژیم کتوژنیک تقریبا تمامی بدن شما از سلول های چربی به عنوان منبع انرژی استفاده میکند و این به این معنی است که شما در تمام ساعات شبانه روز چربی سوزی میکنید. اما نکته مهم اینجاست، چه برای بدنسازان و چه برای افرادی که به دنبال لاغری هستند، داشتن یک برنامه غذایی کتوژنیک اصولی و یک برنامه مکملی مناسب قطعا ضروری است. برای کمک به شما برای شروعتان، در این بخش از تناسب اندام و رژیم های لاغری در دلگرم یک برنامه رژیم غذایی کتوژنیک را برای یک هفته آورده ایم:شنبه:صبحانه:املت ژامبون و پنیر با سبزیجات.ناهار:برش ژامبون و پنیر با آجیل.شام:ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناج پخته شده در روغن نارگیل.یکشنبه:صبحانه:تخم مرغ سرخ شده با بیکن و قارچ.ناهار:برگر با سالسا، پنیر و گااکامولی.شام:استیک و تخم مرغ با سالاد جانبی.دوشنبه :صبحانه:بیکن، تخم مرغ و گوجه فرنگی.ناهار:سالاد مرغ با روغن زیتون و پنیر فتا.شام:ماهی قزل آلا با مارچوبه پخته شده در کره.سه شنبه:صبحانه:املت تخم مرغ، گوجه فرنگی، ریحان و پنیر بز.ناهار:شیر بادام، کره بادام زمینی، پودر کاکائو و میلک شیک استویا.شام:گوشت قل قلی، پنیر چدار و سبزیجات.چهار شنبه:صبحانه:یک میلک شیک کتوژنیک.ناهار:سالاد میگو با روغن زیتون و آووکادو.شام:گوشت قرمز با پنیر پارمسان، بروکلی و سالاد.پنج شنبه:صبحانه:املت با آووکادو، سالسا، فلفل، پیاز و ادویه جات.ناهار:تعدادی آجیل و کرفس با گواکامولی و سالسا.شام:مرغ با پاستو و پنیر خامه ای همراه با سبزیجات.جمعه:صبحانه:ماست بدون قند با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استویا.ناهار:گوشت گاو سرخ شده در روغن نارگیل با سبزیجات.شام:همبرگر با بیکن، تخم مرغ و پنیر.همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در طولانی مدت بچرخانید، زیرا هر نوع از اینها، مواد مغذی و مزایای سلامتی خاصی را فراهم می کند.عوارض جانبی رژیم کتوژنیک و چگونگی به حداقل رساندن آنها:- هرچند رژیم کتوژنیک برای افراد سالم ایمن است، اما در حالی که بدن شما سازگار است، ممکن است عوارض جانبی اولیه ایجاد شود.

رژیم های کتوژنیک می تواند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شود همراه با افزایش کتون ها، مزایای سلامتی فراوانی دارد ، طبق آنچه در ادامه این بخش از تناسب اندام دلگرم خواهید خواند. از آن زمان، چندین مطالعه همچنین مزایای سلامت مغز را از پیروی از مایند پیدا کردند، از جمله مطالعه آوریل 2020 در ایران، که به این نتیجه رسید که رژیم مایند ممکن است اثرات مضر چاقی را بر توانایی شناختی و ساختار مغز معکوس کند. این رژیم غذایی شما را قادر به اضافه کردن کربوهیدرات در اطراف تمرینات می کند.رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا:این یک رژیم مشابه استاندارد کتوژنیک است، اما پروتئین بیشتری دارد.

رژیم کتوژنیک میتواند چربیهای اضافه که با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک مرتبط است، را از بین ببرد. معمولا افرادی که بعد از رژیم کتو، دوباره به وزن قبل خودشون برمیگردن، خیلی سریع میزان کربوهیدرات مصرفی رو بالا میبرن و از طرفی دیگه ورزش نمیکنن. بسیاری از افراد تصور می کنند که با ورزش و تغذیه مناسب می توان چربی های اضافی قسمت های از بدن را به صورت دلخواه از بین برد. سه نوع کتون وجود دارد، استواستات، استون و بتا هیدروکسی بوتیرات – که میتوانید به ترتیب از طریق ادرار، تنفس و خون اندازهگیری کنید.

فرضیه این رژیم برای کاهش وزن این است که محرومیت بدن از گلوکز بدست آمده از کربوهیدرات ها بعنوان منبع اصلی انرژی سلول های بدن باعث استفاده از کتون ها تولید شده از ذخایر چربی بعنوان انرژی می شود. البته آغاز این فرآیند 3-4 روز طول میکشد. زمانی که شما تازه رژیم کتوژنیک را آغاز کردید به طور حتم مدت زمانی را صرف افزایش آگاهی در مورد این رژیم و شیوه زندگیتان اختصاص دادید. این رژیم طوری برنامه ریزی شده است که شما همیشه احساس سیری کنید و با این رژیم شما قادر خواهد بود که در هفته بین 3 تا 5 کیلو از وزن خود را کاهش دهید، همچنین لازم به ذکر است که یکی از عناصر مهم در این رژیم نوشیدن آّب به مقدار زیاد است.

رژیم کتوژنیک گیاهی

تقریباً میتوان گفت که همه ما در دورهای از زندگی خود برای کمکردن وزن و رسیدن به تناسب اندام، انواع و اقسام رژیمهای مختلف را امتحان کردهایم. خوردن چیز دیگر را از بین می برد و نیز کمک می کند که اشتهای شما از بین برود. همچنین در این شرایط، بدن چربی کبد را به کتون (ترکیب آلی دارای گروه دو ظرفیتی کربونیل co و دو ریشهی هیدروکربن) تبدیل میکند که میتواند انرژی را به مغز نیز برساند.

گلبول های قرمز و کبد به ترتیب به دلیل کمبود میتوکندری و آنزیم دیافوراز از کتون استفاده نمی کنند. سنگهای کلیوی را میتوان درمان کرد و دلیل خوبی برای قطع رژیم کتوژنیک نیست. گرچه فرضیههای فراوانی دربارهٔ نحوهٔ کارکرد رژیم کتوژنیک در درمان تشنج مطرح است، اما همچنان مکانیسم دقیق آن نامشخص است. اگر قرار است از یک رژیم غذاای کتوژنیک متعادل استفاده کنید، مقدار کربوهیدرات را کاهش میدهید و پروتئین و چربی را بالا نگه میدارید، اما اگر یک بدنساز هستید و به دنبال ساختن ماهیچه هستید، باید چربی را به شدت بالا برده و پروتئین و کربوهیدرات را محدود کنید.

مبارزه با رژیم کتوژنیک

یک مطالعه نشان داد که رژیم کتوژنیک، حساسیت به انسولین را تا 75٪ بهبود می دهد ؛مطالعه دیگری در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که 7 نفر از 21 شرکت کننده قادر به متوقف کردن استفاده از تمام داروهای دیابت بودند. افراد مبتلا به آپنه خواب در طول روز احساس خستگی دارند. به محض این که احساس کردید دوباره دارید اضافه وزن پیدا می کنید یا دوباره سرو کله التهابات پیدا شد دوباره رژیم کتو را شروع کنید. در طول سه هفته یعنی در پایان روز ۲۱ چنان تغییری در بدتان احساس می کنید که دیگر حاضر نیستید سراغ غذاهای غیر سالم بروید.

رژیم کتو خیلی ساده تر از چیزی است که فکر می کنید. بنابراین میتوان اینگونه نتیجه گرفت که رژیم غذاییِ کتوژنیک، رژیم خوبی است به طوریکه حداقل کربوهیدرات را دارد و یک مقدار محتوای پروتئین و چربیِ آن بالاست، که اگر زیر نظر همکارانِ تغذیه باشد، قطعاً کاهش وزن میدهد و اثرات مفید در کار دیومتابولیک ( مجموعهای از بیماریها شامل فشارخون بالا، سطح غیرطبیعی فشارخون، بالا بودن میزان انسولین خون و عدم تحمل گلوکز میباشد) و وضعیت قلبی – متابولیک بدن دارد. مطالعات در حال حاضر نشان داده است که رژیم غذایی می تواند منافعی برای طیف گسترده ای از شرایط سلامتی مختلفی داشته باشد، مانند:بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند عوامل خطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL، فشار خون و قند خون را بهبود بخشد.

بنابراین، تغییر رژیم کتوژنیک میتواند بر عملکرد ورزشی و سطح انرژی تاثیر منفی بگذارد، به خصوص که بدن شما با استفاده از چربی به عنوان سوخت جایگزین کربوهیدرات، سازگار میشود. برای میان وعده ها و تامین کالری مورد نیاز یا وقت هایی که دل تان می خواهد چیزی بخورید از انواع آجیل، تخمه و میوه استفاده کنید. مثلا بعد از ۲۱ روز رژیم می توانید جمعه یک کیک شکلاتی خامه ای میل کنید یا میان وعده هایی مثل پفک و چیپس بخورید.

برخی مطالعات نشان می دهد که رژیم هایی که به مصرف غذاهای گیاهی تاکید دارند در مقایسه با رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات پرچرب مثل کتوژنیک که به مصرف غذاهای جانوری تاکید بیشتری دارد برای سلامتی افراد مفید تر هستند. از آنجایی که میلیون ها نفر قبلا تجربه اش کرده اند، مزایای اثبات شده زیادی برای کاهش وزن، سلامتی و عملکرد دارد اینها شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است.این کاهش کربوهیدرات بدن شما را به یک وضعیت متابولیکی به نام کتوسیس تبدیل می کند. در این صورت روند لاغری شما سرعت بیشتری میگیره که این از مزایای این رژیم هستش.

خروج از کتو نیز به همین صورت است و شما می بایست با افزایش آگاهی نسبت به بدن و شیوه زندگی خوب بهترین انتخابها را برای ایجاد این تغییر بزرگ و سبک جدید زندگیتان صرف کنید. عملکرد رژیم کتوژنیک در بدن به این صورت است که بدن انرژی مورد نیاز خود برای فعالیت را به جای اینکه از گلوکز دریافت کند از اجسام کتونی می گیرد. در هفته آخر یک باره کربوهیدرات را حذف می کنید و خود را با دنیای جدید غذاهای کم چربی، بدون شکر و کربوهیدرات وقف دهید. Th᠎is  post has been creat᠎ed  by GSA Con​te᠎nt G​ener ator  DEMO!

می توانید از روزی ۱۰ دقیقه پیاده روی شروع کنید و آن را تا آخر هفته به ۳۰ دقیقه برسانید. مخصوصاً اگر قرار باشد در لیست مواد غذایی منع شده، غذاهای مقوی و مغذی باشند نباید از آن رژیم پیروی کرد حتی اگر به شما گفته شود چنین رژیمی بهترین برنامه غذایی برای لاغری در دنیا است. رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که بدن را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند.

جو دوسر در رژیم کتوژنیک

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد رژیم کتوژنیک آموزش دهید چیزی جدید از لاغری سریع این روزها؟ ما درخواست کردیم، شما پاسخ دادید! لطفا از صفحه ما بخواهید.