به مهارت های خارج شدن از رژیم کتوژنیک خود ایمان داشته باشید اما هرگز از پیشرفت دست نکشید

رژیم کتوژنیک آنلاین چه مواد غذایی در کتوژنیک مجاز هستند؟ با این وجود ، وقتی اولین بار این رژیم غذایی را شروع کردید دریافت مقادیر زیاد چربی آسان نخواهد بود. در طی چند روز با کاهش میزان کربوهیدرات و افزایش چربی ، غلظت کتون در خون افزایش یافته و مغز شروع به استفاده از آن به عنوان انرژی می کند. یکی از دلایل مهمی که به حفظ و بهبود سلامت در رژیم کتو منجر می شود مصرف زیاد ماهی در این رژیم است. بی سی ای ای والین گلوکوژنیک است ، بدین معنا که می تواند منجر به تولید گلوکز شود و به طور بالقوه باعث قرار گرفتن شما در روند کتوژنیک می گردد. This da᠎ta was written by GSA Con᠎te᠎nt Generat᠎or  D​emover᠎sion!

چای سبز در رژیم کتوژنیک

اسم علمی این تغییر وضعیت بدن از حالت گلوکز سوزی به چربی سوزی کتوزیس است. سوخت اصلی بدن برای تامین انرژی، کربوهیدرات است (قند یا گلوکز) اما در رژیم کتوژنیک که خبری از کربوهیدرات ها نیست، بدن به جای استفاده از کربوهیدرات برای تامین سوخت خود به سراغ چربی ها می رود. بدن به طور معمول از گلوکز برای دریافت انرژی استفاده می نماید. رژیم کلاسیک کتوژنیک شامل وعدههای غذایی با کربوهیدرات بسیار پایین میباشد که از دهه ۱۹۲۰ میلادی در مرکز پزشکی جان هاپکینز توسط محققان برای درمان بیماران صرع مورد استفاده قرار میگرفته است. طبیبان یونان باستان برخی بیماریها و از جمله صرع را با تغییر در رژیم غذایی بیماران درمان میکردند. This con tent h as be᠎en  done wi th GSA C on te nt G enerator D em​ov​ersion .

رژیم کتوژنیک راحت

با این میزان، شما به میزان خوبی از ویتامین بی دسترسی دارید که انرژی بدن را تامین میکند. بیمارانی که تا این مرحله، رژیم را رها کرده بودند آنهایی بودند که یا هیچ تأثیری از آن ندیدند، یا نوع رژیم غذایی برایشان بیشازحد محدودکننده بود، یا دچار بیماری دیگری شدند. در صورت پیروی از این رژيم باید سعی کنید سطح سدیم ، پتاسیم و منیزیم بدن خود را افزایش دهید زیرا در صورت کمبود این مواد ، هم از لحاظ فیزیکی و هم ذهنی رنج خواهید برد. از سوی دیگر تولید هورمون مردانه تستوسترون که وجود مقادیر کافی از آن برای تولید اسپرم ها الزامی است، به ویتامین دی بستگی داشته و بنابراین کمبود ویتامین دی میتواند با مشکل پایین بودن تعداد اسپرم ها ارتباط داشته باشد.

چیزی که درباره رژیم غذایی کتوژنیک نمی دانید ممکن است بیش از آنچه فکر می کنید هزینه داشته باشد

در این مقاله، پیش از آنکه درباره رژیم کتو و غذاهای کتویی صحبت کنیم، ابتدا به معرفی سابقه این رژیم میپردازیم و درباره کتوزیس چیست توضیح میدهیم. یک فروشگاه جالب مواد غذایی کتویی است. مانند تمام رژیم ها و انواع روش های لاغری، انواع رژیم غذایی کتوژنیک تنها زمانی میتوانند ثمر بخش باشند که در اجرای آن ثابت قدم باشید و برای مدتی طولانی آن را دنبال نمایید. روش تهیه رژیم لاغری سریع شیر و زردچوبه برای لاغری بسیار آسان است؛ تنها کافیست یک قاشق چایخوری از زردچوبه را در یک لیوان شیر گرم حل نمایید. به طور تقریبی این رژیم شامل 75 درصد چربی – 20 درصد پروتئین و تنها 5 درصد کربوهیدارت می باشد.

رژیم کتوژنیک 7 روزه

گلوکز نوعی کربوهیدارت است که از شکر و غذاهای حاوی نشاسته بوجود می آید. برخی از اهداف آخرین نسخه رژیم کتوژنیک، کاهش وزن، مدیریت وزن و بهبود عملکرد ورزشی است. غذاهایی که محتوی شیرینکنندههای جایگزین شکر هستند: این غذاها اغلب سرشار از الکل قند (نوعی الکل تهیهشده از قند) هستند و در برخی موارد بر سطح کتونها تأثیر میگذارند. بنابراین ایده خوردن چربی برای سوزاندن چربی بهترین روش برای از دست دادن چربی نیست. ایده اصلی این رژیم این است که ما انرژی بیشتری از پروتئین و چربی و کمتر از کربوهیدراتها دریافت کنیم.

با این حال، دو شرکتکننده دیگر پس از توقف رژیم کتوژنیک، پیشرفت بیماری را تجربه کردند. پس از گذشت شش ماه ، آنها بهبود کیفیت زندگی و همچنین بهبود سلامت جسمی و روانی را گزارش کردند. در یک مطالعه انجام شده دسته ای از افراد رژیم غذایی محدود با کربوهیدرات و دسته ای دیگر رژیم غذایی محدود با چربی را به مدت 6 امتحان کردند. پیروان رژیم غذایی کتوژنیک بیشتر برای کاهش وزن از آن استفاده میکنند، اما این رژیم میتواند به مدیریت بعضی از بیماریهای قلبی، مغزی خاص، آلزایمر و حتی درمان آکنه کمک کند.

رژیم کتوژنیک روشن ضمیر

رژیم کتوژنیک اولین بار برای درمان بیماران صرعی به کار گرفته شد، اما در حال حاضر یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن محسوب می شود. کتوژنیک ، چیز جدیدی نیست و در علم پزشکی تقریبا 100 سال است که برای درمان صرع مقاوم به دارو، بویژه در کودکان از این رژیم غذایی استفاده میشود. هنگامی که یک رژیم کتوژنیک را دنبال می کنید ، اکثر افراد به طور ذاتی با یک ترس از چربی این رژیم را شروع می کنند.

رژیم کتوژنیک تبادل نظر

در واقع این عارضه، به دلیل تغییر متابولیسم در بدن، چند روز پس از شروع رژیم کتو در بدن آغاز میشود. شما میتوانید از ترازوی ارزانتر و مقیاس وزن کمتر به عنوان یک ترازوی دیجیتال پشتیبان استفاده کنید. مکمل های BCAAs به روند تمرینات و ریکاوری شما کمک می کند ، در طول تمرینات از این مکمل استفاده نمایید اما در مصرف آن زیاده روی نکنید! در ماه های اول باید در مصرف مکمل ها احتیاط کنید! پاسخدهی درمانی در سه چهارم کودکان ظرف ۲ هفتهٔ اول پدیدار میشود، اما متخصصان میگویند این رژیم باید دستکم ۳ ماه ادامه یابد تا بتوان گفت اثربخش رژیم کتوژنیک آموزش دهید چیزی جدید از لاغری سریع این روزها؟ ما درخواست کردیم، شما پاسخ دادید! نیست.

رژیم کتوژنیک را رژیم کوتاهمدت میدانند که نسبت به بعضی رژیمهای دیگر، ممکن است به کاهش وزن بیشتر در 3 تا 6 ماه اول کمک کند، به این دلیل که برای تبدیل چربی به انرژی، کالری بیشتری نسبت به تبدیل کربوهیدرات به انرژی لازم است. اگر می خواهید افزایش وزن داشته باشید ، حدود 500 کالری و یا 55 گرم چربی اضافه کنید. اگر به روش قدیمی و باورهای اجداد خود پیش بروید، باید از طریق غذاها با کمی چاشنی علم، جنسیت جنین خود را تا حدودی کنترل کنید یا بر آن تاثیرگذار باشید.در عین حال هیچ مدرک قطعی در مورد اینکه چه غذایی در جنسیت جنین تاثیرگذار است وجود ندارد.

آن ها را به صورت منظم در رژیم کتوژنیک خود مصرف کنید ، اما از مصرف مکمل ها نیز نترسید! بهترین مکمل های قابل استفاده در این رژیم غذایی مکمل هایی همچون کراتین مونوهیدرات ، بتا-آلانین و کافئین هستند. از طرف دیگر هورمون گرلین واکنش سریعی داشته که به نظر می رسد در شروع وعده غذایی ایفای نقش می کند. به منظور تامین این مواد می توانید از مکمل ها استفاده نمایید. می توانید از مکمل هایی همچون پروتئین وی ایزوله 100% استفاده نمایید ، زیرا مقدار کربوهیدرات آن ها بسیار ناچیز است. مکمل های مناسب رژيم کتوژنیک چیست ؟

رژیم کتوژنیک Ketogenic diet یکی از معروفترین برند های رژیم غذایی امروزی است که در تمام گروه های سنی مورد استفاده قرار می گیرد. غذاهای کتویی بمب چربی معمولا با استفاده از روغن نارگیل، کرهی مغزها، آووکادو یا پنیر خامهای تهیه میشوند. غذاهای کتویی شامل چه مواردی هستند؟ چه مدت طول می کشد تا وارد حالت کتوز شویم؟ این فرآیند اولیه سازگاری با کتون معمولا 4 هفته طول می کشد تا کامل شود ، مرحله ای که روند تطابق چربی سوزی شما در بالاترین حد است. شما در طول کل زندگی خود شنیده اید که چربی باعث چاقی شما می شود و خطرات احتمالی همچون سکته قلبی و مغزی به همراه دارد.

چیت در رژیم کتوژنیک

این سطح پایین قند خون شما را در برابر انواع سرطان ها محافظت می کند. برای اینکه بعد از خارج شدن از رژیم کتوژنیک دچار افزایش وزن مجدد نشوید، باید رژیم خود را به آرامی تغییر دهید؛ بنابراین، به تدریج میزان چربی را کم کنید. بهتر است از قبل میان وعده های هر روز را انتخاب کنید. به عنوان مثال، یک مطالعه روی ۳۹ ورزشکار نشان داد که قرار گرفتن در حالت متابولیک کتوز، به دلیل استفاده بدن از چربی به عنوان منبع جایگزین انرژی، استقامت فیزیکی را افزایش میدهد.

اگر می خواهید با عوارض و مشکلات این رژیم آشنا شوید این بخش را از دست ندهید! اگر ترکیب بالا را با پنیرهای پرچربی مثل سیامزگی یا پنیر کوزه همراه کنیم، درصد لذتمان بیشتر میشود. در رژیم کتو، کتوزیس یا کتوز اتفاق میافتد که وضعیتی است که در آن چربی میسوزد و مقدار زیادی کتون در بدن تولید میشود. از بین تمام رژیم های غذایی موجود ، شاید فقط در زمینه رژیم مدیترانه ای مطالعات علمی زیادی صورت گرفته است.

کتو، مخفف «کتوژنیک»، رژیمی است بر اساس خوردن مقدار زیادی چربی، مقدار متوسط از پروتئینها و مقدار بسیار کم کربوهیدرات. رژیم کتوژنیک چرخشی (CKD): نوع چرخشی شامل دورههایی از کربوهیدراتهای بیشتر است؛ مثلا 5 روز کتوژنیک کمکربوهیدارت (کمکَرب) و 2 روز با کربوهیدرات بالا. با وجود تنوع در این رژیم، فقط دربارهی رژیمهای کتوژنیک استاندارد و پروتئین بالا به طور گستردهتری مطالعه و تحقیق شده است. در طول روز 60 تا 70 درصد کالری دریافتی شما باید از چربی ها، 20 تا 30 درصد از پروتئین و مابقی از کربوهیدرات ها باشد که مقدارش از 50 گرم در روز کمتر است.

ملیکا شریفی نیا موفق شده است که ۲۰ کیلو از وزن خودرا کاهش دهد! این روند، معمولا 3 تا 4 روز طول میکشد و بعد تجزیه پروتئین و چربی شروع میشود که میتواند در نهایت باعث کاهش وزن شود. مثلا وقتی کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز میخوریم، در نهایت سوخت بدن یا قند خون کم میشود. هدف هر رژیم کتوژنیکی این است که بدن از این طریق وارد پروسه تولید کتون گردد. و هدف رژیمهای کتوژنیک کتوز تغذیهای است که با محدود کردن مصرف کربوهیدرات، تعدیل مصرف پروتئین و افزایش کالری بهدستآمده از چربی به دست میآید. کتونها حکم سوختی دارند که از چربی تولید میشوند و این اتفاق وقتی میافتد که هورمون انسولین در بدن کافی نیست که قند را به انرژی تبدیل کند.