علت روشن نشدن جاروشارژی بوش



کد: 140302177909125768




،

تهران

, ():
اگر علت روشن نشدن جاروشارژی بوش خرابی کلیدهای آن باشد، تعمیرکار حرفه ای به راحتی می تواند مشکل را در زمان کوتاهی رفع کند. توصیه می کنیم هرگز بدون داشتن تجربه و ابزارآلات لازم، برای عیب یابی و تعمیر جاروشارژی اقدام نکنید.




علت روشن نشدن جاروشارژی بوش

علت روشن نشدن جاروشارژی بوش


شارژ نداشتن باتری رایج ترین دلیل روشن نشدن جاروشارژی بوش است. ممکن است شارژ باتری خالی شده یا اصلا شارژ نشده باشد. خرابی موتور، ایراد در برد و خرابی دکمه روشن و خاموش دیگر دلایل بروز این مشکل هستند.

اگر با مشکل کار نکردن جاروشارژی بوش مواجه شده اید و به دنبال یافتن علت روشن نشدن جاروشارژی و نحوه رفع ایراد آن هستید، تا پایان این مقاله با همراه باشید.

چرا جاروشارژی بوش روشن نمی شود؟

خراب شدن کلید روشن/خاموش جاروشارژی بوش

کار نکردن و خراب شدن دکمه روشن/خاموش جاروشارژی نیز می تواند علت روشن نشدن دستگاه باشد. حتی اگر بخش های فنی جاروشارژی سالم باشند اما دکمه های آن کار نکنند، شما نمی توانید از دستگاه استفاده کنید. ایراداتی که معمولا برای این دکمه پیش می آید عبارت است از:

  • شکستن کلید بر اثر برخورد ضربه یا هر دلیل دیگر
  • قطع شدن یا پوسیدگی سیم ها و اتصالات دکمه
  • سوختن مدارهای کلید روشن-خاموش جاروشارژی

اگر علت روشن نشدن جاروشارژی بوش خرابی کلیدهای آن باشد، تعمیرکار حرفه ای به راحتی می تواند مشکل را در زمان کوتاهی رفع کند. توصیه می کنیم هرگز بدون داشتن تجربه و ابزارآلات لازم، برای عیب یابی و تعمیر جاروشارژی اقدام نکنید.

ایراد در موتور دلیل روشن نشدن‌ جاروشارژی بوش

نقص فنی و خرابی موتور یکی از دلایل روشن نشدن جاروشارژی بوش است. خرابی این قطعه حساس به دلایل مختلفی رخ می دهد:

  • استفاده طولانی مدت و نامناسب از جاروشارژی
  • ریختن آب و مایعات روی موتور و قسمت های داخلی دستگاه
  • افتادن جاروشارژی و ضربه خوردن موتور
  • نوسانات برق در هنگام شارژ باتری
  • از کار افتادن موتور به دلیل قدیمی بودن دستگاه و پایان عمر مفید آن
  • خالی نکردن مخزن جاروشارژی و جارو کشیدن با مخزن پر
  • سوختن موتور جاروشارژی

ایرادات جزئی موتور گاهی قابل تعمیر است اما در اغلب موارد چاره ای جز تعویض موتور جاروشارژی ندارید. عیب یابی و تعویض قطعات اصلی جاروشارژی از قبیل موتور، کار حساسی است و هر کسی از پس آن بر نمی آید. برای تعویض موتور و تعمیر جاروشارژی بوش می توانید از خدمات تخصصی پایدار سرویس استفاده کنید.

روشن نشدن جاروشارژی بوش به دلیل خرابی برد

برد الکترونیکی مهم ترین و اصلی ترین قطعه جاروشارژی است. اگر مشکلی برای برد دستگاه ایجاد شود، ارسال دستورات الکتریکی به بخش های مختلف آن مختل می شود. در نتیجه دستگاه عملکرد مناسبی ندارد و حتی ممکن است روشن نشود. برای عیب یابی و تعمیر برد ابتدا شکل ظاهری و سپس ایرادات فنی آن را بررسی کنید. تعمیر و تعویض این قطعه بسیار حساس به تخصص و مهارت بالایی نیاز دارد.

تمام شدن شارژ باتری علت روشن نشدن جاروشارژی بوش

گاهی جاروشارژی شما هیچ مشکل و نقص فنی ندارد و تنها دلیل روشن نشدن آن، تمام شدن شارژ باتری است. شاید فراموش کرده اید باتری دستگاه را شارژ کنید یا شاید به دلیل استفاده طولانی و پیوسته شارژ باتری تمام شده است. اگر دستگاه شما روشن نمی شود قبل از فکر کردن به ایرادات فنی و خرابی دستگاه، مطمئن شوید باتری شارژ کافی دارد.

شارژ نشدن باتری جاروشارژی

اگر طبق روال همیشگی، باتری جاروشارژی را به شارژر وصل کرده و قصد استفاده از آن را دارید اما جارو شارژی روشن نمی شود، احتمال شارژ نشدن باتری وجود دارد. خراب شدن باتری، خرابی آداپتور یا سیم شارژر و خرابی پریز برق از جمله مهمترین دلایل شارژ نشدن باتری هستند.

برای رفع مشکل، از یک پریز سالم برای شارژ باتری استفاده کنید و از سالم بودن آداپتور و سیم شارژر مطمئن شوید. اگر آداپتور خراب است آن را به تعمیرکار مجرب بسپارید تا ایرادش را رفع کند یا شارژر جدیدی تهیه کنید.

روشن نشدن جاروشارژی بوش به دلیل خرابی باتری

باتری جاروشارژی عمر مفید مشخصی دارد و بعد از مدتی ممکن است از کار بیفتد. علاوه براین ماندن بیش از حد در شارژ، استفاده نادرست و بیش از اندازه عمر باتری را کاهش داده و باعث خرابی آن می شود. باتری معیوب قابل شارژ نبود و نمی تواند برق مورد نیاز جاروشارژی تامین کند. در نتیجه دستگاه روشن نمی شود. متاسفانه باتری جاروشارژی بوش قابل تعمیر نیست و در صورت خرابی باید آن را تعویض کنید.

عیب یابی و رفع مشکل روشن نشدن جاروشارژی بوش

  • در اولین قدم برای رفع مشکل روشن نشدن و کار نکردن جاروشارژی بوش مطمئن شوید که باتری دستگاه شارژ دارد.
  • باتری را به شارژر وصل کرده و بعد از چند ساعت دوباره امتحان کنید.
  • مطمئن شوید شارژر سالم است و باتری شارژ می شود.
  • ممکن است ایرادی در کلید روشن/خاموش پیش آمده باشد که مانع روشن شدن جاروشارژی شده است. سالم بودن کلید، مدار، سیم و اتصالات آن را بررسی کنید.
  • سالم بودن موتور را بررسی کنید. احتمال آسیب به موتور و سوختن آن در اثر استفاده غیر اصولی، روشن ماندن طولانی مدت، برخورد ضربه، نفوذ آب یا حتی پر بودن مخزن وجود دارد.
  • مخزن و فیلتر جاروشارژی را تمیز کرده و آنگاه دوباره برای روشن کردن دستگاه تلاش کنید.
  • سالم بودن برد الکترونیکی دستگاه را چک کنید.
  • اگر از حالت اتصال به برق جاروشارژی استفاده می کنید و دستگاه روشن نمی شود، احتمال خرابی پریز برق وجود دارد. دوشاخه را به پریز دیگری وصل کنید.
  • ممکن است باتری جاروشارژی خراب شده باشد، باتری دستگاه را عوض کرده و مجددا برای روشن کردن دستگاه اقدام نمایید.

هزینه تعمیر روشن نشدن جاروشارژی بوش

هزینه عیب یابی و رفع این مشکل، به ایراد پیش آمده و قیمت قطعاتی که نیاز به تعویض دارند بستگی دارد. توجه داشته باشید که عیب یابی و تعمیر جاروشارژی بوش و رفع ایراد کار نکردن و روشن نشدن دستگاه کاری کاملا تخصصی و نیازمند اطلاعات و تجربه بالا است.

توصیه می شود هرگز برای صرفه جویی در هزینه تعمیر جاروشارژی انجام این کار را به افرادی که مهارت کافی در این زمینه ندارند، محول نکنید. اینکار نتیجه ای جز صدمات جدی و خسارات جبران ناپذیر به دستگاه ندارد.

رایج ترین علت روشن نشدن جاروشارژی بوش چیست؟

شارژ نداشتن باتری رایج ترین دلیل روشن نشدن جاروشارژی بوش است. ممکن است شارژ باتری خالی شده یا اصلا شارژ نشده باشد. خرابی موتور، ایراد در برد و خرابی دکمه روشن و خاموش دیگر دلایل بروز این مشکل هستند.

چرا باتری جاروشارژی بوش خراب می شود؟

دلایل خرابی باتری جاروشارژی عبارتند از: ماندن بیش از حد مجاز در شارژ، استفاده نادرست و بیش از اندازه، اتمام عمر مفید باتری.

آیا با کم شدن شارژ باتری، قدرت مکش جاروشارژی کمتر می شود؟

در جاروشارژی انرژی مورد نیاز برای مکش، توسط باتری تامین می شود. طبیعی است که با کم شدن شارژ باتری قدرت مکش کاهش می یابد.

طول عمر جاروشارژی چقدر است؟

عمر مفید جاروشارژی به طور متوسط 3 تا 5 سال است. اگر از دستگاه به درستی مراقبت و استفاده و در صورت نیاز قطعات آن را تعویض کنید، بیش از 5 سال دوام خواهد داشت.

منبع : وبلاگ پایدار سرویس

### پایان خبر رسمی



Source link