هفت رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا اشتباهاتی که در 7 سال

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران از سویی دیگر رژیم غذایی کتوژنیک رژیمی تعریف شده و سرشار از چربیها، میزان کمی از کربوهیدراتها و مقدار متعادلی از پروتئین است. اگر قرار است از یک رژیم غذاای کتوژنیک متعادل استفاده کنید، مقدار کربوهیدرات را کاهش میدهید و پروتئین و چربی را بالا نگه میدارید، اما اگر یک بدنساز هستید و به دنبال ساختن ماهیچه هستید، باید چربی را به شدت بالا برده و پروتئین و کربوهیدرات را محدود کنید. چاقی فقط ظاهر افراد را به نمی ریزد، بلکه یک مریضی متابولیکی است و به این خاطر که متابولیسم آن ها به دلیل چاقی پایین می آید، حتی اگر وعده های غذایی کم حجم را مصرف کنند باز هم وزن آن ها ثابت می ماند و فقط مقدار کمی وزن کم می کنند.

بنابراین، می توان گفت که لاغری، تنها نوع رژیم نیست؛ اما قطعاً محبوب ترین است. یکی از معایب بالقوه کاهش وزن با برنامه غذایی به تنهایی این است که پس از مدتی دوباره وزن خود را به دست می آورید.رایج ترین رژیم کاهش وزن نیز اگر به تنهایی استفاده شود ممکن است دوباره دچار افزایش وزن شوید. خلاصه: اگر میخواهید فرآیند کتوز در بدنتان آغاز شود و از تمام مزایای رژیم کمکربوهیدرات بهرهمند شوید، مصرف کربوهیدرات را به زیر 50 گرم در روز برسانید.

رژیم کتوژنیک برنامه هفتگی

در رژیم کتوژنیک باید دریافت کربوهیدرات حدود ۲۵ گرم باشد والا اصلا بدن وارد فاز کتوز نمی شود. این نوع رژیم فواید زیادی برای سلامتی دارد. رژیم کتوژنیک، یک رژیم لاغری سالم و مناسب است که در صورتی که بتوانید تا آخر، طبق قاعده و اصول این رژیم حرکت کنید، کاهش وزن زیادی را تجربه خواهید کرد و از شر چربی ها و وزن های اضافی تان خلاص می شوید. می توانید این رژیم را تا زمان رسیدن به تناسب اندام ادامه دهید ( البته اگر از کمبود ویتامین ها و مواد معدنی بیمار نشوید).

الکل و رژیم کتوژنیک

اگر میخواهید غذاهای غیر کتوژنیک را دوباره وارد رژیم غذاییتان کنید، نمیتوانید روی پروتئین به عنوان کنترل کنندهی اشتها حساب چندانی باز کنید، اما گرسنگی یک حس طبیعی است و نباید از آن بترسید. 20 تا 30 درصد پروتئین و 60 تا 80 درصد چربی. برنامه شامل ۷۰ تا ۷۵ در صد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات است. هدف کلی در رژیم کتوژنیک آن است که فرد رژیم گیرنده با به حداقل رساندن کالری دریافتی از طریق کربوهیدرات، عمده انرژی خود را از طریق چربی و سپس پروتئین دریافت کند. این رژیم بیشتر مناسب ورزشکاران است زیرا باید با مصرف بیشتر کربوهیدرات، گلیکوژن از دسترفته ماهیچهها طی تمرین را جبران کنند.

سه سریع راه برای آموزش رژیم کتوژنیک استاندارد

رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این نوع از رژیم غذایی کتوژنیک، بسیار کم کربوهیدرات، با پروتئین متوسط و چربی بالا است. مثلاً هر 1 تخم مرغ 0.7 کربوهیدرات خالص و 6.3 پروتئین داره که باید از مقدار مصرف روزانه کسر کنید. خانوما من قبلا رژیم کتو گرفتم و خیلی خوب لاغر شدم البته من چاق نبودم شکم و پهلو داشتم الان کمی زیر شکمم مونده و تو اقدام بارداری هستم گفتم دو سه هفته ای رژیم کتوژنیک بگیرم این شکم بره که تو بارداری خیلی بزرگ نباشه ، به نظرتون ضرر داره؟

جگر مرغ در رژیم کتوژنیک

از آنجایی که میلیون ها نفر قبلا تجربه اش کرده اند، مزایای اثبات شده زیادی برای کاهش وزن، سلامتی و عملکرد دارد اینها شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است.این کاهش کربوهیدرات بدن شما را به یک وضعیت متابولیکی به نام کتوسیس تبدیل می کند. در مقایسه با آجیل های مختلف، مقدار زیادی چربی سالم و کربوهیدرات کم دارند. باید بدانید شواهد زیادی وجود دارد که ترکیب آنها سلامت طولانیمدت و کاهش وزن درعینحال لاغری سریع است. همانطور که در بالا بیان کردیم، در رژیم کتوژنیک مقدار کمی ویتامین به بدن میرسد، پس این رژیم برای کسانی که بدن آنها فقر ویتامین دارد مضر است.

رژیم کتوژنیک در نی نی سایت

به علاوه، همانطور که اشاره کردیم، با کاهش کربوهیدرات ها، بدن را از ذخایر گلوکز محروم می کنید، بنابراین بدن شما شروع به استفاده از چربی ها برای سوخت در مقابل کربوهیدرات ها و گلوکز می کند. این رژیم غذایی شما را قادر به اضافه کردن کربوهیدرات در اطراف تمرینات می کند.رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا:این یک رژیم مشابه استاندارد کتوژنیک است، اما پروتئین بیشتری دارد. در این رژیم ۶۰ درصد انرژی از چربی، ۳۵ درصد از پروتئین و ۵ درصد از کربوهیدرات تامین میشود. افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا بیماری چاقی می توانند این رژیم را دنبال کنند (حقیقت این است که یک دوم شهروندان امریکایی درمرحله پیش دیابت یا مبتلا به دیابت نوع 2 هستند و 70 درصد آنها دچار اضافه وزن می باشند).

رژیم غذای کتوژنیک

اگر برای تان سخت است و گرسنه می شوید می توانید بین ۱۰ تا ۲۰ گرم کربوهیدرات را به طور روزانه مصرف کنید. فقط قسمتی از نمونه رژیم دکتر کرمانی که در سایت خودشان است را می توانید ببینید که حاوی ۱۰۰ گرم نان است لذا اگر حداقل اطلاعی از رژیم کتوژتیک دارید متوجه می شوید که اصلا این رژیم، رژیم کتوژنیک نیست! اگر میزان کربوهیدرات دریافتی ما زیاد باشد کالریهای اضافی به شکل چربی ذخیره میشوند و نتیجه آن افزایش وزن ناخواسته خواهد بود. در این فرایند اسیدهای کتون برای تامین انرژی تولید میشوند. بسیاری از افراد با استفاده از نوشیدن قهوه مناسب رژیم کتوزنیک که به آن اصطلاحا قهوه “کتوپروف” می گویند (ترکیبی از قهوه دم کرده با روغن های MCT مانند روغن نارگیل) در صبح باعث افزایش تولید کتون و کاهش چربی در بدن خود می شوند.

به محض این که احساس کردید دوباره دارید اضافه وزن پیدا می کنید یا دوباره سرو کله التهابات پیدا شد دوباره رژیم کتو را شروع کنید. رژیم سیکلیکال یا دورهای راه آسانتری، برای اضافه کردن چربیها، به برنامه غذایی است. این حالت شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز و پر کردن ان با چربیها، مثل گوشت، مرغ، ماهی، تخممرغ، آجیل و روغنهای سالم است. با حذف روزی ۵۰ گرم از میزان مصرفی کربوهیدرات های برنج و نان باید آن را به میزانی برسانیم که مورد نیاز بدن است. همچنین برخی تحقیقات، هرچند محدود، در مورد اینکه چگونه رژیم کتو می تواند به افراد در درمان سایر بیماری های عصبی کمک کند، وجود دارد.

رژیم کتوژنیک مناسب چه افرادی است

رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش چربی اضافی کمک کند، که ارتباط نزدیکی با انواع دیابت دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد. سندرم متابولیک که ممکن است به عنوان شروع دیابت شناخته شود، با مقاومت به انسولین مشخص میشود. بنابراین برای افراد مبتلا به دیابت ضرورت دارد که پیش از استفاده از این رژیم با پزشک متخصص مشورت کنند. این بدان معنی است که بدن شما نیاز به تولید انسولین کمتری دارد . این سندرم که خاص زنان است زمانی به وجود میآید که تخمدانها بزرگ شده و کیستهای متعدد تولید کنند. نکته بسیار مهم در مورد رژیم کتوژنیک آن است که این رژیم فقط در بازههای زمانی کوتاه باید مورد استفاده قرار بگیرد.

زمانی که شما تازه رژیم کتوژنیک را آغاز کردید به طور حتم مدت زمانی را صرف افزایش آگاهی در مورد این رژیم و شیوه زندگیتان اختصاص دادید. خروج از کتو نیز به همین صورت است و شما می بایست با افزایش آگاهی نسبت به بدن و شیوه زندگی خوب بهترین انتخابها را برای ایجاد این تغییر بزرگ و سبک جدید زندگیتان صرف کنید. در واقع، به نظر می رسد تخم مرغ LDL( کلسترول بد خون) را به نحوی تغییرمی دهد که خطر بیماری قلبی را کاهش میدهد.خلاصه: تخم مرغ حاوی کمتر از 1 گرم کربوهیدرات است.

چه کسی رژیم غذایی کتوژنیک را می خواهد؟

در رژیم کتوژنیک ما کربوهیدرات دریافتی را به 20 تا 50 گرم در روز محدود می کنیم. مصرف کربوهیدارت در طی هفته اول تا آخر رژیم باید به ۲۰ تا ۳۰ گرم در روز برسد. برای شروع رژیم غذایی کتو پیشنهاد می کنیم از اول ماه شروع کنید تا دقیقا بتوانید برای ۳ هفته یا ۲۱ روز برنامه ریزی کنید. برای کمک به شما برای شروعتان، در این بخش از تناسب اندام و رژیم های لاغری در دلگرم یک برنامه رژیم غذایی کتوژنیک را برای یک هفته آورده ایم:شنبه:صبحانه:املت ژامبون و پنیر با سبزیجات.ناهار:برش ژامبون و پنیر با آجیل.شام:ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناج پخته شده در روغن نارگیل.یکشنبه:صبحانه:تخم مرغ سرخ شده با بیکن و قارچ.ناهار:برگر با سالسا، پنیر و گااکامولی.شام:استیک و تخم مرغ با سالاد جانبی.دوشنبه :صبحانه:بیکن، تخم مرغ و گوجه فرنگی.ناهار:سالاد مرغ با روغن زیتون و پنیر فتا.شام:ماهی قزل آلا با مارچوبه پخته شده در کره.سه شنبه:صبحانه:املت تخم مرغ، گوجه فرنگی، ریحان و پنیر بز.ناهار:شیر بادام، کره بادام زمینی، پودر کاکائو و میلک شیک استویا.شام:گوشت قل قلی، پنیر چدار و سبزیجات.چهار شنبه:صبحانه:یک میلک شیک کتوژنیک.ناهار:سالاد میگو با روغن زیتون و آووکادو.شام:گوشت قرمز با پنیر پارمسان، بروکلی و سالاد.پنج شنبه:صبحانه:املت با آووکادو، سالسا، فلفل، پیاز و ادویه جات.ناهار:تعدادی آجیل و کرفس با گواکامولی و سالسا.شام:مرغ با پاستو و پنیر خامه ای همراه با سبزیجات.جمعه:صبحانه:ماست بدون قند با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استویا.ناهار:گوشت گاو سرخ شده در روغن نارگیل با سبزیجات.شام:همبرگر با بیکن، تخم مرغ و پنیر.همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در طولانی مدت بچرخانید، زیرا هر نوع از اینها، مواد مغذی و مزایای سلامتی خاصی را فراهم می کند.عوارض جانبی رژیم کتوژنیک و چگونگی به حداقل رساندن آنها:- هرچند رژیم کتوژنیک برای افراد سالم ایمن است، اما در حالی که بدن شما سازگار است، ممکن است عوارض جانبی اولیه ایجاد شود.

این فعل و انفعالات باعث کاهش سطح انسولین شده و میتواند تا حدی بدن را در برابر برخی از انواع سرطانها و رشد سلولهای سرطانی ایمن کند. مطالعات در حال حاضر نشان داده است که رژیم غذایی می تواند منافعی برای طیف گسترده ای از شرایط سلامتی مختلفی داشته باشد، مانند:بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند عوامل خطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL، فشار خون و قند خون را بهبود بخشد. آب نه تنها به تنظیم بسیاری از عملکردهای حیاتی بدن کمک میکند بلکه سطح گرسنگی را نیز کنترل میکند. خوردن آب به شما کمک میکند که گرسنگی را کنترل کنید.

این رژیم پرطرفدار از یک روش منحصربهفرد برای کاهش وزن استفاده میکند. بهطور کلی سیستم بدن انسان به گونهای است که اگر رژیم غذایی در درجهی اول از کربوهیدرات تشکیل شده باشد، بدن آن را بهعنوان منبع اصلی سوخت استفاده میکند؛ اما زمانیکه در رژیم غذایی کتوژنیک، بدن با کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و القای کتوز مواجه میشود، مجبور به استفاده از چربی بهجای کربوهیدرات خواهد شد. اگر میخواهید رژیم کتوژنیک بگیرید پیشنهاد میکنم رژیم کتوژنیک تخصصی زیر نظر متخصص تغذیه بگیرید. این رژیم مشهور چطور شما را سریع لاغر می کند؟ افزودن خامه غلیظ به قهوه یا چای خوب است، اما باید از قهوه و لاته چای در حین استفاده از کتو اجتناب کنید، زیرا آنها معمولاً با شیر بدون چربی و طعم دهنده های کربوهیدرات بالا ساخته می شوند.20.

این موضوع یک مزیت محسوب میشود زیرا رژیم کتوژنیک منجر به کاهش وزن میگردد. مهم تریین نکته در رعایت این اولین روش، این است که بدن تان را ناگهان وارد این تغییر بزرگ نکنید زیرا زمان می برد تا بدن شما جایگذینی کربوهیدرات را به جای چربی قبول کرده و بپذیرد. رژیم کتوژنیک مناسب برای درمان بیماری هابیماری پارکینسون:یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک می کند. در مورد خواب هم بارها در نت نوشت برای تان گفته ایم که می توانید با مراجعه به سایت و جست و جو مطالب مربوط به کم خوابی و بدخوابی را پیدا و مطالعه کنید.

بنابراین پیش از آن که پیروی از این رژیم را آغاز کنید، حتماً با یک پزشک در این مورد مشورت کنید. برای نیازهای تغذیهای خود با پزشک صحبت کنید.حداقل در شروع کار ، مهم است تا وقتیکه سیر شوید غذا بخورید و از محدود کردن بیشازحد کالری پرهیز کنید. البته لازم به ذکر است که این رژیم به دیابتیهای نوع ۱ توصیه نمیشود و دیابتیهای نوع ۲ نیز باید با احتیاط و زیر نظر پزشک از این رژیم استفاده کنند.

البته آغاز این فرآیند 3-4 روز طول میکشد. رژیم کتوژنیک باعث میشود که بدن در طول انجام تمرینات ورزشی، چربی بسوزاند. البته باید تأکید کرد که این رژیم هنوز از نظر علمی بهطور کامل تحت بررسی قرار نگرفته است و لازم است تحقیقات بیشتری در مورد اثرات آن در شرایط مختلف انجام شود. برای میان وعده ها و تامین کالری مورد نیاز یا وقت هایی که دل تان می خواهد چیزی بخورید از انواع آجیل، تخمه و میوه استفاده کنید. از آنجایی که اصل اصلی رژیم کتو، شمارش و کاهش کربوهیدرات ها است، راهی که معمولا برای کنترل قند خون مورد استفاده قرار می گیرد.

ما درخواست کردیم، شما پاسخ دادید!

یکی از انواع قند هایی که بیش از همه منع می شود قند موجود در نوشیدنی هایی مثل نوشابه است. مثلا بعد از ۲۱ روز رژیم می توانید جمعه یک کیک شکلاتی خامه ای میل کنید یا میان وعده هایی مثل پفک و چیپس بخورید. به جای شکر سفید می توانید از کمی شکر قهوه ای یا بهتر از آن عسل استفاده رژیم کتوژنیک آموزش دهید چیزی جدید از لاغری سریع این روزها؟ ما درخواست کردیم، شما پاسخ دادید! کنید. البته اگر در ابتدای کار روش ۶ هفته ای را انتخاب کنید بهتر است. بعد از این مدت ( حالا به انتخاب خودتان ۳ یا ۶ هفته ای) به اندازه کافی وزن کم کرده اید. رژیم غذایی کتوژنیک همچنین میتواند سیستم عصبی که در تمام بدن ما گسترش پیدا کرده است را تحت تأثیر قرار دهد. This ​po᠎st w as c reated  wi th the help of G​SA Conte nt G en​erat​or Demov​ersion!