چگونه از شیراز به مشهد سفر کنیم؟



کد: 140302127906122182




،
():
کلان‌شهر مشهد، سالانه پذیرای مسافران و زائران متعددی از سراسر ایران، از جمله شیراز است. برای رفتن به مشهد از مبدأ شیراز، مسیرها و روش‌های مختلفی در دسترس قرار دارد.



چگونه از شیراز به مشهد سفر کنیم؟




چگونه از شیراز به مشهد سفر کنیم؟



چگونه از شیراز به مشهد سفر کنیم؟




چگونه از شیراز به مشهد سفر کنیم؟



چگونه از شیراز به مشهد سفر کنیم؟




چگونه از شیراز به مشهد سفر کنیم؟

هرکدام از این روش‌ها دارای مزایا و نقاط ضعف خاص خود هستند؛ برای مثال، اگرچه سفر هوایی شما را سریع‌تر به مقصد می‌رساند، اما به بودجه بیشتری نسبت به روش‌های زمینی نیاز دارد. امروزه بسیاری از شیرازی‌ها برای تجربه سفری ارزان، امن و راحت، بلیط قطار شیراز مشهد را خریداری می‌کنند. قطارهای این مسیر امکانات زیادی دارند؛ بر همین اساس، مسافران، مسافت یک‌روزه بین این دو شهر را مانند اقامت در هتل سپری می‌کنند؛ با این‌حال ما در این مقاله، تمام روش‌ها و راه‌های سفر به مشهد از مبدأ شیراز را بررسی کرده‌ایم.

سفر به مشهد از شیراز با ماشین شخصی و اتوبوس

برای سفر به مشهد از شیراز با ماشین شخصی، به‌طورمیانگین 17 ساعت باید رانندگی کنید. از مزایای این روش می‌توانیم به امکان توقف‌های دلخواه در طول مسیر و همچنین بازدید از شهرها و روستاهای بین راه اشاره کنیم. به‌علاوه، سفر با ماشین شخصی به‌دلیل برخورداری از فضای خانوادگی و خصوصی بهتر از اتوبوس و هواپیما است. البته خستگی از رانندگی، ترافیک جاده‌ها و مصرف سوخت از معایب سفر با ماشین شخصی در مسیرهای طولانی هستند.

اتوبوس به‌عنوان یک وسیله نقلیه عمومی، می‌تواند شما را از شیراز به مشهد برساند. در صورت انتخاب اتوبوس خستگی رانندگی را نخواهید داشت؛ اما همچنان ترافیک جاده‌ها، به‌ویژه در ایام تعطیل ممکن است خسته‌کننده باشد. به‌علاوه، چند ساعت نشستن روی صندلی‌های اتوبوس، حتی اتوبوس‌هایVIP، به‌شدت کسل‌کننده است؛ به‌ همین جهت بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند با رزرو کوپه‌های دربست قطار، مسیر سفرشان را همراه با خانواده و دوستان در یک فضای خصوصی و راحت سپری کنند.

مسیرهای رفتن به مشهد از شیراز از راه جاده

با نگاهی سطحی به نقشه ایران، متوجه می‌شوید که شیراز در جنوب غربی کشور و نزدیک به خلیج فارس قرار دارد و مشهد در شمال شرق کشور و نزدیک به مرز شرقی ایران واقع شده است. در صورت انتخاب راه زمینی و جاده‌ای، سه مسیر در اختیار دارید.

 مسیر اول، 1731 کیلومتر است و پیمودن آن حدود 18 ساعت و 22 دقیقه طول می‌کشد. این مسیر بزرگراه‌های آباده-صفاشهر، شهرضا-آباده و مشهد-نیشابور را دربرمی‌گیرد.

 مسیر دوم، 1373 کیلومتر است و طی کردن آن حدود 16 ساعت طول می‌کشد. این مسیر از بزرگراه‌های آباده-صفاشهر ابرکوه-سورمق و مشهد-نیشابور می‌گذرد.

 مسیر سوم، 1344 کیلومتر است و برای پیمودن آن باید 15 ساعت در مسیر باشید. این راه از طریق بزرگراه‌های آباده-صفاشهر، ابرکوه-سورمق و مشهد-تربت ‌حیدریه، شیراز را به مشهد متصل می‌کند.

به‌طورکلی، در مسیرهای فوق از شهرهای ابرکوه، یزد، طبس، بردسکن، تربت حیدریه، نیشابور، سیرجان و کرمان عبور خواهید کرد.

سفر به مشهد از شیراز با هواپیما

یکی دیگر از روش‌های رفتن به مشهد از شیراز، استفاده از مسیر هوایی است. هواپیما مسیر طولانی بین این دو شهر را فقط در دو ساعت طی می‌کند. سفر هوایی برای کسانی که نمی‌خواهند مدت‌زمان زیادی را در مسیر باشند، بهترین انتخاب است؛ اما با توجه به قیمت بالای بلیط هواپیما و مسائلی همچون محدودیت حمل بار، تأخیرهای پرواز، وقت‌گیر بودن سوار شدن به هواپیما، ترس از ارتفاع و ممنوعیت‌های پزشکی سفر هوایی، بسیاری از افراد از سریع رسیدن به مقصد صرف‌نظر می‌کنند و با انتخاب قطار، سفری راحت، ارزان و امن را برای خود رقم می‌زنند.

سفر به مشهد با قطار شیراز-مشهد  

مسافت ریلی شیراز تا مشهد، حدود 500 کیلومتر است که پیمودن آن با قطارهای عادی حدودا 24 ساعت طول می‌کشد. سفر با قطار مزایای زیادی از جمله امنیت بیشتر، حرکت بدون تأخیر، امکان ررزو کوپه دربست، صرف غذا در رستوران یا کوپه قطار، نرخ ارزان بلیط‌ها و سرگرمی‌های مهیج مثل بازی و تماشای فیلم و … دارد.

ایستگاه های توقف قطار شیراز به مشهد 

قطار شیراز به مشهد از ایستگاه‌های زیادی عبور می‌کند و در ایستگاه‌های فریمان، تربت حیدریه، بشرویه، بجستان، عباس‌آباد، اردکان، سیستان، شهرضا، اقلید، سوند و مرودشت توقف دارد.

با توجه به تعداد بالای مسافران مشهد، به‌ویژه در مناسبت‌های مذهبی و ایام تعطیلات، بلیط قطارهای مشهد، بسیار سریع به‌فروش می‌رسد. بنابراین بهتر است چند هفته پیش از سفر برای رزرو بلیط قطار شیراز مشهد اقدام کنید.

قطارهای مسیر شیراز مشهد

با توجه به اهمیت مشهد به‌عنوان یک شهر مذهبی و همچنین اهمیت تاریخی و فرهنگی شهر شیراز، به راه‌آهن این دو کلان‌شهر توجه ویژه‌ای شده است. به‌علاوه، به‌دلیل تعداد بالای مسافران، قطارهای متعددی در این مسیر فعالیت دارند. در ادامه انواع قطارهای شیراز-مشهد را نام خواهیم برد.

•    قطار پنج‌ستاره فدک یکی از لوکس‌ترین قطارهای ایران با ظرفیت 4تخته و سرعت 200 کیلومتر بر ساعت

•    قطار پنج‌ستاره زندگی یا همان قطار سبز، یکی از قطارهای لوکس با ظرفیت جابه‌جایی 250 الی 300 مسافر

•    قطار 4تخته غزال، یک قطار چینی با امکانات و خدمات باکیفیت

•    قطار سریر، یکی از جدیدترین قطارهای رجا با درجه کیفی نیمه‌لوکس و امکانات نسبتا خوب

قیمت بلیط قطار شیراز به مشهد

به‌طورکلی، قیمت بلیط قطار بسته به نوع قطار، شرکت ریلی ارائه‌دهنده بلیط، امکانات و کیفیت خدمات، زمان رزرو بلیط، ساعت حرکت و فاصله مبدأ تا مقصد متغیر است. درخصوص قیمت بلیط قطارهای شیراز به مشهد نیز این موضوع صدق می‌کند. بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان قطار شیراز به مشهد، رزرو بلیط از چند هفته قبل‌تر از موعد سفر است. همچنین شما می‌توانید با ورود به سایت فلای تودی و مقایسه بلیط‌ها و قطارهای این مسیر، ارزانترین‌ مورد را برای تاریخ سفرتان خریداری کنید.

با فلای تودی بدون دغدغه سفر کنید

آژانس گردشگری فلای تودی، با امکان خرید آسان بلیط هواپیما، قطار و رزرو هتل در مشهد، شرایط خوبی را برای مسافران فراهم کرده است. استفاده از خدمات این سایت بسیار آسان است و در عین‌ حال فرصت انتخاب بهترین‌ها را به شما می‌دهد. برای مثال، با مراجعه به صفحه رزرو قطار سایت فلای تودی، می‌توانید پیش از خرید بلیط قطار مشهد، اطلاعات تمام قطارهای این مسیر را مشاهده کنید و با بررسی دقیق جزئیات از جمله ساعت حرکت، قیمت بلیط، ایستگاه‌های بین راه و نوع و امکانات قطار، انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید. این آژانس مسافرتی خدمات فروش تورهای گردشگری، صدور بیمه مسافرتی و اقدامات درخواست ویزا را نیز ارائه می‌دهد.

 

### پایان خبر رسمی



Source link