15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب || 15 مزایای م drinkingثر و مهم نوشیدن آب برای سلامتی چیست؟


15 مزایای موثر و مهم نوشیدن آب را بشناسید ، حفظ هیدراتاسیون برای سلامتی مهم است ، اما بسیاری از مردم هر روز مایعات کافی نمی نوشند. حدود 60 درصد بدن را آب تشکیل می دهد و 71 درصد سطح زمین را آب پوشانده است.

هیچ مقدار آبی برای مصرف روزانه تأیید نشده است. آب برای کلیه ها و سایر عملکردهای بدن بسیار مهم است. مورد از کم آبی بدنپوست می تواند بیشتر مستعد سوزش و چین و چروک پوست باشد. نوشیدن آب به جای نوشابه می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

مزایای احتمالی نوشیدن آب از سالم نگه داشتن کلیه ها تا کاهش وزن. همه سلول ها و اندام های بدن برای عملکرد صحیح به آب توسط آب نیاز دارند.

با پزشک فعلی خود مشاوره آنلاین بگیرید

با توجه به اهمیت تامین آب بدن ، ما در این مقاله سعی کرده ایم 15 فایده مفید آب را بررسی کنیم.
  • آب روان کننده مشترک. غضروف موجود در مفاصل و دیسک های ستون فقرات حدود 80 درصد آب دارد. کم آبی بدن طولانی مدت می تواند توانایی جذب مفاصل را کاهش داده و منجر به درد مفاصل شود.
  • آب ، بزاق و مخاط ایجاد می کند. بزاق به ما در هضم غذا کمک می کند و دهان ، بینی و چشم های ما را مرطوب نگه می دارد. این از اصطکاک و آسیب جلوگیری می کند. نوشیدن آب همچنین دهان را تمیز نگه می دارد. در شرایطی که آب مصرفی یک نوشیدنی قندی نیست ، می تواند دندان خراب كاهش دادن.
  • اکسیژن را به کل بدن برسانید. خون بیش از 90 درصد آب است و خون اکسیژن را به نقاط مختلف بدن منتقل می کند.
  • بهبود سلامت و زیبایی پوست. با کم آبی بدن ، پوست می تواند مستعد ابتلا به ناراحتی های زودرس پوست و چین و چروک شود.
  • از مغز ، ستون فقرات و سایر بافتهای حساس محافظت می کند. کم آبی بدن می تواند بر ساختار و عملکرد مغز تأثیر بگذارد. آنها همچنین در تولید هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی نقش دارند. کم آبی طولانی مدت می تواند منجر به مشکلات تفکر و استدلال شود.

دمای بدن را تنظیم کنید.

آب ذخیره شده در لایه میانی پوست زمانی که بدن هنگام عرق گرم می شود به سطح پوست می آید. با تبخیر بدن خود را خنک کنید. برخی از دانشمندان دریافتند که وقتی آب کمتری در بدن وجود داشت ، ذخیره گرما بهبود یافته و افراد در برابر فشار حرارتی مقاومت کمتری داشتند. داشتن استرس گرمایی در حین ورزش ، داشتن مقدار زیادی آب در بدن می تواند استرس فیزیکی را کاهش دهد. با این حال ، تحقیقات بیشتری برای این اثرات مورد نیاز است.

  • سلامت دستگاه گوارش به آب بستگی دارد. روده برای عملکرد صحیح به آب نیاز دارد. کم آبی بدن می تواند باعث مشکلات گوارشی ، یبوست و اسید معده شود. این خطرناک است دل سوزان و زخم معده را بهبود می بخشد.
  • مواد زائد را از بدن خارج کنید. آب در فرآیند تعریق و دفع ادرار و مدفوع مورد نیاز است.
  • به حفظ فشار خون کمک می کند. کم آبی می تواند باعث غلیظ شدن خون و افزایش فشار خون شود.
  • دستگاه تنفسی به آب نیاز دارد. وقتی بدن کم آب می شود ، مجاری تنفسی توسط بدن مسدود می شود تا از دست دادن آب به حداقل برسد. آنها می توانند آسم و آلرژی را بدتر کنند.
  • مواد معدنی و مواد مغذی را در اختیار بدن قرار می دهد. مواد معدنی و مواد مغذی در آب حل می شوند و این باعث می شود که آنها به برخی از قسمت های بدن برسند.
  • جلوگیری از آسیب کلیه. کلیه ها مایعات بدن را تنظیم می کنند. کم آبی بدن می تواند منجر به سنگ کلیه و مشکلات دیگر شود.

بهبود عملکرد در حین تمرین.

15 فایده موثر و مهم آب آشامیدنی را مشخص کنید.  |  دکتر

کم آبی بدن آنها می توانند عملکرد را در طول تمرین مختل کنند. برخی از دانشمندان پیشنهاد می کنند که مصرف آب بیشتر می تواند عملکرد را در حین فعالیت های سنگین مانند ورزش بهبود بخشد. تحقیقات بیشتری برای تأیید این مورد نیاز است ، اما یک مطالعه نشان داد که کم آبی بدن باعث کاهش عملکرد در فعالیت هایی می شود که بیش از 30 دقیقه طول می کشد.

  • آب در کاهش وزن بدن مثر است. اگر آب مصرفی آب میوه های شیرین و نوشیدنی های گازدار نباشد ، آب می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. آب قبل از غذا با ایجاد احساس سیری می تواند از خوردن زیاد جلوگیری کند.

فواید نوشیدن آب و سلامت کلیه ها

آب مواد معدنی و مواد مغذی را حل کرده و دسترسی بیشتری به بدن دارد. آنها همچنین به حذف زباله کمک می کنند. این دو عملکرد آب را برای کلیه ها بسیار مهم می کند. کلیه ها نقش کلیدی در تعادل سطح مایعات ایفا می کنند. کلیه ها روزانه 120-150 لیتر مایع را فیلتر می کنند.

از این مقدار ، حدود 1-2 لیتر از طریق ادرار دفع می شود و مابقی توسط جریان خون بازیابی می شود. اگر کلیه ها به درستی کار نکنند ، مواد زائد و مایعات اضافی در بدن تجمع می یابد. بیماری مزمن کلیه درمان نشده می تواند منجر به نارسایی کلیه شود. توقف عملکرد اندام یا دیالیز یا پیوند کلیه مورد نیاز است.

فواید نوشیدن آب و عفونت های مجاری ادراری

15 فایده موثر و مهم آب آشامیدنی را مشخص کنید.  |  دکتر

عفونت مجاری ادراری (UTI) دومین نوع شایع عفونت در بدن است. اگر عفونت به مجاری ادراری فوقانی ، از جمله کلیه ها سرایت کند ، می تواند آسیب دائمی ایجاد کند. عفونت ناگهانی یا حاد کلیه می تواند تهدید کننده زندگی باشد ، به ویژه اگر سپتیسمی رخ دهد.

نوشیدن مقدار زیادی آب یک راه ساده برای کاهش خطر ابتلا به عفونت ادراری و کمک به درمان عفونت ادراری است.

سنگ کلیه عملکرد کلیه را مختل می کند. در صورت وجود ، می تواند UTI را پیچیده کند. این عفونت های مجاری ادراری برای درمان نیاز به آنتی بیوتیک های طولانی تری دارند که معمولاً 7 تا 14 روز طول می کشد.

علت اصلی سنگ کلیه کمبود آب است. سنگ کلیه همچنین می تواند خطر بیماری مزمن کلیه را افزایش دهد.

در نوامبر 2014 ، کالج پزشکان آمریکا دستورالعمل های جدیدی را برای افرادی که سابقه سنگ کلیه دارند ، صادر کرد. این دستورالعمل ها نشان می دهد که افزایش مصرف مایعات برای فعال کردن 2 لیتر ادرار در روز می تواند خطر عود سنگ را تا نصف بدون عوارض جانبی کاهش دهد.

مجتمع دهیدراتاسیون

کم آبی بدن زمانی اتفاق می افتد که شما آب بیشتری از بدن خود مصرف کرده و از دست دهید. این می تواند منجر به عدم تعادل الکترولیت در بدن شود. الکترولیت ها ، مانند پتاسیم ، فسفات و سدیم ، به انتقال سیگنال های الکتریکی بین سلول ها کمک می کنند. هنگامی که کلیه ها به درستی عمل می کنند ، سطح الکترولیت ها را در بدن ثابت نگه می دارد.

هنگامی که کلیه ها نمی توانند تعادل الکترولیت را حفظ کنند ، این سیگنال های الکتریکی با هم مخلوط می شوند. این می تواند باعث تشنج ، از جمله حرکات غیر ارادی ماهیچه ها و از دست دادن هوشیاری شود.

در موارد شدید ، کم آبی بدن می تواند منجر به نارسایی کلیه کلیه شود. عوارض احتمالی نارسایی مزمن کلیه شامل کم خونی ، آسیب به سیستم عصبی مرکزی ، نارسایی قلبی و ضعف سیستم ایمنی بدن است.

منبع آب مورد نیاز بدن است

15 فایده موثر و مهم آب آشامیدنی را مشخص کنید.  |  دکتر

مقداری از آب مورد نیاز بدن شما از خوردن آب زیاد مانند سوپ ، گوجه فرنگی و پرتقال تامین می شود ، اما بیشتر آن از نوشیدن آب و سایر نوشیدنی ها تامین می شود.

در طول عملکرد خود در طول روز ، آب توسط بدن از دست می رود و باید جایگزین شود. ما دریافتیم که آب چنین فعالیت هایی را انجام می دهد تعریق و ما ادرار خود را از دست می دهیم ، اما آب حتی هنگام تنفس نیز از بین می رود.

نوشیدن آب ، چه از شیر آب و چه از بطری ، بهترین منبع مایعات برای بدن است.

شیر و آب میوه ها نیز منابع خوبی برای مایعات هستند ، اما نوشیدنی های الکلی و کافئین دار مانند نوشابه ، قهوه آنها ایده آل نیستند زیرا اغلب حاوی آن هستند کالری خالی. نوشیدن آب به جای نوشابه می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

نوشیدنی های کافئین قبلاً به عنوان دیورتیک ها تصور می شد ، به این معنی که آب را به بدن آزاد می کنند. با این حال ، تحقیقات نشان می دهد که خطر از دست دادن مایعات به دلیل نوشیدنی های کافئین حداقل است.

مقدار آب مورد نیاز بدن

مقدار آبی که باید بنوشیم متاثر از آب و هوا است. میزان آب مورد نیاز هر فرد بستگی به میزان فعالیت شما ، میزان عرق کردن و غیره دارد. هیچ مقدار آبی که باید در طول روز مصرف شود وجود ندارد ، اما در مورد مصرف مایعات سالم توافق کلی وجود دارد.

بر اساس آکادمی ملی علوم ، مهندسی و پزشکی ایالات متحده ، متوسط ​​مقدار توصیه شده روزانه آب برای خوردن و آشامیدن به شرح زیر است:

  • مردانه: حدود 3.7 لیتر یا 125 اونس
  • برای خانم ها: حدود 2.7 لیتر یا 91 اونس

این عدد برای مردان حدود 15.5 لیوان و برای زنان کمی بیشتر از 11 لیوان است. با این حال ، حدود 80 درصد آن باید از نوشیدنی ها ، از جمله آب و مابقی از غذاها تامین شود.

این یعنی:

  • مردان باید حدود 100 اونس یا 12.5 لیوان مایع بنوشند.
  • زنان باید حدود 73 اونس یا کمی بیشتر از 9 لیوان بنوشند.

میوه ها و سبزیجات تازه و همه مایعات غیر الکلی در این توصیه گنجانده شده است.

زمان هایی که نوشیدن مقدار زیادی آب بسیار مهم است عبارتند از:
  • تب شدید
  • وقتی هوا گرم است
  • اگر اسهال و استفراغ دارید
  • هنگامی که زیاد عرق می کنید ، به عنوان مثال ، به دلیل فعالیت بدن

آیا به اندازه کافی آب می نوشیم؟

15 فایده موثر و مهم آب آشامیدنی را مشخص کنید.  |  دکتر

مطالعه سال 2013 مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) داده های موسسه ملی سرطان را در سال 2007 تجزیه و تحلیل کرد.

تحقیق از طریق بررسی آنها از 3،397 فرد بالغ دریافتند:
  • 7 درصد از بزرگسالان گزارش می دهند که هر روز آب آشامیدنی ندارند.
  • 36 درصد از بزرگسالان گزارش می دهند که 1-3 لیوان آب آشامیدنی در روز می نوشند.
  • 35 درصد از بزرگسالان گزارش می دهند که 4-7 لیوان آب آشامیدنی در روز می نوشند.
  • 22 درصد از بزرگسالان گزارش می دهند که 8 لیوان یا بیشتر در روز نوشیده اند.

اگر روزانه 1 لیوان یا کمتر میوه یا سبزیجات مصرف کنند ، افراد کمتر از 4 لیوان آب آشامیدنی می نوشند.

این مطالعه فقط میزان مصرف آب آشامیدنی را اندازه گیری کرد. مایعات را می توان از نوشیدنی های دیگر تهیه کرد ، اما آب بهتر است زیرا کالری ، کافئین و الکل ندارد.

هفت درصد از پاسخ دهندگان گزارش کردند که عموماً هر روز آب نمی نوشند و کسانی که مقدار مشخصی آب می نوشند نیز میوه و سبزیجات کمتری مصرف می کنند. این نشان می دهد که تعدادی از افراد با عدم دریافت مایعات کافی سلامت خود را به خطر می اندازند.

حتی اگر پاسخ دهندگانی که آب کم مصرف کرده اند مایعات کافی دریافت کنند ، به احتمال زیاد آنها را از منابعی دریافت می کنند که به طور بالقوه می تواند سلامت آنها را از راه های دیگر به خطر اندازد.

اخرین حرف

نیاز بیولوژیکی به آب را می توان با آب معمولی یا خوردن و آشامیدن چیزهای دیگر برطرف کرد. نتایج مطالعات اپیدمیولوژیک قبلی نشان می دهد که مصرف آب می تواند با حجم نوشیدنی های قندی و کالری و سایر مایعات مصرفی رابطه معکوس داشته باشد.

منبع:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/290814#source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *