۵ نکته برای پیری خوب


گفتن آسان‌تر از انجام دادن است، اما یک نگرش مثبت می‌تواند تا حد زیادی به سمت پیری سالم کمک کند. تحقیقات نشان داده است که سالمندانی که پیری را به عنوان رشد خرد می‌دانند، ۴۰ درصد بیشتر از کسانی که پیری را راهی به سوی بی‌ارزشی و ناتوانی می‌دانند، از ناتوانی بهبود می‌یابند. با افزایش سن، مغز شما عامل مهمی در انعطاف پذیری فیزیکی و عاطفی است.

سیستم گوارش شما حاوی ۷۰ درصد از سیستم ایمنی و ۹۰ درصد از سروتونین بدن شما است، به این معنی که تأثیر زیادی بر سلامت جسمی و روحی شما دارد. این امر باعث می شود که انتخاب های غذایی شما برای زندگی طولانی و خوب زندگی حیاتی باشد. لذت بردن از انواع مواد مغذی به دست آمده از غذاهای غنی و کامل، کلید یک زندگی سالم است. البته برای همه غیر ممکن است که تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را تنها از طریق رژیم غذایی دریافت کنند. این باعث می شود مکمل های غذایی با کیفیت بالا برای یک روده سالم ضروری باشد.

همچنین مهم است که سلامت روده خود را درک کنید. آیا می دانید چه غذاهایی ممکن است باعث ناراحتی گوارشی یا تغییر خلق و خوی شما شود؟ تحقیقات شواهدی را نشان داده است که برخی از غذاهای مغذی ممکن است باعث ایجاد پاسخ خود ایمنی در برخی افراد شود. به عنوان مثال، بادمجان و فلفل دلمه ای که بیشتر به عنوان سایه های شب شناخته می شوند، می توانند تعادل ظریف باکتری های روده را در بسیاری از افراد بدتر کنند. به همین دلیل، مهم است که سلامت روده خود را با یک متخصص پزشکی ارزیابی کنید.

بر کسی پوشیده نیست که حفظ سطح تحرک بدنی در طول زندگی به پیری سالم کمک می کند. با این حال، بسیاری از مردم متوجه نیستند که ورزش مقاومتی باید بخشی از برنامه روزانه شما باشد. طبق گفته آکادمی ملی پزشکی ورزشی، زنان می توانند تا ۲۳ درصد از توده عضلانی خود را در سنین ۳۰ تا ۷۰ سالگی از دست بدهند. ورزش های مقاومتی همچنین به زنان کمک می کند تا ذخایر کلسیم را حفظ کنند، که به جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند.

تحقیقات دیگر نشان داده اند که تناسب اندام از دست دادن حافظه مرتبط با افزایش سن را کاهش می دهد. ثابت شده است که ورزش منظم بخشی از مغز را که با حافظه فعال و یادگیری مرتبط است، تقویت می کند.

معروف است که هفت تا نه ساعت خوابیدن در هر شب راز سلامتی و زیبایی است. وقتی هر شب (یا حداقل بیشتر شب‌ها) زیاد می‌خوابید، بدنتان هورمون رشد ترشح می‌کند که تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهد، دو پروتئین ضروری برای داشتن پوستی سالم و جوان. و برای کسانی که خواب کافی ندارند، زیبایی تنها مزیت گمشده نیست. کمبود خواب شما را در معرض خطر چاقی، بیماری قلبی، آلزایمر، دیابت و غیره قرار می دهد. با این حال، با وجود بهترین تلاش ها، اکثر بزرگسالان به اندازه کافی نمی خوابند.

اغلب اوقات، آن شب‌های بی‌قرار با عواملی مرتبط است که به نظر خارج از کنترل شماست – مهم نیست چقدر تلاش می‌کنید، نمی‌توانید بخوابید یا بخوابید. اغلب اوقات، خواب ضعیف با عدم تعادل هورمونی همراه است که عملکرد سالم چرخه خواب و بیداری را مختل می کند. بازگرداندن تعادل هورمونی می‌تواند منجر به خواب بهتر در بیشتر شب‌ها شود – و این گام بزرگی به سوی پیری است.

تنش زدایی و زندگی کامل در هر لحظه یکی دیگر از عوامل مهم پیری خوب است. نشان داده شده است که یوگا و مدیتیشن به بسیاری از بزرگسالان کمک می کند تا در زندگی روزمره تمرکز کنند. اگر برای یک کلاس کامل یوگا وقت ندارید، گذراندن هفت دقیقه تنها در یک مکان ساکت برای پاکسازی ذهن و لذت بردن از سکوت کامل هر روز می‌تواند متحول کننده باشد.

برای برخی از افراد، تمرکز می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص با افزایش سن. این به این دلیل است که عدم تعادل هورمونی می تواند تفکر واضح یا متمرکز ماندن را دشوار کند. سلامت ضعیف روده نیز با کمبود تمرکز و اضطراب مرتبط است که هوشیاری را مهار می کند.

در مرکز پزشکی EVEXIAS، تیم تلاش می‌کند تا به مردان و زنان کمک کند تا از زندگی طولانی‌تر، شادتر و سالم‌تری برخوردار شوند. با درمان‌های پزشکی کاربردی و سلامتی که به علت اصلی مشکل می‌رسند، می‌توانید به شفای واقعی دست یابید و معنای پیری خوب را کشف کنید.



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/