6 راه برای بررسی سلامت روان

6 راه برای بررسی سلامت روان


یکی از مثبت ترین مواردی که در دو سال گذشته اتفاق افتاده این است: سلامت روان در راس گفتگوی فرهنگی قرار دارد. همه ما ، صرف نظر از پیشینه یا شرایط خود ، مجبور بوده ایم با سلامت روانی خود کنار بیاییم – به ویژه در زمان قرنطینه و در اوج شیوع بیماری.

اما شرایط جهان هرچه باشد ، ما فراز و نشیب ، مبارزات و پیروزی هایی داریم. اکنون این یک دانش نسبتاً عمومی است بیش از 30 درصد (!!) برخی از آمریکایی ها در برخی از مراحل زندگی با اختلالات اضطرابی برخورد خواهند کرد. از هر پنج بزرگسال یک نفر در ایالات متحده هر سال بیماری روانی را تجربه کنید – برای مبارزه با سلامت روان ، لازم نیست بیماری روانی داشته باشید. با توجه به CDC ، نهایی 50 درصد ما در طول زندگی ما یک بیماری روانی یا معلولیت را تجربه خواهیم کرد. چه زمان استرس شدید باشد یا بیماری جدی ، تقریباً بر همه ما تأثیر می گذارد.

از آنجا که بدن و ذهن ما در هم تنیده اند ، سلامت روانی ما بر سلامت جسمی ما (و بالعکس!) تأثیر می گذارد. برای داشتن یک زندگی سالم و شاد ، بررسی مغز و بهزیستی احساسی ما ضروری است.

نشانه هایی که سلامت روانی شما را در اولویت قرار می دهند

بدن شما به شما یک سیستم “بررسی چراغ موتور” می دهد و راهی وجود دارد که به شما اطلاع می دهد که همه چیز به طور عادی کار نمی کند و شما باید آن را روشن کنید.

فارست تالی ، روانشناس بالینی ، Ph.D. خدمات روانشناسی Invictus این توضیح می دهد که چرا این روش مشابه روش کار ناسا است. دکتر تالی گفت: “هر کسی که به صحبت های رادیویی ناسا در هنگام پرتاب فضاپیما گوش می داد ، صدای مداوم بین برج کنترل و خلبانان را شنید.” آنها تأیید می کنند که “سیستم های مختلف آنلاین هستند یا عملکردی دارند” و در راه خود هستند.

دکتر تالی گفت: “از آنجا که تعدادی از پرتاب های موفق در گذشته انجام شده است ، احمقانه نیست که آنها تصور کنند که همه چیز این بار درست خواهد شد.” بررسی مجدد وضعیت سیستم های ضروری نه تنها عملکرد موفقیت آمیز را تضمین می کند ، بلکه خطر شکست فاجعه بار را نیز کاهش می دهد. ”

بنابراین این برای سلامت روان چه معنایی دارد؟ او می گوید: “درسی وجود دارد که همه ما باید در این رویکرد از آن پیروی کنیم.” یعنی مهم است که به طور دوره ای نحوه عملکرد “سیستم های اساسی” ما را بررسی کنیم. یکی از این روش ها سلامت روان شماست. ”

6 راه برای بررسی سلامت روان

دکتر تالی توضیح می دهد: “سلامت روانی بیشتر تحت تأثیر روابط ، خلق و خو ، افکار ، رفتارها ، سلامت جسمانی و شیوه های مبتنی بر اعتماد شما است.” در ادامه ، بهترین پیشنهادات وی برای چک لیست سلامت روان شما. بهترین قسمت؟ کل لیست را می توان در 10 دقیقه (یا کمتر) تکمیل کرد ، و شما فقط باید آن را هر چند هفته یکبار یا یک بار در ماه انجام دهید.

او پیشنهاد می کند: “برای استفاده بیشتر از این چک لیست ، یافته های خود را ثبت کرده و سپس برنامه ریزی کنید.” “اگر می خواهید در چند زمینه کار کنید ، ابتدا روی آنها کار کنید تنها در بالاترین اولویت پس از پیشرفت در یک زمینه ، به دنبال زمینه های دیگر باشید. ”

شماره 1 روابط خود را بررسی کنید

س Dr.الات دکتر تالی از دوستان ، خانواده ، زوج و روابط عاشقانه شما: «آیا روابط صمیمی من آنطور که می خواهم پیش می رود؟ اگر اصطکاک در یک یا چند مورد افزایش یافته است ، آیا باید تلاشی برای حل منبع آن اصطکاک انجام دهم؟ آیا به افراد نزدیک خود توجه کافی کردم؟ “این موارد را یادداشت کنید و ارزیابی کنید که چگونه این اندازه گیری روابط بر وضعیت فعلی شما تأثیر می گذارد.

شماره 2 به خلق و خوی خود امتیاز دهید

موارد زیر را از خود بپرسید: “چگونه می توانم حالت کلی خود را در هفته گذشته (یا دو هفته) ارزیابی کنم؟ اگر بهتر از الان است ، چرا که نه و آیا می توانم در آینده از آن استفاده کنم (اوقات خوب در راه است)؟ اگر خلق و خوی من افسرده است ، آیا دلیلی وجود دارد که می توانم با اطمینان بگویم ، و در این مورد چه کاری می توانم انجام دهم؟ اگر بعد از مدتی احساس کردید که روحیه شما خوب نیست ، ممکن است استرس ، اضطراب یا افسردگی مقصر باشید. یادداشت بردارید!

شماره 3 به افکار خود بروید

اخیراً مکالمه ذهنی شما چیست؟ “[Ask yourself,] “آیا افکار من اساساً مثبت هستند و من را در زندگی پیش می برند ، بر شکرگزاری و فرصت متمرکز شده اند یا منفی هستند ، من را عقب نگه داشته و پشیمانی ، حسادت و عصبانیت را پر می کنم؟” اگر آنها منفی هستند ، وقت آن است که تلاش قابل توجهی را برای تمرکز مجدد بر روی موارد مثبت انجام دهیم. ”دکتر تالی می گوید.

شماره 4 موجودی عادات و رفتارهای خود را نگه دارید

“آیا رفتارهای شما با اولویت ها ، ارزش ها و اهداف آینده شما مطابقت دارد؟” دکتر تالی می پرسد. او به شما یک مثال می زند که در آن می توانید درگیر شوید: ممکن است بخواهید وزن کم کنید و سالم بمانید ، شاید در یک مسابقه مثلثی شرکت کنید ، یا به یک هدف کاهش وزن عالی برسید. “اما شما شب می آیید خانه ، آبجو می خورید ، پیتزا می خورید و دوباره پول را تماشا می کنید. دوستان [we’ve been there!]به او می گوید: “در این مورد ، رفتار شما با اهداف شما مطابقت ندارد – این می تواند نشان دهنده یک اختلال سلامت روانی باشد.” او می گوید که زمان تغییر اهداف یا تغییر الگوهای رفتاری شما است. ” اگر به تازگی “غیرفعال” شده اید این امر صادق است. این را به عنوان چراغ چک موتور بررسی کنید!

شماره 5 سلامت جسمانی خود را مرور کنید

“آیا شما در سلامت کامل هستید؟ معمولی نیست ، استاندارد نیست اما عالی است؟ دکتر تالی می پرسد. او می گوید: “سلامت ضعیف شدت روانی را کاهش می دهد و می تواند منجر به افسردگی شود.” این موارد با هم ترکیب می شوند – سلامت بدنی ضعیف می تواند منجر به سلامت روانی ضعیف شود و سلامت روانی ضعیف می تواند منجر به سلامت جسمی (پازل مرغ یا تخم مرغ واقعی) شود. “آیا به دلیل نداشتن وقت برخی مسائل پزشکی را نادیده گرفته اید؟” او می پرسد. “تاخیر نکنید؛ با پزشک خود مشورت کنید و همه چیز را حل کنید. برخی معیارها برای بررسی: هضم ، سطح انرژی ، پوست ، سردرد ، خواب آلودگی ، دندان قروچه / فک ، درد و درد.

شماره 6 با طرف معنوی خود ارتباط برقرار کنید

دکتر تالی توضیح می دهد ایمان و معنویت بازی نقشهای کلیدی از نظر روحی و روانی. تربیت روحی شما چیست؟ “شما دارای باورهای قوی مبتنی بر ایمان هستید ، اما آیا تلاش برای عملی کردن آنها را کنار گذاشته اید؟” دکتر تالی می پرسد. “این در نهایت برای سلامت روان شما مضر است. اگر بازدید از کلیسا / معبد است ، شروع کنید. آیا اعتقادات شما شامل کمک به فقرا می شود؟ برنامه ای تدوین و آن را اجرا کنید. آن را به تعویق نیندازید ، فقط یک قدم کوچک بردارید. باعث می شود شتاب خیلی بیشتر انجام دهد. ”

فعال باشید: سلامت روانی خوب را به یک شیوه زندگی تبدیل کنید

همانطور که دکتر تالی گفت ، این کار را یک قدم جلوتر ببرید. منتظر نباشید تا احساس بدی داشته باشید – بهترین راه برای مراقبت از ذهن این است که با شکل دادن به شیوه زندگی خود در اطراف اهداف تناسب اندام خود ، با سلامت روان خود فعال باشید.

اولویت بندی خواب ، تغذیه ، ورزش ، درمان ، تمرینات معنوی شخصی ، زمان گذراندن با عزیزان و معاینات منظم پزشکی نه تنها به سلامت کلی شما کمک می کند ، بلکه اطمینان حاصل می کند که ذهن شما بهترین توانایی را برای مدیریت اوقات سخت زندگی دارد. به دکتر تالی می گوید: اگر این نکات را رعایت کنید ، “در مدت زمان کوتاهی ، روحیه شما به طرز چشمگیری تغییر خواهد کرد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *