۸ دلیل احتمالی برای کاهش وزن

وقتی کار سخت نتیجه نمی دهد، هیچ چیز خسته کننده تر و خسته کننده تر نیست، به خصوص وقتی صحبت از ورزش کردن و خوب غذا خوردن باشد. وقتی تمام مراحل را برای کاهش وزن دنبال می‌کنید خسته‌کننده است: تمرکز و پشتکار را حفظ کنید، با این حال، پس از همه تلاش‌تان – شما چیز کمی برای نشان دادن دارید.

علم آیورودا رویکردی جدید و متفاوت برای ورزش و کاهش وزن دارد که شاید تا به حال نام آن را نشنیده باشید و نتایج آن شگفت انگیز است. مفاهیم آیورودا از غذا و ورزش با رژیم غذایی و مدل ورزش معمولی آمریکای شمالی متفاوت است.

در اینجا یک گواهی از یکی از مشتریان من است:

به دلیل برخی مشکلات سلامتی به دیدن اریکا رفتم و می خواستم کمی وزن کم کنم. اریکا من را ارزیابی کرد و یک برنامه سلامتی و کاهش وزن را که فقط برای من طراحی شده بود ایجاد کرد! این شامل یک برنامه غذایی و سبک زندگی آیورودا و برخی درمان های خاص آیورودا بود، ۱۸ پوند وزن کم کردم، خوابم بهبود یافت، درد مفاصل کمتری دارم و دیگر سرگیجه ندارم. اجرای این طرح آسان بود و هرگز احساس محرومیت نکردم. حس خوبی دارم توپ توپم.

یکی از اولین چیزهایی که به طور قابل توجهی متفاوت است این است که یک غذای آیورودا یا برنامه رژیم غذایی به ویژگی های اساسی شما و غذایی که می خورید بستگی دارد. شما باید کیفیت زمین، آب، آتش، هوا و فضا را طوری مصرف کنید که برای شما راحت باشد. غذا و کیفیت آن از طریق ارزیابی آیورودا مشخص می شود. تفاوت قابل توجه دیگر این است که همه ما باید در ارتباط با غذا و سبک زندگی خود زندگی کنیم. ارتباط متقابلی بین شما، غذایتان، عادات و دنیای طبیعت وجود دارد. و برای کاهش وزن باید این را در نظر بگیرید.

تقریباً در هر جایی که به طبیعت نگاه می کنیم، موجوداتی هستند که درگیر نوعی روال روزانه ثابت هستند. جهان طبیعی تا حد زیادی تحت تأثیر ریتم های طبیعت است – طلوع و غروب خورشید، چرخه های فصول، و محرک های اساسی که جامعه گسترده تر زندگی را هدایت می کنند. در حالی که اغلب درجاتی از تغییرات فصلی وجود دارد، بسیاری از گیاهان و حیوانات یک ریتم شبانه روزی قابل پیش بینی را اتخاذ می کنند و به عنوان یک قاعده، مطابق با آن زندگی می کنند. ما به عنوان انسان تا حد زیادی از این عادت دور شده ایم. اما در ابتدایی ترین سطح، فیزیولوژی ما تا حد زیادی تطبیق پذیر است – و با برخی حس منظم بودن پشتیبانی می شود. غذا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در اینجا چند دلیل ساده برای کاهش وزن و اینکه چگونه آیورودا می تواند به شما کمک کند آورده شده است:

شما غذاهای مناسب نمی خورید. غذاهای متناسب با نیاز خود بخورید.

شما به اندازه کافی غذا نمی خورید. مفهوم ساده است: بیشتر بخورید، غذای مناسب. احتمالاً به این فکر می کنید که “برای کاهش وزن بیشتر بخورید”؟ مطمئناً ممکن است درست نباشد.» ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما اگر به اندازه کافی غذای مناسب نمی خورید، به احتمال زیاد نمی توانید وزن کم کنید.

زمانی که می خورید مهم تر از چیزی است که می خورید. در آمریکای شمالی، مردم ۵ تا ۶ وعده غذایی کوچک در روز می خورند، در حالی که در رژیم غذایی آیورودا، شما هر روز سه وعده غذایی در روز را در همان زمان می خورید. بزرگترین وعده غذایی خود را بعد از ظهر بخورید. این اصل این است که الگوهای غذایی خود را با طبیعت هماهنگ کنید. خورشید در ظهر در بالاترین نقطه خود قرار دارد که نشان از بدن است. در آمریکا، ما بزرگترین وعده های غذایی خود را برای شام می خوریم. چند ساعت قبل از خواب چند بار.

شما غذاهای اشتباه زیادی می خورید. گاهی خوردن غذای کمتر مهم است. اگر هضم شما ضعیف است یا عادت دارید زمانی که واقعا گرسنه نیستید غذا بخورید، باید کمتر غذا بخورید. در آیورودا، بسته به سلامتی شما، در زمان های مختلف به مقادیر متفاوتی از غذاها نیاز است. اگر در خوردن غذای اشتباه زیاده روی کنید، کاهش وزن دشوارتر خواهد بود.

شما عصبی هستید آیا استرس بیش از آنچه می خواهید در زندگی روزمره شما نقش دارد؟ برای بسیاری از ما، پاسخ به این سوال کاملاً بله است! استرس یک جنبه معقول جهانی از تجربیات انسان معاصر است، و در حالی که برخی از استرس‌ها قابل قبول و حتی مولد هستند، اکنون می‌دانیم که استرس بیش از حد بسیار مضر است و حتی ممکن است به سلامت جسمی، ذهنی و عاطفی ما آسیب برساند. آیورودا دیدگاه زیبایی در مورد مدیریت استرس، به ویژه در زمان صرف غذا، ارائه می دهد. هنگام غذا خوردن در محیط های استرس زا قرار نگیرید. در محیطی آرام و زیبا شام بخورید. اگر سر کار هستید، پشت میز یا داخل ماشین غذا نخورید. برو بیرون و در باغ بنشین! همچنین از مدیتیشن و تمرینات تنفسی برای کاهش استرس استفاده کنید.

شما خیلی کار می کنید. ما در واقع می‌توانیم بیشتر از اینکه مفید باشیم، ضرر کنیم. اگر سوخت بدن خود را به درستی تامین نکنیم، ورزش می تواند بسیار استرس زا باشد و منجر به افزایش تولید کورتیزول (هورمون استرس) شود که اغلب منجر به افزایش وزن می شود.

شما به اندازه کافی نمی خوابید. درست حدس زدید: کم خوابی یا نداشتن دید در زمان درست فقط روی خلق و خو و تمرکز ما تاثیر نمی گذارد. اگر به اندازه کافی نمی خوابید یا خیلی دیر می خوابید، این می تواند بر توانایی شما برای حفظ وزن سالم تأثیر بگذارد. علاوه بر این، زمانی که خسته هستید، بدن شما هورمون های بیشتری ترشح می کند که باعث می شود احساس گرسنگی کنید. این به این معنی است که باز هم فکر می کنید به غذا نیاز دارید در حالی که بدن شما واقعاً به آن نیاز ندارد.

او عاشق نوشیدن آب سرد است. همراه با غذا فقط نصف لیوان آب گرم بنوشید. هرگز آب سرد مصرف نکنید.

بنابراین، راه حل چیست؟

در آیورودا، هضم ریشه همه بیماری ها و شرایط است. وقتی غذای نامناسب را در زمان نامناسب می خورید یا از هیچ یک از این مثال ها پیروی نمی کنید، باعث هضم نادرست غذا می شوید. هنگامی که غذا به درستی هضم نمی شود … “AMA” تولید می شود. یا پیش ساز بیشتر بیماری هاست.

مطمئن شوید که به اندازه کافی غذا می خورید. به جای کالری شماری و تمرکز بر روی آن، روی تامین مقدار زیادی محصولات تازه، غلات کامل و پروتئین بدون چربی برای خود تمرکز کنید و مقدار زیادی آب بنوشید تا به طور تصادفی در هنگام کم آبی غذا نخورید. شما هم زیاد بخوابید

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر