اینجا 7 روش بهتر رژیم لاغری کتوژنیک رایگان

دانلود رژیم کتوژنیک pdf رژیم کتوژنیک یا اتکینز ؛ کدام یک بهتر ده غیرقابل تصور رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است تبدیل 1402 است؟ در رژیم غذایی کتو ، چربی ها باید به مقدار زیادی مصرف شوند. پیروی از این رژیم در دراز مدت خطرات بسیاری مانند کاهش میزان پروتئین در خون، افزایش چربی کبد، سنگ کلیه و کمبود ریزمغذی ها را به همراه دارد.یکی از داروهایی که گروهی از افراد مبتلا به دیابت نوع ٢ استفاده می کنند “مهارکننده های سدیم-گلوکز دو (SGLT2)” نام دارد. در ادامه برای آشنایی بیشتر یک نمونه برنامه غذایی کتو برای یک هفته ارایه شده است و میتوانید برای شروع یک رژیم غذایی کتوژنیک میتوانید از آن استفاده کنید. اینها عالی هستند که در رژیم غذایی کتو شما قرار بگیرند، اما به جای اینکه غذا را ساده میل کنید برای افزودن مقداری چربی، سس اضافه کنید. چهار نوع رژیم غذایی کتوژنیک وجود دارد،که برای سبکهای مختلف زندگی و اهداف متفاوت مناسب است. رژیم کتوژنیک دورهای (CKD): در این رژیم، دورههایی با کربوهیدرات بیشتر وجود دارد. در ادامه لیستی از غذاهایی را به شما معرفی میکنیم که نباید به صورت دائمی مصرف شوند که این مورد به طور کامل در نمونه رژیم کتوژنیک رعایت شده است. قبل از مصرف مکمل های ویتامین D با پزشک خود مشورت کنید. با این حال، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید تا بدانید که آیا این رژیم مناسبی برای شما هست یا خیر.

برای رژیم کتوژنیک چی بخوریم

تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ در نشریه تغذیه بریتانیا منتشر شد، نشان داد که افرادی که تحت رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند، در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی کم چربی دارند ( دریافت کمتر از ۳۰ درصد انرزی از چربی)، در طولانی مدت به وزن بهتری می رسند و خطر بیماری های قلبی و عروقی را بهتر تحت کنترل می گیرند. در این رژیم چه مقدار چربی باید بخورید؟ به خانم های باردار هم اکیداً توصیه میشود قبل از گرفتن نمونه رژیم کتوژنیک لاغری با پزشک خود مشورت کنند. نسخههای متفاوتی از رژیم کتوژنیک رایگان وجود دارد که افراد بنا به توصیه پزشک متخصص تغذیه میتوانند از آن استفاده کنند. آووکادو که نصف آن، ۷/۳ گرم کربوهیدرات خالص دارد نیز بسیار در رژیم کتوژنیک توصیه می شود. دوره دوم رژیم غذایی لاغری سریع شامل فایل های صوتی و تصویری توضیحات تکمیلی مربوط به دوره اول می باشد که باید هر روز طبق برنامه از آنها استفاده کنید و محتویات دوره اول را بر اساس آنچه مشخص شده است مرور کنید. همچنین بخشهایی نیز در آن تعبیه شدهاند که به رژیمهای مخصوصی مانند کتوژنیک و فستینگ مربوط میشوند. کربوهیدرات ها معمولا به حدود ۳۰ تا ۵۰ گرم خالص در روز افزایش می یابند به این معنی که غذاهایی مانند سبزیجاتی با فیبر زیاد، برخی میوه ها یا سبزیجات نشاسته ای را می توانید در لیست غذاهای رژیم کتوژنیک قرار دهید.

لیست غذاهای کتوژنیک

در حقیقت اصلیترین عامل و ویژگی که این نوع از رژیم را از سایر انواع دیگر رژیمهای لاغری متمایز مینماید، این نکته است که در این نوع از رژیم غذایی منبع سوخت و ساز بدن فرد از کربوهیدرات به چربی تغییر میکند که به آن در اصطلاح علمی « کتوزیس» میگویند. نتایج نشان داد که استفاده از چربی در مردان بسیار بیشتر از زنان بود. یک مطالعه نشان داد که رژیم کتوژنیک و مصرف غذاهای کتو، به مدت ۲۴ هفته، سطح گلیسرید، کلسترول LDL و گلوکز خون را در چند درصد از بیماران کاهش داد در حالی که در همان زمان، باعث افزایش سطح کلسترول خوب بدن یا همان HDL نیز می شود. از آنجایی که یک نمونه رژیم کتوژنیک اصولی یک رژیم کم پروتئین و رژیم پروتئینی متوسط است، بهتر است که مکمل های ویتامین D را مصرف کنید. رژیم متوسط کتو، نیز گزینه ای است که هنوز هم به کاهش وزن و بهبود سایر علائم می تواند کمک کند. حتی این رژیم غذایی ممکن است در بهبود بیماری هایی مانند دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر کمک کند. این سبک از زندگی می تواند برای افرادی که اضافه وزن ، دیابت و سایر بیماری هایی که در بالا گفته شده را دارند یا به دنبال بهبود سلامتی متابولیک هستند ، فوق العاده می باشد و در طرف مقابل این رژیم برای ورزشکاران هرگز مناسب نمی باشد.  This c᠎on​tent was c​re ated ᠎with the help ​of GSA Conten t Gene​rato r DE᠎MO!

مشکلات رژیم کتوژنیک برای مثال شما به راحتی می توانید از منوی رستوران ها، آپشن هایی را بیابید که با رژیم غذایی شما هماهنگ است. در انتها مقاله نمونه رژیم لاغری کتوژنیک رایگان قرار داده ایم که می توانید با فایل PDF دریافت کنید. یک نمونه رژیم کتوژنیک را در این بخش بررسی می کنیم. استفاده کنید و به طور منظم آزمایش دهید و میزان ویتامینها و مواد مغذی بدن خود را بررسی کنید. مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شکر اضافه نشده است زیرا باعث افزایش کربوهیدرات های خالص می شود. در این نوشته ما قصد داریم شما را با رژیم غذایی کتوژنیک آشنا کنیم و خوراکیهای مجاز و غیرمجاز، فواید، اهداف مختلف سلامتی و مکملهای کمک کننده در این رژیم را مورد بررسی قرار دهیم. در کل، غذاهایی که میزان کربوهیدرات و قند بالایی دارند، در این رژیم جایی ندارند. رژیمهای کتوژنیک می تواند باعث کاهش شدید قند خون، میزان انسولین و افزایش کتونها شود. انسولین یک “هورمون ذخیره شده” است که به سلول ها اجازه می دهد که انرژی را در ابتدا به عنوان گلیکوژن (کربوهیدرات های ذخیره شده در ماهیچه) و سپس به عنوان چربی بدن، در اختیار داشته باشند. برخی از چاشنیها یا سسها: اغلب حاوی قند و چربی ناسالم هستند.

فروشگاه کتوژنیک در اصفهان

محصولات کم چربی یا رژیمی: این محصولات فرآوری شده و اغلب دارای کربوهیدرات بالا هستند. اسیدهای چرب امگا ۳ چربی های سالمی هستند و به صورت اسید آلفا لینولنیک، در غذاهایی مانند گردو، تخم چیا، روغن سویا و غیره یافت می شوند. روغن نارگیل یکی از غنیترین منابع طبیعی چربیهای MCT است که حدود ۱۷ درصد از اسیدهای چرب موجود در آن از MCT تشکیل شدهاند. چربی ها ۷۰تا ۸۰ درصد از مجموع کالری ها، پروتئین ها حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد و کربوهیدرات ها فقط ۵ تا ۱۰درصد را تامین می کنند. چربیها ۷۰ الی ۸۰ درصد از مجموع کالری روزانه در رژیم کتو را تشکیل میدهند. در رژیم کتوژنیک باید کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید، در نهایت انرژی بدن شما تمام می شود (قند خونی که بدن می تواند به سرعت از آن استفاده کند). بسته به سطح فعالیت شما، ممکن است بتوانید روزانه ۸۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید و در این رژیم نیز باقی بمانید. رژیم ۲۱۶، موفق ترین رژیم لاغری سال ۲۰۱۸ و… رژیم لاغری سریع اگر برایتان خواستگار آمده و برای چند روز آینده جشن نامزدی در پیش رو دارید یا این که به طور کاملاً ناگهانی به یک مهمانی خانوادگی یا دوستانه دعوت شدهاید که با حاضرین در آن جمع تعارف دارید و نیاز به لاغری سریع دارید، رژیم لاغری سه روزه سریع به شما کمک میکند تا چربیهای انباشته شده در بدنتان را کاهش دهید و زیباتر به نظر برسید.

کتوژنیک در بارداری

در دنیای رژیم های لاغری و کاهش وزن، رژیم های لاغری با کربوهیدرات کم و پروتئین بالا توجه ها را به خود جلب کرده است. همچنین بسیاری تاثیر آن را در لاغری سریع با تاثیر رژیمهایی همچون رژیم اتکینز مشابه میدانند. اما رژیم لاغری به این معنا نیست که خود را از غذاها محروم بکنید و یا مجبور شوید تا فقط غذاهای خاصی را بخورید و برای خوردن غذای خود، محدودیت ایجاد کنید. در واقع محدودیت کالری و پروتئین میتواند عوارض جانبی خطرناکی از جمله مشکلات قلبی، مشکلات روده، کاهش عملکرد ایمنی و افزایش خطر افسردگی ایجاد کند. آگاه باشید که تجربه برخی واکنش های منفی و عوارض جانبی در این نوع رژیم، دور از انتظار نیست. نوشیدنی های زیر را در حد متوسط و فقط ۱تا ۲ وعده کوچک در روز مصرف کنید. رژیم متوسط کتو شامل مصرف غذاهای با کربوهیدرات بیشتر و فیبر بیشتر می باشد. ما پیشتر درباره خواص شگفت آور مغزها برای لاغری صحبت کردهایم و تا به این جای متن عنوان کردیم که مصرف آجیل در رژیم کتو مفید است. در نهایت ما به شما پیشنهاد می کنیم تا از متخصص تغذیه ای با توجه به شرایط بدن خود یک برنامه علمی و دقیق درخواست کنید.

بنابراین بهتر است در برنامه غذایی خود از

مواد معدنی بیشتر استفاده کنید. در بین این مواد معدنی از دست رفته منیزیم اهمیت بالاتری دارد که علاوه بر انرژی زا بودن کمک زیادی به کاهش وزن و سوخت و ساز میکند. درحالی که بین محققان اتفاق نظر در مورد آمار دقیق وجود ندارد اما عموما پذیرفته شده است که اکثریت قریب به اتفاق کسانی که رژیم میگیرند پس از مدتی وزن از دست رفته را مجددا اضافه میکنند ( در اغلب موارد علاوه بر این ، وزن بیشتری هم اضافه میکنند ). نتیجه طولانی مدت رژیم کتو نیز به احتمال زیاد تفاوتی با دیگر رژیم ها نخواهد داشت ، به ویژه با توجه به اینکه حفظ آن بسیار چالش برانگیز و محدود کننده است. رژیم كتو به طور سنتی برای درمان صرع مقاوم به دارو در كودكان، مورد استفاده قرار می گیرد. رژیمهای غذایی پالئو، ساحل جنوبی و اتکینز همگی در این گروه قرار میگیرند. برای مثال، اگر رژیم غذایی وگان را دنبال می کنید، ممکن است در مصرف کالری از منابع مختلف چربی و پروتئین دچار مشکل شوید و شما را از گروه های متعدد و دسترسی به مواد مغذی و ویتامین های خاص محروم کند. همانطور که در نمونه رژیم کتوژنیک دیدید این رژیم یک رژیم غذایی شامل کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالا می باشد.

یعنی رژیمی است با چربی زیاد، مقدارِ کافیِ پروتئین و قندِ اندک. شام: گوشت با پنیر پارمسان، بروکلی و سالاد. شام: استیک و تخم مرغ با سالاد. یکی از راه های استفاده از این روغن این است که آن را به کاست یا دوغ و یا حتی سالاد خود اضافه کنید. نمک را به آب یا نوشیدنی هایتان اضافه کنید. می توانید نصف قاشق از این مکمل غذایی را به ماست یا دوغ یا شیر خود اضافه کرده و میل کنید. درزیر، شما آگاهی پیدا می کنید که کدام غذاها مناسب برای رژیم کتو هستند و در لیست برنامه غذایی باقی می مانند. این رژیم غذایی یکی از آسان ترین رژیم ها از نظر اینکه براحتی در هر کجایی می شود از آن پیروی کرد می باشد. اغلب میوه ها به مواد غذایی با کربوهیدرات بالا شناخته شده اند و حاوی مقدار قابل توجهی قند طبیعی هستند. این نمونه بهترین رژیم لاغری نه تنها یک روش بسیار موثر برای از دست دادن چربی است، بلکه نقش قابل توجهی در کاهش اشتها دارد. در صورتی از این مکمل استفاده کنید که در کنار رژیم غذایی خود، ورزش هم می کنید. قبل از مصرف مکمل سدیم و پتاسیم، با پزشک خود مشورت کنید.

رژیم غذایی کتوژنیک برای لاغری

هویج نه تنها برای پسردار شدن خوب است (زیرا قلیایی، غنی از

سدیم، پتاسیم، کم کلسیم و کم منیزیم است) بلکه برای سلامتی کلی بسیار عالی است و یکی از با ارزش ترین سبزیجات است. ویتامین D نه تنها به حفظ تراکم استخوان کمک می کند، بلکه باعث جذب منیزیم نیز می شود. پس هنگامی که به رستوران میروید از منوی غذایی گوشت را انتخاب کرده و مواد غذایی با کربوهیدرات بالا را با سبزیجات جایگزین کنید. در حالت ایده آل، شما باید ۱٫۷۵گرم پروتئین در هر کیلوگرم توده بدون چربی مصرف کنید. رژیم کتوژنیک،رژیم غذایی با کربوهیدرات کم، چربی بالا و پروتئین مناسب است. خیلی از افراد به دنبال رژیم های آسان هستند که سریع لاغر شوند. چربی های ناسالم: روغن های گیاهی فرآوری شده، سس مایونز و غیره. درسالهای اخیر محبوبیت رژیم کتوژنیک بین مردم افزایش پیدا کرده است، بیش از ۲۰ مطالعه نشان میدهد که این نوع رژیم غذایی میتواند درکاهش وزن و چربی سوزی، بهبود حافظه وسلامتی مؤثر باشد. کسانی که معده درد دارند این رژیم به دلیل محدود کردن بعضی مواد غذایی می تواند مشکل این افراد را بیشتر کند. از درصدهای زیر به عنوان یک راهنما برای چربی، پروتئین و کربوهیدرات (یا ماکرو) در رژیم کتو استفاده کنید.