راهنمای مافیا برای رژیم کتوژنیک کاهش وزن

در رژیم کتوژنیک استاندارد تمام وعده های اصلی و میان وعده ها بر اساس چربی هایی مثل آووکادو، کره، روغن های سالم، ماهی های چرب و گوشت ها، زیتون و روغن زیتون تنظیم ده غیرقابل تصور رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است تبدیل 1402 می شود. تمام وعدههای اصلی و میانوعدههای این رژیم بر اساس چربیهایی مثل آووکادو، کره، روغنهای سالم، ماهیهای چرب و گوشت، زیتون و روغن زیتون برنامهریزی شده است. از جمله مصرف گوشت، مغزها، دانه ها، میوه ها و سبزیجات. هدف هر رژیم کتوژنیکی این است که بدن از این طریق وارد پروسه تولید کتون گردد. در رژیم کتو با کاهش میزان کربوهیدرات، انرژی مورد نیاز بدن برای سوخت و ساز، تأمین نمی شود، بنابراین باید یک جایگزین مناسب و مفید برای آن انتخاب کرد تا هم آسیبی به بدن وارد نشود و هم به چرخه سوخت و ساز لطمه ای وارد نشود. گیرد. چرا که این رژیم جدای از آنکه می تواند شما را در رسیدن به وزن دلخواه تان یاری نماید، همزمان می تواند به بدنتان آسیب جدی نیز وارد آورد. برای از بین بردن این عوارض در چند هفته اول یک رژیم کربوهیدرات پایین را به طور منظم رعایت کنید. علت این امر آن است که برای عضلهسازی تاثیر پروتئین به تنهایی از تاثیر پروتئین در کنار کربوهیدرات کمتر است لذا افرادی که کتو میگیرند به همان میزان که وزن کم میکنند عضله نیز از دست میدهند.

همه چیز راجع به رژیم کتوژنیک

کتوژنیک رژیم مواد غذایی چیست رژیم کتوژنیک Ketogenic diet یکی از معروفترین برند های رژیم غذایی امروزی است که در تمام گروه های سنی مورد استفاده قرار می گیرد. در این رژیم غذایی از غذاهای محلی و ارگانیک استفاده میشود. همه ساله با نزدیک شدن فصل بهار و تابستان بسیاری از افراد به دنبال رژیم های لاغری و کاهش وزن سریع هستند. رژیم پالئو هنوز هم سر و صدای زیادی دارد، حتی اگر برای انسانهای امروزی تقریباَ غیرممکن باشد که در درازمدت به این رژیم پایبند باشند. سس مایونز حاوی سرکه می باشد که یک ماده موثر در حفظ تعادل چربی کف سر می باشد. توی لایه دوم قارچ از سس مارینارا روی پنیر ریکوتا استفاده کنید. 1 اونس (28 گرم) پنیر چدار، 1 گرم کربوهیدرات و 7 گرم پروتئین دارد و میتواند 20 درصد از کلسیم روزانه مورد نیاز کل بدن را تامین کند. ناهار: سالاد اسفناج با سس پستو گردو و پنیر گیاهی.

خرید کیک کتوژنیک

دانه کاج، آجیل درختی است که بیشتر به عنوان یک ماده تشکیل دهنده در پستو، سس ایتالیایی ساخته شده با روغن زیتون، پنیر پارمزان و ریحان شناخته میشود. پنیر خامه ای، خامه ترش، سس مایونز، پنیر رنده شده، سیر، نمک و فلفل را در یک کاسه با همزن بزنید تا ترکیب شوند. توصیه ی ما این هست که برای نتیجه ی بهتر در روزهای آزاد از کربوهیدرات های سالم مثل میوه ها، سبزیجات نشاسته ای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین ) استفاده کنید. بهعلاوه برای گوشت سفید نیز میتوانید از مرغ سبز استفاده کنید که بوی کمتری دارند و میزان آنتیبیوتیک نیز در گوشت این مرغها کمتر است. البته باید این نکته را در نظر گرفت که رژیم کتوژنیک سرشار از گزینههای ممنوعه است و تنوع غذایی آن کم است. همانطور که می دانید رژیم های غذایی بسیار زیادی در علم پزشکی-بدنسازی وجود دارد که هدف تمامی آن ها کاهش وزن و ایجاد یک سطح استاندارد سلامتی برای بدن شما می باشد. رژیم کتوژنیک روش موثری برای کاهش وزن و جلوگیری از بروز بیماری های خطرناک مثل سرطان و …

اسم علمی این تغییر وضعیت بدن از حالت گلوکز سوزی به چربی سوزی کتوزیس است. امروز میخواهیم در مورد دو نوع متفاوت از رژیم های غذایی که این روزها مورد توجه است صحبت کنیم .رژیم هایی که افراد در وهله اول برای کاهش وزن به سراغ آنها میروند اما مزایای سلامتی دیگری نیز برای آنها بهمراه دارد . رژیم غذایی کتوژنیک برای کسانی که اضافه وزن و دیابت دارند و به دنبال تقویت سلامت متابولیک بدن هستند مناسب است اما برای ورزشکاران و کسانی که می خواهند عضله سازی کنند مناسب نیست. به طور کلی، غذاهای گیاهی سالم و پرچرب و منابع پروتئین گیاهی باید اکثریت رژیم غذایی شما را تشکیل دهند. لازم به ذکر است که آنفولانزای کتو (تهوع، استفراغ، سردرد، خستگی، سرگیجه، بیخوابی، کمبود انرژی برای ورزش و یبوست) طی چند روز تا چند هفته برطرف می شود. رعایت رژیم غذایی کتوژنیک اثربخشترین راه برای کتون زدگی است. مثلا گفته میشود ۵ روز رژیم کتو گرفته شود و به دنبال آن ۲ روز رژیم غذایی پر کربوهیدرات.

رژیم کتوژنیک برای کبد چرب

برای خرید گوشت قرمز ترجیحا از گوشت دامی که به صورت چراگاهی پرورش داده شده استفاده کنید که طعم بهتری دارد و مصرف بلند مدت آن آسانتر باشد. در این شرایط برای تامین انرژی و عملکرد طبیعی بدن از چربی ها استفاده شده که در نتیجه ی این فرایند بدن در حالت متابولیکی به نام “کتوز” قرار میگیرد.در بین انواع رژیم های غذایی، رژیم کتوژنیک موثرترین روش برای ایجاد شرایط کتوز است. همانطور که توضیح دادیم از این رژیم جهت درمان صرع در زمان های گذشته استفاده می شده و تحقیقات نشان داده که از بین 195 بیماری که مبتلا به صرع بودن و رژیم کتوژنیک را به عنوان راه درمانی انتخاب کردند، 13 نفر آن ها دچار سنگ کلیه شدند. اولین بار برای درمان بیماران صرعی تجویز شد اما امروزه بیشتر از کارکرد درمانی، جهت لاغری و تناسب اندام مورد استفاده قرار میگیرد. رژیم های چرخه ای و هدفدار روشهایی پیشرفته تر برای قهرمانان و ورزشکارها می باشد.

پیش تر توضیح دادیم که افراد مبتلا به بیماری صرع، از این رژیم کتون زا برای درمان بیماری خود استفاده می کردند. ماهی و به خصوص ماهی های چرب مثل سالمون یکی از بهترین انتخاب ها برای گنجاندن در رژیم غذایی کتوژنیکژنیک است. بهطورکلی افراد برای استفاده از رژیم کتو محدودیتی ندارند، مگر کودکان، مادران باردار و شیرده و افرادی که سلامتی آنها با مشکلاتی روبرو است که این رژیم باعث تشدید مشکلات آنها میشود. انواع ماهی و میگو از غذاهای مناسب برای رژیم غذایی کتوژنیک به شمار میروند. هرچند توصیه میشود که فرد در این رژیم به دنبال منابع سالم چربی و پروتئین باشد و از مصرف چربیهای اشباع زیاد و مصرف چربی ترانس و نیز پروتئینهای فراوری شده دوری نماید. نوعی برنامه غذایی کم-کربوهیدرات است که در ۴ مرحله انجام میشود. مصرف بعضی از میوهها همچون توت و ملون نیز در طول این رژیم پیشنهاد میشود که بهتر است آنها را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. با توجه به فواید ویژه این رژیم غذایی، همواره تلاش کنید که از بهترین منابع غذایی که فاقد موارد نگهدارنده و افزودنیهای خوراکی هستند برای تغذیه هر چه بهتر خود کمک بگیرید. سبزیجات برگ سبز برای رژیم کتو بسیار عالی هستند چرا که علاوه بر اینکه کربوهیدرات بسیار کمی دارند سرشار از ویتامین و ماده معدنی و آنتی اکسیدان هستند. This data w​as done with t he help of G SA C on​tent Generat or D᠎em​oversion!

8 راه برای اختراع مجدد رژیم کتوژنیک کاهش وزن خود

یکی از تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک حساسیت انسولین را در بدن تقویت می کند.

اما به هرحال مثل انواع رژیم کتوژنیک کاهش وزن را در پی خواهد داشت. البته طبیعتاَ اگر این رژیم بصورت تخصصی و زیر نظر متخصص گرفته نشود عوارض خاص خود را خواهد داشت. شایان به ذکر است که اصولا از مدل های دوره ای و هدفمند تنها ورزشکاران و بدنسازان در سطوح بالا و حرفه ای استفاده می کنند و اگر شما تنها بصورت روزانه به فکر انجام ورزش برای سلامتی خود هستید، بهتر است از نوع اول؛ یعنی استاندارد این رژیم غذایی استفاده نمایید. این دو رژیم اساسا با هم متفاوتند رژیم وگان یکی از رژیم های گیاهخواری است و رژیم کتوژنیک برپایه چربی بالا و کربوهیدرات پایین است . است. تحقیقات نشان داده است که این رژیم بیشتر از رژیم های کم چربی توصیه می شود و بدون شمردن کالری ها و مقدار غذای مصرفی وزن کم می کنید. مثلا بین ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر غذای نامحدود بخورید و 16 ساعت دیگر ناشتا باشید.

یکی از انواع رژیم های لاغری بسیار سخت گیرانه این رژیم است. این رژیم با همه ویژگیهای مثبتی که دارد بدون عوارض نیست و باید در تصمیمگیری برای انجام آن احتیاط کرد. سرطان: رژیم غذایی کتوژنیک برای درمان سرطان و کاهش پیشرفت تومورهای سرطانی توصیه می شود. یکی دیگر از عوارض رژیم غذایی کتوژنیک می تواند افزایش کلسترول LDL باشد که آن هم می تواند بیماری های قلبی را به دنبال داشته باشد. سایت سلوا تمامی این مواد غذایی را با کیفیت مناسب در اختیار شما قرار میدهد تا با استفاده از آن بتوانید وزن خود را تا جایی که لازم است کاهش دهید. همچنین درصورتیکه سؤالی در این زمینه برای شما بدون پاسخ باقی مانده بود در قسمت نظرها آن را برای ما به ثبت برسانید. این رژیم برای تازه کارها مناسب است. به این حالت از سوخت و ساز کتوز گفته میشود. در این نوع از برنامه غذایی، باید مصرف میان وعده هایی مانند آووکادو، انواع روغن های گیاهی، ماهی های چرب و زیتون را از سر بگیرید به طوری که میزان چربی دریافتی بدن شما از این مواد، معادل با سه چهارم فنجان روغن زیتون باشد. هرم غذایی کتوژنیک تقریبا برعکس هرم غذایی عادی عمل میکند، به این شکل که چربیها از بالای هرم به پایین آن منتقل شده و کربوهیدرات به سر هرم میرود.

صبحانه برای رژیم کتوژنیک

یکی از پیامدهای مصرف کربوهیدارت نوسان قند خون است. این حالت زمانی اتفاق میافتد که مصرف کربوهیدرات به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند و ذخیره گلوکز (قند) بدن که منبع اصلی انرژی برای سلولهاست، محدود شود. کسانی که ورزش بدنسازی یا بادی بیلدینگ را دنبال میکنند برای کمک به افزایش حجم عضلات خود از این رژیم استفاده میکنند. اگر می خواهید در رابطه با رژیم قلیایی اطلاعاتی کسب کنید می توانید در سایت لاغرفیت از مقالات من که نوشته ام مطالعه نمایید. نکتهی مهم اینکه این رژیم نوظهور، هنوز به طول کامل مطالعه و بررسی نشده است و نیاز به تحقیقات بیشتری دارد. حتی معمولی ترین نمونه رژیم کتوژنیک هم معمولا در صورت رعایت کردن و پیروی از آن این مورد را به خوبی به شما هدیه می دهد. احتمالاً با خواندن این برنامه غذایی به فکر استفاده از رژیمهای دیگر هستید! SKD (نوع استاندارد از رژیم کتوژنیک): در این نوع رژیم غذایی شما با 75٪ چربی، 20٪ پروتئین و همچنین 5٪ کربوهیدرات مواجه خواهید شد. پیگیری رژیم کتو راحت و آسانتر از رژیم کم کالری یا رژیم پروتئین است. آسپارتام یک جایگزین قند بسیار شیرین می باشد که دارای 4 کالری در هر بسته 1 گرمی است. در این نوع رژیم کتوژنیک لازم است که روزانه ۱۲۰ گرم پروتئین ( یا چهار وعده ۱۱۵ گرمی گوشت قرمز، ماهی یا مرغ ) و حدود ۱۳۰ گرم چربی مصرف کنید.