رایج‌ترین خطاهای ظرفشویی بوش –



کد: 140212267862925556




،
():
ماشین ظرفشویی Bosch، با داشتن بهترین و تازه‌ترین فناوری‌های روز جهان همواره می‌کوشد بر کیفیت شستشوی ظروف بیفزاید. از این‌رو، برای تشخیص ساده و سریع مشکلات دستگاه از سیستم عیب‌یابی خودکار و اعلام کدهای خطا یا ارور بهره می‌برد.



رایج‌ترین خطاهای ظرفشویی بوش




رایج‌ترین خطاهای ظرفشویی بوش



رایج‌ترین خطاهای ظرفشویی بوش




رایج‌ترین خطاهای ظرفشویی بوش



رایج‌ترین خطاهای ظرفشویی بوش




رایج‌ترین خطاهای ظرفشویی بوش

ارور یا کد خطا شامل شماره‌ها و حروف انگلیسی هستند که هر یک با توجه به بروز مشکلی خاص بر نمایشگر ظرفشویی پدیدار می‌شوند. گاهی رفع ارورها نیازی به تعمیرکار با تجربه ندارد و خودتان می‌توانید از عهده حل مشکل برآیید. ولی گاهی ارور خبر از مشکلی بزرگ‌تر می‌دهد که نشانگر نیاز شما به تعمیر تخصصی ماشین ظرفشویی به دست کارشناسان مجرب است.

اگر در اصفهان هستید با مراجعه به مراکز تعمیر ظرفشویی بوش در اصفهان می‌توانید مشکل را حل کنید. همچنین اگر دیگر لوازم خانگی و به‌ویژه لباسشویی شما از این برند محبوب است، هنگام بروز مشکل می‌توانید آن را به نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش در اصفهان بسپارید. در این مطلب به بررسی رایج‌ترین کدهای خطا یا ارورهای ماشین ظرفشویی بوش می‌پردازیم. اما پیش از آن یادآوری می‌کنیم، اگر مشکل وسایلتان حل نشد با سروش سرویس نمایندگی لوازم خانگی بوش اصفهان تماس بگیرید.

کد خطای E01 یا E30

این کد در بیشتر اوقات نشانگر مشکل فنی ماشین ظرفشویی شماست. برای رفع این ارور راهکارهایی همچون بستن شیر آب و کشیدن دستگاه از پریز برق، خاموش کردن و ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش پیش روی شماست. 

کد خطای E02 یا F02

دلیل نمایش این ارور گرم نشدن آب درون دستگاه برای شستشوی ظروف است. در صورت بی‌توجهی به این خطا ظروف کثیف و چرب به‌خوبی پاکیزه نمی‌شوند. پس باید آنها را دوباره بشویید. از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل اعلام این کد می‌توان به خرابی برد، سنسور و هیتر گرمایشی ماشین ظرفشویی اشاره داشت. 

کد خطای E07 یاF07

اگر ظرف‌ها را در دستگاه اشتباه چیده باشید ظرفشویی با نشان دادن این کد شما را مطلع می‌کند. زیرا چینش اشتباه سبب مسدود شدن ورودی و پاشیدن آب به درون محفظه ظرفشویی می‌شود. برای رفع آن باید چینش ظرف‌ها را تغییر دهید.

کد خطای E09 یا F09

ارور E09 ظرفشویی بوش از دیگر خطاهای رایج این دستگاه است. این کد خطا بیشتر در پایان شست‌وشو ظاهر می‌شود. در هنگام بروز این ارور، ظروف کاملاً خیس‌اند. همچنین ظروف در پایان شست‌وشو به علت شسته شدن با آب سرد، کثیف و چرب هستند. خرابی هیتر و فن گرمایشی دلیل اصلی بروز این خطا هستند. در واقع اگر این قطعات تعمیر نشوند، ماشین ظرفشویی شما از کیفیت شست‌وشوی بالایی برخوردار نخواهد بود.

کد خطای E12 یا F12

نمایش این کدخطا مربوط به زمانی است که المنت هیتر دستگاه شما کثیف یا رسوب گرفته است. رفع و حل آن تنها از طریق نظافت ماشین ظرفشویی با مواد رسوب‌زدا یا تمیزکننده امکان‌پذیر است.

کد خطای E14

اگر ماشین ظرفشویی به دلیل خرابی سنسور سطح آب از تعیین میزان درست آب ورودی به دستگاه و تخلیه ناتوان باشد، این کد خطا را مشاهده خواهید کرد. برای حل این مشکل، تنها باید آب ورودی دستگاه را ببندید و از تعمیرکاران باتجربه کمک بگیرید.

کد خطای E15

نبود آب در ماشین ظرفشویی یا تشخیص ندادن آن توسط سنسور مخصوص آب سبب نمایش این کد خطاست. خاموش و روشن کردن منبع آب، تعمیر بخش آبگیری یا رفع نشتی آب به صفحه پایه از راهکارهای پیش روی شما جهت حل این مشکل است.

کد خطای E16 یا F16

وارد شدن بدون برنامه آب به درون ماشین ظرفشویی سبب نمایش ارور E16 می‌شود. افزون بر آن، ورود آب بیشتر از حد نیاز به دستگاه و یا نبود میزان کافی آب در مخزن برای شستشوی ظروف نیز می‌تواند به نمایش این کد خطا بینجامد. خرابی برد، خرابی آب شمار یا شیر برقی و وجود کف بیش از حد در داخل دستگاه از دیگر دلایل نمایش این ارور است.

کد خطای E18

این کد هنگامی روی نمایشگر دستگاه شما ظاهر می‌شود که سطح آب ماشین ظرفشویی پایین باشد. در این شرایط باید، ابتدا شلنگ را صاف کنید و به بررسی منبع آب بپردازید که روشن باشد و یا فیلتر ورودی را تمیز کنید.

ارور E22 یا F22

  چنین کدهایی به ماندن آب در داخل ماشین ظرفشویی اشاره می‌کند. از مهمترین دلایل گرفتگی و عدم تخلیه آب در ظرفشویی بوش گذاشتن ظروف کثیف بدون جدا کردن اجسام و مواد غذایی درشت از آنهاست. از دیگر مواردی که می‌تواند شما را با این خطاها روبه‌رو سازد می‌توان به کثیفی بیش از اندازه فیلتر، گرفتگی فاضلاب و خرابی برد اشاره کرد.

جهت رفع مشکل کثیف یا مسدود شدن فیلتر‌های ماشین ظرفشویی بوش، باید ابتدا فیلترها را از دستگاه بیرون آورده و پاک کنید. اگر با این کار مشکل رفع نشد، به بررسی پمپ تخلیه بپردازید تا دچار گرفتگی نشده باشد.

کد خطای E24

اگر آب درون دستگاه به دلیل مسدود شدن یا پیچ‌خوردگی شلنگ آب تخلیه نشود، ارور E24 روی صفحه نمایشگر پدیدار می‌شود. صاف کردن شلنگ و نظافت مجرای آن، بررسی اتصال سیفون و چفت بودن درپوش قطعه پمپ تخلیه می‌توانند راهکارهایی برای رفع این مشکل باشند.

کد خطاهای E25 یا F25

دلیل اصلی ظاهر شدن این کد خطا، تخلیه نشدن آب موجود در مخزن ماشین ظرفشویی است. دلایل بروز این مشکل می‌تواند شامل مواردی از جمله گرفتگی فاضلاب، تاشدگی یا مسدود شدن شلنگ تخلیه، نیم‌سوز یا مسدود شدن پمپ آب، خرابی برد، و نیز کثیفی زیاده از حد فیلتر باشد.

کد خطای E25

با تخلیه نشدن آب محفظه ماشین ظرفشویی این کد خطا در صفحه نمایشگر پدیدار می‌شود. گرفتگی فاضلاب، خمیدگی یا مسدود شدن شلنگ تخلیه، کثیفی یا نیم‌سوز شدن پمپ آب و چفت نشدن درپوش روی پمپ نیز از دیگر دلایل نمایش این کد خطاست. برای رفع مشکل، تمیز کردن پمپ و چفت کردن درپوش آن کفایت می‌کند.

کد خطای E27

مشاهده این کد خطا به دلیل کاهش ولتاژ برق و نوسانات جریان برق است. بهترین راه رفع مشکلات اینچنینی، استفاده از محافظ برق یا ترانس برق ویژه برای اتصال دستگاه به برق است.

### پایان خبر رسمی



Source link