مهم ترین نکات برای خرید بهترین مارک سبزی خردکن خانگی


راهنمای خرید سبزی خردکن باکیفیت سبزی خردکن به یک وسیله پرطرفدار در بین مردم تبدیل شده است که در دو مدل دستی و برقی در بازار موجود است. طرز سبزی خردکن به دلیل استفاده از اینکه خیلی راحت است بسیار پر استفاده است. درست است که در بیرون می توان سبزی را خرد کرد و یا سبزی خرد کرد اما اگر سبزی تازه را در منزل خود خرد کنید طعم و رنگ بهتری دارد. سبزی خردکن برای موقعیتی که مهمان زیدی دارید بهترین گزینه است زیرا در کمترین زمان می توانید سبزی را خرد و آماده کنید. برای خرید بهترین مارک سبزی خردکن باید به نکاتی توجه کرد تا بتوانیم یک سبزی خردکن مناسب و با کیفیت خرید کنیم. سبزی خردکن یک وسیله و مکانیکی به حساب می آید که امکان خراب شدن در آن زیاد است. بنابراین باید با دقت انتخاب شود و به مواردی چون جنس بنه و تیغه های آن توجه زیادی کرد. از طریق این لینک سبزی خردکن های باکیفیت و قیمت مناسب موجود در فروشگاه اینترنتی گزینگ کالا را می توانید مشاهده کنید.

 

چرا به خرید سبزی خردکن برویم؟ درمنزل هر ایرانی اگر در یخچال را باز کنید همیشه سبزی را در آن مشاهده کنید. ما غذای سبزی درست می کنم و بر روی سفره مان سبزی خوردنی وجود دارد. با توجه به این که مصرف سبزی ما زیاد است یک سبزی خردکن بسیار ضروری است زیرا هر بار نمی توانید برای خرد کردن سبزی خرج کنید و یا برای بیرون رفتن را نمی خواهید. بنابراین خرید یک سبزی خردکن خانگی می تواند در خرد کردن سبزی به شما کمک شایانی کند. با استفاده از سبزی خردکن می توانید در مدت زمان کمی و با استفاده از مقدار زیادی سبزی که می خواهید را به راحتی خرد کنید. نکاتی در خرید سبزی خردکن وجود دارد که در پایین به آن اشاره می کنیم.

طریقه استفاده از سبزی خردکن دستی سبزی خردکن های دستی با کمک کار می کنند و طرز استفاده بسیار راحت دارند. با سبزی خردکن دستی به غیر از سبزی می توانید انواع مواد از قبیل گوجه، هویج، پیاز و… را با آن خرد کنید. تیغه این مدل خردکن ها به شکل داسی است و سایز آن نسبت به سبزی خردکن های برقی کوچکتر هستند. به راحتی تمیز می شوند و شستوشوی راحتی دارند.

آموزش کار با سبزی خردکن برقی استفاده از سبزی خردکن های برقی آسانتر است زیرا سرعت بالاتری دارند و می توانید در زمان کمی حجم زیادی را خرد کنید. از سبزی خردکن های برقی راحت تر می توانید استفاده کنید و بدون دادن دست و از طریق انرژی الکتریکی در کوتاه ترین زمان می توانید سبزی را خرد کنید. با استفاده از سبزی خردکن های برقی می توانید برای خرد کردن سبزی و میوه استفاده کنید و با یک دکمه آن را کنترل کنید تا پوره یا خرد کنید. طریقه استفاده از آن به این صورت است که باید سبزی را در داخل محفظه بریزید و درب آن را ببندید.

 

دستگاه را به پریز برق متصل کنید و با ستفاده از دکمه هایی که یکی از آن ها را زده و شروع به کار کنید. مدل هایی که وجود دارند که دکمه ای دارند و به وسیله درب آن ها شروع به کار می کنند به این صورت که درب را فشار دهید و سبزی خردکن را خرد می کند.

 

سبزی خردکن سبزی خردکن از آن ویژگی هایی است که باید در هنگام خرید مورد توجه قرار گیرد. این سبزی خردکن است که مشخص می کند محصول را برای مصرف خانگی و یا صنعتی می کند. ممکن است از آن دسته افرادی که در منزل خود دارای شغل خانگی هستند در این صورت باید سبزی خردکن صنعتی خریداری کنید. سبزی خردکن صنعتی به این دلیل که در طول روز از آن استفاده می‌شود، می‌شود و مقدار زیادی سبزی با آن خرد می‌شود گزینه بهتری برای مشاغل خانگی و کسب در آمد می‌شود. اگر خانواده شما برای جمعیت است، می توانید یک سبزی خردکن با ظرفیت ۳ تا ۵ خانواده برای خرید و برعکس یک دستگاه کم جمعیت با ظرفیت ۱ تا ۲ کیوگرم، گزینه خوبی است.

قدرت موتور بهترین مارک سبزی خردکن از مهمترین قسمت های یک سبزی خردکن که د رهنگام باید به آن توجه کند موتور آن است. سرعت عملکرد و کیفیت سبزی خرد شده با قدرت موتور تاثیر مستقیم دارد. سبزی خردکن به دلیل اینکه با نیروی دست کار نمی کند و با نیروی برق کار می کند بنابراین باید از موتور قدرت مندی باشد. هر چقدر دستگاه بزرگتر باشد قدرت موتور بالاتر خواهد بود مناسبترین قدرت موتور برای یک سبزی خردکن ۱۴۰۰ دور در دقیقه است. فن موتور از مهمترین بخش های یک دستگاه برقی است زیرا اگر دستگاه داغ کرد باعث خنک شدن و دنتیجه نسوختن محصول می شود. اگر حضوری خرید می کنید فراموش نکنید که از فروشنده برای خرید سبزی خردکن را روشن کند تا قدرت موتور آن را از نزدیک مشاهده کنید. در خرید اینترنتی نیز مشخصات محصول را کامل مطالعه کنید تا بهترین محصول را خریداری کنید.

 

توان بالا دستگاه سبزی خردکن توان مناسب هر محصول برقی می تواند بر کیفیت محصول بی افزاید و آن را برای طرفدار تر کند. هر چقدر دستگاه سبز خردکن از توان موتوری بالاتر باشد آن محصول عملکرد بهتری خواهد داشت. توان بالا در دستگاه سبزی خردکن موتور می تواند عملکرد را بیشتر کند و در زمان کمتری می تواند حجم زیادی از سبزی را خرد کنید. سبیز خردکن های خانگی دارای توان موتور ۶۰ تا ۳۵۰ وات دارند که مدل های جدید تر را با موتور ۲۲۰۰ نیز وارد بازار کرده اند.

اندازه سبزی خردکن یکی از گزینه هایی که در هنگام خرید سبزی خردکن باید به آن توجه کنید که محصول می تواند باشد زیرا باید فضایی برای نگهداری از آن داشته باشید. سبزی خردکن به این دلیل است که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد در جایی قرار گیرد که می توانید هر لحظه به آن دسترسی داشته باشید. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است نباید دستگاهی را با بزرگ کردن بخرید زیرا علاوه بر این که د رآشپزخانه محل قرار دادن آن است، فضای شما را نیز اشغال می کند. ارتفاع سبزی خردکن ایده آل ۴۰ تا ۶۰ سانتی متر، عمق آن ۲۵ تا ۳۰ متر و پهنای آن ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر است.

 

توجه به جنس بدنه و درب سبزی خردکن جنس بدنه سبزی خردکن ها را معمولا از پلاستیک و یا استیل می سازند. سبزی خردکن های استیل از مقاومت بالاتری دارند که در برابر هر ضربه محکم بوده و گزینه بسیار خوبی برای خرید می باشند. جنس بدنه پلاستیک نیز اگر از مواد با کیفیت ساخته شده باشد، می توان به خوبی بود زیرا از وزن مناسبی برخوردار است و به راحتی می توان آن را حمل کرد. درب سبزی خردکن ها اگر از لیوان می توانید محتویات داخل را مشاهده کنید و هر بار نیاز ندارید درب را بردارید. سعی کنید سبزی خردکنی خرید کنید که درب آن قفل شود تا درهنگام کار به علت لرزشی که دستگاه دچار آسیب دیدگی می شود.

 

جنس تیغه سبزی خردکن باید از چه جنسی باشد؟ تیغه های سبزی خردکن یکی از مهمترین بخش های آن است زیرا یکی از اصلی ترین کارها را انجام می دهد. تیغه ها به دلیل برخورد اصلی با مواد دارد و در معرض خطر قرار گرفتن باید از جنس مقاوم و ضد زنگ باشد. جنس تیغه ها را معمولا از استیل و یا فولاد ضد زنگ می سازند. تیغه ها اگر جنس خوبی وجود ندارد در زمان زنگ می زنند و نمی توان سبزی مطلوبی با آن خرد کرد. از بهترین جنس ها برای تیغه سبزی خردکن فولاد ضد زنگ است زیرا در مدت زمان طولانی تری تیز باقی می ماند و از له شدن سبزی جلوگیری می کند. بهترین روش برا یبالا بردن طول عمر تیغه ها این است که بعد از استفاده از آن به خوبی شستوشو دهید و خیلی سریع خشک کنید.

 

میزان صدای دستگاه سبزی خردکن باید چقدر باشد؟ حتما برای شما هم پیش آمده است که صدای زیاد محصولات برقی آذر دهنده باشد و از آن استفاده نکنید. صدای محصولات برقی اگر زیاد باشد کار کردن با آن سخت می شود و کم آن محصول را دوست ندارم. در هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید که سبزی خردکن دارای میزان صدای مطلوب باشد و باعث آزار شما نشود. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که محصول دارای پایه ضد لغزش باشد زیرا در صدای سبزی خردکن تأثیر زیادی دارد.

 

روشنی راحت قطعات سبزی خردکن از بهترین ویژگی های یک سبزی خردکن این است که به راحتی شسته شود و بتوانید آن را تمیز کنید. اگر قطعات آن به راحتی تمیز شود، ممکن است تکه های سبزی و مواد درون آن باقی بماند و باعث ایجاد بوی بد محصول و یا زنگ زدگی قطعات آن شود. سعی کنید در هنگام خرید محصول را خریداری کنید که می توانید آن را در ماشین ظرفشویی شستوشو بخرید.

 

چگونه تیغه سبزی خردکن را تیز کنیم؟ تیغه هر محصول ممکن است در طول زمان باعث شود و سبزی خردکن نیز از آن دسته وسایلی است که دلیل کار کردن با آن موضوع استثنایی نیست. روش های برای تیز کردن مجدد تیغه ها وجود دارد تا بتوانید با آن کار کنید. دو روش برای تیز کردن آن وجود دارد که به صورت دستی و با دستگاه است. تیز کردن تیغه سبزی خردکن به صورت دستی با سنگ انجام می دهد. برای این کار لازم است که سنگ را برای مدتی درون آب قرار دهید با این کار تیغه ها بهتر تیز می شوند. برای تیز کردن تیغه سبزی خردکن با سنگ باید به این صورت عمل کنید، ابتدا باید سنگ را در دست راست قرار دهید و تیغه سبزی خردکن را در دستان خود قرار دهید.

 

حال نوک تیغه را با یک تیکه پارچه بپوشانید و سنگ را بر روی لبه تیغه به سمت جلو بچرخانید و د رهمین حالت تیغه را به صورت شیب دار بر روی سنگ بکشید. به این نکت توجه کنید که نباید سنگ را به صورت رف و برگشت بر روی تیغه سبزی خرکن بکشید زیرا تاثیری در تیز شدن آن نخواهد داشت. نوبت به آن طرف دیگر تیغ می رسد که باید آن طرف را هم به این صورت تیز کنید. تیغه های سبزی خردکن به دو صورت نیم دایره و هلالی می شوند و باید حرکت سنگ بر روی تیغه رو به قسمت لبه ی تیغه انجام شود. بعد از هر بار شستن سنگ را به خوبی شستوشو و خشک کنید.

 

  تیز کردن تیغه سبزی خردکن با دستگاه

 

روش دیگر تیز تیغ ها با دستگاه است و روش تیز کردن روش دستی انجام می شود. تنها تفاوتی که دارند این است که از یک دستگاه برقی که سنگ را بهحرکن در می آورد تیغه را تیز می کند.

 

چگونه سبزی خردکن را بشویم؟ نحوه شستن سبزی خردکن ها خیلی سخت و پیچیده نیست و با رعایت نکاتی می توانید به راحتی آن را بشویید. با شستن مرتب و خشک کردن آن می توانید به افزایش طول عمر محصول بیفزایید. به این دلیل بایدسبزی خردکن را بعد از ر بار استفاده به خوبی بشویید زیرا ذراتی در سبزی خردکن باقی می ماند که باعث رشد باکتری و سلامت می شود و اگر تمیز شود به شما آسیب می رساند. با استفاده از یک اسکاج نرم و استفاده از مایع ظرفشویی به ارامی سبیز خردکن را تمیز و آبکشی می کنید. بعد از هر بار شستن سبزی خردکن و تمام قطعات آن را به خوبی خشک کنید و بعد از خشک کردن به کرتبی در جای خود را قرار دهید.

 

روش راه اندازی سبزی خردکن اولین مرحله کار با سبزی خردکن شستن و خشک کردن سبزی است، زیرا نباید سبزی را زمانی که خیس داخل سبزی خردکن بریزید است. سبزی ها را با فشار و روی هم انباشته داخل محفظه قرار ندهید. سعی کنید سبزی را با مقدار کم داخل سبزی خردکن بریزید با این روش می توانید با سرعت بیشتری کار کنید و به موتور سبزی خردکن نیز فشار وارد نمی شود. این کار باید تا پایان خرد شدن سبزی ها ادامه پیدا کند. پس از خرد شدن سبزی ها باید دست را از روی دستگاه برداشت تا سبزی خردکن فورا قطع شود.

 

سبزی کن فشاری خوبه یا دکمه ای سبزی خردکن ها در دو نوع فشاری و دکمه ای در بازار موجود می باشند که شما عزیزان می توانید با توجه به سلیقه خود یکی از این مدل ها را خریداری کنید. نوع دکمه به این صورت است که دکمه های روی بدنه سبزی خردکن تعبیه شده است و با فشار دادن دکمه ها می توانید سرعت و کارکرد سبزی خردکن را کنترل کنید. نوع دیگری سبزی خردکن فشار می دهد به آن صورت که درب محصول را می گذارید و با فشار دادن درب سبزی خردکن شروع به کار می کند می توانید با برداشتن دست خود و دوباره با فشار دادن آن سبزی دستگاه را کنترل کنید و با آن کار کنید. با توجه به نظراتی که از دیدم بیشتر مردم سبزی از نوع فشاری را می‌خرند و کار با آن را بیشتر دوست دارند.

 

علت له شدن سبزی در سبزی خردکن از سوالاتی که در هنگام خرید سبزی خردکن می پسندید این است که آیا این دستگاه سبزی را له می کند و یا باعث می شود آب انداختن سبزی می شود یا نه؟ از اصلی ترین علت های له شدن و یا آب انداختن سبزی این است که تیغه های دستگاه کنده شود و یا موتور مانند دستگاه روز اول قدرت نباشد. می توانید برای جلوگیری از این موضوع می توانید تیغه ها را تیز کنید و برای اینکه به موتور ذستگاه فشار وارد کنید سبزی را با فشار وراد مخزن آن نکنید. از اصلی ترین عامل برای به دست آوردن سبزی یک دست و بدون له شدگی تیز بودن تیغه های این است.

 

خاموش شدن سبزی خردکن در هنگام انجام کار خاموش شدن سبزی خردکن می تواند داشته باشد. فشار بیش از حد به موتور سبزی خردکن برقی، ایراد در برد الکترونیکی سبزی خردکن برقی، استفاده از سبزی خردکن برقی برای مواد غذایی صفت، وجود ایراد در موتور سبزی خردکن برقی، حرارت بالا در موتور، در قسمت فن پروانه ای دستگاه سبزی. خردکن برقی، خراب شدن اورلودسبزی خردکن برقی از رایج ترین مشکلات خاموش شدن و زکار افتادنم سبزی خردکن است.



Source link