چگونه یک مهارکش مناسب انتخاب کنیم؟


انتخاب مهارکش



کد: 140302027894114784




،

تهران

, ():
مهارکش یکی از اتصالات کاربردی به منظور افزایش یا کاهش تنش کششی در اتصالات زنجیر و سیم بکسل محسوب می شود. مهارکش ها در دو نوع مختلف تخت و لوله ای و در گرید های مختلف فولادی، چدنی و استنلس استیل تولید می شوند. مهارکش مانند دیگر اتصالات اسلینگ دارای ظرفیت های وزنی مختلفی است.





چگونه یک مهارکش مناسب انتخاب کنیم؟

مهارکش لوله ای و تخت


مهارکش ها بر حسب نوع اتصالمی توانند دو سر حلقه، دو سر سوکت، دو سر قلاب، یکسر حلقه یکسر قلاب، یکسر سوکت یک سر حلقه و اشکال مختلف دیگری داشته باشند.

اگر به دنبال یک اتصال برای محکم کردن اتصال های زنجیری یا سیم بکسلی خود هستید اما نمیدانید از چه نوع اتصالی استفاده کنید در ادامه به سادگی عملکرد مهارکش ها می پردازیم و نحوه انتخاب نوع مناسب را برای عملکرد صحیح به شما معرفی می کنیم. مهارکش ها همانطور که گفته شد بعنوان بخشی از اتصال اسلینگ مورد استفاده قرار می گیرند. مهارکش ها عملا برای کاربری تحت تنش های کششی در کلاس متوسط Mild applications طراحی و تولید می شوند و برای بستن یا تعلیق یا کشش مورد استفاده قرار می گیرند.

کتگوری های مختلف مهارکش ها اغلب یا با قطر پیچ اصلی Thread Diameter ، طول مفید اتصال Take up link و نوع اتصال بیرونی End fitting مشخص می شود. مشخصه اول یعنی قطر پیچ اتصال برابر با قطر بیرونی پیچی است که در داخل مهره های دو سر بدنه مهارکش قرار گرفته و قطر های بالاتر قابلیت تعلیق میزان بالاتری از بار را برای مهارکش فراهم می کنند. طول مفید در واقع حداکثر طول سر تا سر مهارکش است زمانیکه پیچ ها تا حداکثر میزان ممکن باز شده باشند (درگیری حداقل چهار رزوه از پیچ در هر طرف با بدنه مهارکش امری الزامی است). در صورتیکه طول نهایی حداکثر مهارکش برای اتصال مورد نظر کافی نباشد یا می بایست از مهارکش هایی در سایز بزرگ تر استفاده کنید و یا از اتصال پی در پی چند مهارکش استفاده نمایید.

مهمترین مشخص کاربری مهارکش ها قابلیت افزایش کشش بدون ایجاد تاب در اتصال است. این امر با دارا بودن دو پیچ رزوه در خلاف جهت که در یک طرف بدنه مهارکش با L یعنی چپگرد و در طرف دیگر با R یا راست گرد مشخص شده است عمل می کند. این امر سبب می شود صرفا با گرداندن بدنه فورج مهارکش بصورت ساعت گرد یا پاد ساعتگرد اتصال محکم تر و با ورود طول بیشتری از پیچ به داخل بدنه یا اتصال باز با خروج طول بیشتری از پیچ ها در هر دو طرف از بدنه میسر گردد.

مبحث بسیار مهمی که در انتخاب مهارکش ها وجود دارد توجه به WLL مهارکش در مطابقت با سایز و گرید آن با دیگر اتصالات لیفتینگ است. بعنوان مثال یک مهارکش 1/4 اینچ فولادی دارای WLL پایین تر از سیم بکسل 1/4 اینچ یا قلاب دینام 1/4 اینچ است. در این شرایط پیشنهاد به بکارگیری مهارکش در یک سایز بزرگتر و یا انتخاب آن با حداقل WLL مهارکش برابر با حداکثر WLL سایر اتصالات لیفتینگ و اسلینگ است.

منبع مقاله

### پایان خبر رسمی



Source link