واتر پمپ پراید کجاست؟توضیحاتی پیرامون خرید واتر پمپ پراید،قیمت وعلائم خرابی



کد: 140301257886425666




،
():
اینکه در فصل‌های مختلف با وجود تغییرات دمایی شدید، خودروی پراید شما همچنان با یک وضعیت ثابت به کارکردن ادامه می‌دهد به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین این موارد وجود واتر پمپ پراید است.



واتر پمپ پراید کجاست؟توضیحاتی پیرامون خرید واتر پمپ پراید،قیمت وعلائم خرابی




واتر پمپ پراید کجاست؟توضیحاتی پیرامون خرید واتر پمپ پراید،قیمت وعلائم خرابی



واتر پمپ پراید کجاست؟توضیحاتی پیرامون خرید واتر پمپ پراید،قیمت وعلائم خرابی




واتر پمپ پراید کجاست؟توضیحاتی پیرامون خرید واتر پمپ پراید،قیمت وعلائم خرابی















واتر پمپ یا پمپ آب یکی از قطعات مهم خودروست که با به گردش در آوردن آب رادیاتور در سرسیلندر، گرمای شدید ناشی از احتراق بنزین را کاهش می‌دهد تا موتور نسوزد و خودرو به حرکت خود ادامه دهد. خوشبختانه، در سال‌های اخیر با پیشرفت صنعت خودروسازی، لوازم یدکی خودرو از جمله واتر پمپ در کشورمان نیز ساخته می‌شوند و این امر موجب شده تا قیمت واتر پمپ پراید کاملا مقرون‌به‌صرفه باشد. برای خرید واتر پمپ پراید بهتر است که از نمایندگی‌های مجاز در سراسر کشور اقدام کنید.

واتر پمپ چیست و چه کار می کند؟

واتر پمپ قطعه‌ایست که از جنس آلیاژهای باکیفیت فلزی مثل چدن یا آلومینیوم ساخته می‌شود. واتر پمپ پراید نزدیک و زیر تسمه تایم نصب می‌شود به طوری که بخشی از تسمه نیز روی آن تنظیم می‌شود تا با استارت زدن ماشین، واتر پمپ نیز گرداندن آب در سیستم خنک‌کننده ماشین را آغاز کند.

با گردش مداوم آب در محفظه‌های اطراف سیلندرها و موتور، دما کاهش یافته، بنزین به صورت بهینه‌تری می‌سوزد، عملکرد خودرو بهتر خواهد شد و باقی قطعات از گرمای شدید محفوظ خواهند ماند.

قیمت واتر پمپ پراید چقدر است؟

باعث خوشحالی ماست که پیشرفت تکنولوژی ساخت قطعات یدکی در کشورمان ما را در این زمینه خودکفا کرده‌است و قطعات یدکی با قیمتی کاملا مناسب در سراسر کشور عرضه می‌گردند. برای اطلاع از قیمت واتر پمپ پراید نیز می‌توانید به وب‌سات وین یدک مراجعه نمایید. وین یدک یک فروشگاه اینترنتی تخصصی در زمینه‌ی لوازم یدکی‌ست که تمامی اجناس با قیمتی باورنکردنی در آن عرضه می‌گردند.

نکاتی برای خرید واتر پمپ پراید

هنگام خرید پمپ آب پراید فراموش نکنید که این قطعه نقش مهمی در تعادل نوسانات دمایی خودرو و مصرف بهینه‌ی سوخت دارد. بنابراین تمامی نکات لازم را در خرید واتر پمپ در نظر بگیرید تا خودرو در بهترین شرایط و با بالاترین بهره‌وری به حرکت ادامه دهد.

حتما واتر پمپ پراید را از بهترین و باکیفیت‌ترین آلیاژهای فلزی موجود در بازار انتخاب کنید.

در زمان خرید حتما این چند مورد مهم را در نظر داشته‌باشد:

  • کیفیت واتر پمپ را بررسی نمایید و مرغوب‌ترین محصول را انتخاب کنید.
  • گارانتی بازگشت و ضمانت اصالت کالا را فراموش نکنید.
  • بسته‌بندی محصول سالم و بازنشده باشد.
  • ارم استاندارد روی بسته‌بندی درج شده‌باشد.
  • جنس واتر پمپ با خودروی شما سازگار باشد.
  • قیمت واتر پمپ به متوسط قیمت بازار نزدیک باشد.

نحوه عملکرد واتر پمپ پراید به زبان ساده

عملکرد واتر پمپ پراید را می‌توان به طور خلاصه در چند مرحله‌ی ساده بیان کرد:

  1. با روشن شدن خودرو، واتر پمپ آب را از رادیاتور به سمت سرسیلندرها و محفظه‌ی آب می‌آورد.
  2. با بالارفتن دمای موتور، دمای ترموستات نیز افزایش یافته و درب ترموستات باز می‌شود تا آب وارد سرسیلندر شود.
  3. با گردش آب و همچنین کمک فن خودرو، دمای موتور متعادل نگه‌داشته می‌شود.
  4. آب گرم دوباره به رادیاتور برمی‌گردد و آب خنک دوباره از رادیاتور به سمت موتور می‌رود.

گردش آب بین رادیاتور و موتور تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که خودرو خاموش شود.

علائم خرابی واتر پمپ پراید چیست؟

نشانه‌های خرابی واتر پمپ ممکن است گاهی با خرابی بخش‌های دیگر در خودرو مشترک باشد، لذا حتما برای بررسی و عیب‌یابی دقیق خودرو به تعمیرکار ماهر مراجعه کنید.

اگر آب رادیاتور نشت کرد، واتر پمپ را هم چک کنید

نشتی رادیاتور یکی از علامت‌های خرابی واتر پمپ است. قطرات آب و ضدیخ از بخش زیرین خودرو، نزدیک به صندلی شاگرد خارج می‌شود و به رنگ سبز یا آبی‌تیره هستند. پیش از تعمیر یا تعویض واتر پمپ، حتما واشرها را نیز بررسی نمایید و از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

اگر پرایدتان زیاد جوش می آورد، واتر پمپ را چک کنید

هدف اصلی وجود واتر پمپ در خودرو، پایین آوردن دمای بسیار بالای موتور و جلوگیری از سوختن موتور است، پس اگر خودروتان بی‌دلیل جوش می‌آورد احتمالاً واتر پمپ پراید دچار مشکل شده‌است. همواره به آمپر و تغییرات آن هنگام رانندگی توجه کنید.

اگر یک صدای نویز ممتد از موتور شنیدید، واتر پمپ را چک کنید

اگر هنگام رانندگی، خصوصا با افزایش سرعت، صدای نویز یا وز وز می‌شنوید، ممکن است واتر پمپ ساییده و فرسوده شده‌باشد. این صدا را می‌توانید از کابین خودرو نیز بشنوید.

دلایل خرابی واتر پمپ پراید چیست؟

متداول‌ترین دلایل خرابی واتر پمپ پراید عبارتند از:

  • خوردگی و فرسودگی واتر پمپ به علت استفاده از ضدیخ/ضدجوش بی‌کیفیت
  • شرایط جوی نامساعد و نوسانات دمایی زیاد (به ویژه رانندگی در روزهای بسیار گرم)
  • سهل‌انگاری در چک کردن رادیاتور و استفاده‌ی به موقع از ضدیخ
  • عدم تعویض به موقع واتر پمپ
  • تصادف و حوادث رانندگی

تست واتر پمپ پراید چگونه است؟

اگر نمی‌دانید که آیا وقت تعویض واتر پمپ پرایدتان رسیده یا نه، حتما این تست را انجام دهید. از فردی بخواهید تا پشت ماشین بنشیند. کاپوت را باز کرده و در رادیاتور را بردارید. از راننده بخواهید تا استارت بزند و گاز بدهد، اگر با هر بار گاز دادن مکشی در رادیاتور دیدید و سطح آب پایین‌تر رفت، یعنی که واتر پمپ به خوبی کار می‌کند، در غیر این صورت باید واتر پمپ را تعویض کنید.

بهترین زمان تعویض واتر پمپ

اگر بعد از انجام دادن تست واتر پمپ به این نتیجه رسیدید که واتر پمپ به خوبی کار نمی‌کند و آمپر خودرو بی‌دلیل بالا می‌رود، حتما برای تعویض واتر پمپ به تعمیرگاه مراجعه کنید. به طور متوسط یک واتر پمپ باکیفیت می‌تواند تا 50هزار کیلومتر برای خودروهای پراستفاده و 100هزار کیلومتر برای خودروهای کم‌مصرف دوام داشته باشد.

روش تعویض واتر پمپ پراید چگونه است؟

حتی اگر زمان تعویض واتر پمپ پرایدتان رسیده باشد، توصیه‌ی ما این است که خودتان تعویض آن را انجام ندهید. واتر پمپ قطعه‌ای کلیدی‌ست و با تسمه تایم در ارتباط است، از این رو اگر آن را اشتباه نصب کنید، در روشن شدن خودرو و کارکرد موتور نیز اختلال ایجاد خواهدشد. اگر مهارتی در تعویض واتر پمپ پراید ندارید، بهتر است کار را به کاردان بسپارید. تعمیرکاران ماهر و خبره با دانش و ابزار کافی که در اختیار دارند، در زمانی کوتاه و باهزینه‌ای مناسب قطعه را تعویض خواهند کرد.

سوالات متداول

آیا می‌توان واتر پمپ پراید را تعمیر کرد؟

خیر، واتر پمپ قطعه‌ایست که در صورت خراب شدن، تعمیر آن ممکنن نیسست و از آنجایی که قیمت زیادی هم ندارد، تعویض آن به‌صرفه‌تر است.

واتر پمپ پراید را برای چه خودروهای دیگری می‌توان استفاده کرد؟

واتر پمپ پراید بر روی خودروی تیبا نیز قابل نصب است.

جمع بندی

در صورتی که گمان می‌کنید، واتر پمپ پراید شما دچار مشکل شده‌است، در اولین فرصت به نزدیک‌ترین تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید. سهل‌انگاری در تعویض و خرید واتر پمپ پراید، صدمات جبران ناپذیری برای شما خواهد داشت زیرا خودرو برای روشن شدن و ادامه‌ی حرکت خود به این قطعه نیاز دارد. فروشگاه اینترنتی وین یدک، مرجع تخصصی لوازم یدکی و قطعات خودروست که با بهترین کیفیت و ضمانت اصالت کالا تمامی محصولات خود را به بازار عرضه می‌کند. در کنار گستره‌ی متنوعی از قطعات خودرو، می‌توانید قیمت واتر پمپ پراید را نیز در سایت مشاهده نمایید و با افزودن آن به سبد خرید ، در اسرع وقت آن را درب منزل دریافت کنید.

### پایان خبر رسمی



Source link