چگونه رژیم غذایی کتوژنیک درست کنیم

اما به عنوان یک برنامه کلی کاهش وزن ، استفاده از رژیم کتو بحث برانگیز است. رژیم کتو تقریباً برای همه افراد قابل استفاده است و خطری ایجاد رژیم کتوژنیک آموزش دهید چیزی جدید از لاغری سریع این روزها؟ ما درخواست کردیم، شما پاسخ دادید! نمیکند. یک رژیم غذایی کتو سالم به همراه تمرین می تواند تغییرات فوق العاده ای در سبک زندگی شما ایجاد بهتر50 ایده برای کتوژنیک برای لاغری کند. الا جون به نظر من زمینه ی خیانت رو اول از همه آموزش غلط ایجاد می کنه. هنگامی که شما مصرف پروتئین خود را پایین می آورید سطح کتوز شما نیز به همان نسبت پایین می آید.از همین رو اگر مقدار مناسب و ایده آلی از پروتئین مصرف نکنید دچار کاهش وزن از ناحیه عضلات خواهید شد. ​Art icle w​as cre​ated ​by GSA C onte nt G en erator Demoversi​on .

خوراکی های مجاز در رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک برای کودکان اگر رژیم کتو برایتان مناسب نباشد، علائمی مانند یبوست، تهوع، استفراغ و یا اسهال را تجربه خواهید کرد که به صورت کلی مشاهده این علائم در طول دوره رژیم به آنفولانزای کتوژنیک معروف است. در همین راستا ، بعضی خدمات تحویل غذا حتی گزینههای مناسب کتو را جداگانه ارائه میدهند تا یک روش سریع و راحت برای لذت بردن از وعدههای غذایی کتو در خانه داشته باشید. حالا میتونیم بگیم چیز زیادی به پایان دوره نمونده و امیدوارم که نتیجه ی خوبی تا بحال گرفته باشید. مراکز کنترل و پیش گیری از بیماری ها (CDC) توصیه می کنند که مصرف کالری روزانه خود را 500 تا 1000 کالری کاهش دهید و 60 تا 90 دقیقه در روز فعالیت های فیزیکی داشته باشید.

وقتی باردار می شوید ، پزشکان روزانه ۳۰۰ کالری اضافی توصیه می کنند . کارشناسان تغذیه آن را برای یک روش بلند مدت توصیه نمی کنند. امروزه متد های تغذیه ای برای گرفتن جدیدترین رژیم لاغری سریع به دنبال دادن برنامه هایی با ساعات ناشتایی نیستند، بلکه بیشتر بر روی تصحیح عادات غذایی افراد تاکید دارن تا افراد نیازمند جدیدترین برنامه لاغری سریع نباشن. بر خلاف سایر رژیم های کم کربوهیدرات ، که برمصرف پروتئین تمرکز دارند ، یک برنامه کتو بر روی مصرف چربی متمرکز است . تا زمانی که بدن از کربوهیدرات ها محروم باشد ، متابولیسم در حالت کتوتیک باقی می ماند.

Th​is art᠎icle w​as creat ed  by GSA C​on tent G​enerator Dem᠎oversion.

همین حالت برای شکرهای طبیعی مثل عسل نیز صادق است. البته ناگفته نماند که مقداری کاهش وزن به دلیل کاهش وزن آب و به دنبال آن کاهش چربی است. به همین دلیل این رژیم نوعی رِژیم گیاهخواری نیز محسوب می شود. خوراکیهای مجاز در رژیم کم کربوهیدرات مشابه رژیم کتوژنیک است، اما سختگیری این رژیم در خصوص میزان مصرف کربوهیدراتها کمتر است. مهم است که مهارت های آشپزی خود را برای تهیه غذای تازه افزایش دهید؛ زیرا غذاهای فرآوری شده با کربوهیدرات بالا، برای رژیم کتو خوب نیستند، بنابراین انواع دستورالعمل های مورد تایید کتو را برای موفقیت رژیم خود بررسی کنید.

دیگر فایده مهم کتو این است که احساس گرسنگی نخواهید کرد و نیازی به کالری شماری و انجام ساعتها ورزش های پر فشار برای سوزاندن کالریها ندارید. این دوره کوتاه نشاندهنده عادت بدن به سوزاندن چربیها به عنوان جایگزین کربوهیدراتهاست. این رژیم بدن افراد را در حالت کتوز قرار میدهد که بدن شما را مجبور به سوزاندن چربی میکند. یکی از راههایی که بدن ما این کار را انجام میدهد از طریق گلوکونئوژنز است، فرایندی که از مواد غیر کربوهیدراتی برای تولید گلوکز استفاده میکند. حال که نحوه کاهش وزن بدن را دانستید، ذکر این نکته مهم است که بدانید اثر رژیم کتوژنیک در بدن همه به این صورت نیست و ممکن است عدهای با پدیده استپ وزن در رژیم کتوژنیک مواجه شوند.

حبوبات مجاز در رژیم کتوژنیک

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی: اگر بجای کربوهیدرات ها از چربی های مفید و پروتئین استفاده کنید میتوانید خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید چراکه با انجام اینکار منبع انرژی بدن خود را از شکر تبدیل به چربی کرده اید و این امر میتواند عواملی مانند کلسترول و چربی خون که باعث بیماری های قلبی میشوند را سرکوب کند.گفته میشود یکی از مهم ترین خواص رژیم کتوژنیک کاهش خطر ابتلا به سرطان میباشد.چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم؟ این مخلوط کنهای کوچک میتواند مقدار کمی از مواد غذایی را به پوره تبدیل میکند. هر چه مقدار چربی رو کم میکنید به همون نسبت مقدار پروتئین و کمی هم کربوهیدرات رو افزایش بدید.

در عورض میزان مصرف پروتئین رو تا 20% و چربی های سالم رو تا 70% بالا ببرید. بهترین راهکار برای استفاده از کربوهیدارات ها در رژیم های غذایی حذف این دسته غذایی نیست و باید از کربوهیدارت های پیچیده استفاده کنید که میزان قند خون شما رو به سطح نرمال نگه میداره و یک باره احساس گرسنگی نمیکنید.برخی از این مواد که دارای کربوهیدارت پیچیده هستن شامل نان های سبوس دار ،برنج قهوه ای ،ماکارونی سبوس دار هستش. ترکیبات این چیز کیک شامل: آرد بادام، آرد نارگیل، خامه، پنیر، کره، شکلات تلخ 90 درصد، تخم مرغ، صمغ زانتان، بیکینگ پودر، شیرین کننده ترکیبی استویا و اریتریتول است.

رژیم کتوژنیک اقتصادی

این سس هم برای

سالاد و هم به عنوان دیپ برای خوردن فینگرفودهای کتوژنیک مطلوب خواهد بود حتما باید یک بار این سس را با سالاد ها ویا دیپ ها امتحان کنید .مواد لازم برای تهیه ی این سالاد : نصف پیمانه خامه ترش پرچرب؛ یک چهارم پیمانه(شصت میلیلیتر)آب؛ یک چهارم پیمانه(شصت میلیلیتر) خردل دیژون؛ یک قاشق غذاخوری(پانزده میلیلیتر) سرکه سیب؛ یک قاشف غذاخوری(ده گرم) شیرینکننده گرانول اریتریتول یا شیرینکنندههای دیگر مجاز در رژیم و آشپزی کتوژنیک برای درست کردن این سس کتوژنیک باید ابتدا همه مواد را ترکیب کنید و هم بزنید؛ این سس را هم می توانید در یخچال تا یک هفته نگه دارید .راجع به ارزش غذایی این سس محبوب در آشپزی کتوژنیک در هر دو قاشق غذاخوری یا سی میلیلیتر برابر است با تقریبا 38 کالری و مقداری چربی حدود دو و نیم گرم و کربوهیدرات: مقدار بسیار ناچیزو پروتئین: کمتر از یک گرم این سس بسیار لذید است و می توانید به راحتی در خانه تهیه کرده و مصرف کنید .

رژیم غذایی کتوژنیک یعنی چه

لاغر شدن همواره آسان نیست و دیدن فردی که توانسته است از عهدۀ این کار مهم بربیاید، میتواند قوت قلب فوق العاده ای برای اشخاصی باشد که هنوز نتوانسته اند با چربیهای اضافی بدنشان خداحافظی کنند. در ادامه شما را با مواد غذایی مهم در رژیم کتو آشنا خواهیم کرد. در رژیم کتوژنیک تنها میزان کافی آب اهمیت ندارد ، بلکه سدیم نیز مهم است. به طور معمول حاوی ۷۰٪ چربی، ۲۰٪ پروتئین و تنها ۱۰٪ کربوهیدرات است.

آنها حاوی کمتر از 1 گرم کربوهیدرات و 5 کالری در هر وعده هستند زیرا، عمدتا حاوی آب هستند. شروع ناگهانی باعث تغییر دوز داروها و بیاثر شدن آنها میگردد. در نتیجه شروع به تجزیه چربی ها برای تامین انرژی می کند. در ثانی چند روز طول میکشد که به حالت کتوز برسد و کبد شروع به ساخت کتون کند. رژیم کتوژنیک به علت کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی، باعث سوق دادن بدن به حالت متابولیکی به نام کتوز میشود. از سوی دیگر، محدودیت شدید کربوهیدرات باعث میشود بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود، چربی را به کتون تجزیه کند که به این حالت «کتوز» میگویند.

ما در یک نقطه خاص از ناامیدی در طول درمان فرزندش تصمیم گرفتیم که آزمایش رژیم کتوژنیک را انجام دهیم، اگرچه این روش لزوماً برای کودکی با تشخیص سندروم دراوت دخترش شارلوت، معمول نیست، ارزش تلاش را دارد. ولی با هدف درمان پارکینسون. از آنجایی که پاکسازی خون و دفع سموم از جمله خواص رب انار و آلبالو خشک می باشد پس برای پوست بسیار موثر و مفید است و می توانید لکه های صورت خود را با مصرف مداوم آن درمان کنید.

نکته: برای درمان تمام موارد ذکر شده لازم است حتما ال کارنیتین با تجویز پزشک و مطابق دستورالعمل پزشک مصرف شود. یک مطالعه دیگر در مبتلایان به دیابت نوع 2 نشان داد که 7 نفر از 21 شرکت کننده قادر به متوقف کردن استفاده از تمام داروهای دیابت بودند. در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، رژیم کتوژنیک گران تمام میشوند؛ چرا که چربی لبنی و گوشت، گرانتر از غلات، میوهها و سبزیجات هستند. در بسیاری از تحقیقات نشان داده شده است که رژیم کتوژنیک در بهبود علائم چند نوع مختلف سرطان و کاهش اندازه تومور های سرطانی موثر است.

رژیم کتوژنیک چیست

اگرچه کتو کربوهیدراتها را محدود میکند، اما با بسیاری از رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات که از 20 تا 30 درصد کربوهیدرات تشکیل شدهاند، متفاوت است. رژیم کتوژنیک و روزه داری متناوب برای چهار تا پنج ماه اول مفید بود، اکنون وقت آن است که صرفاً روی رژیم با کربوهیدرات پایین و تغذیه شهودی تمرکز کنم. فهرست مواد غذایی مصرفی در این رژیم را بنویسید و بر روی درب یخچال بچسبانید. با این حال ، مشکلات گوارش معمولا در طی چند هفته به پایان می رسند. هویج را پوست کنده و نصف کرده سپس ورقه ای نازک برش داده و به صورت خلالی نازک برش می دهیم.

مطالعات نشان میدهد که سبوس جو دوسر میتواند به کاهش یبوست در افراد مسن کمک کرده و نیاز به استفاده از ملینها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این کاهش در مصرف کربوهیدرات بدن شما را در نوعی شرایط متابولیکی به نام کتوزیس قرار میدهد. مهمتر از آن، این رژیم غذایی به حدی سیرکننده است که میتوانید بدون شمارش کالری یا پیگیری مواد غذایی مصرفیتان، وزن کم کنید. رژیم متابولیک یک برنامهٔ غذایی است که وعدهٔ کاهش ۹ کیلوگرم از وزن را در مدت ۲۸ روز میدهد. به این معنی که در صورت فعالیت جسمی بالا، اجازه مصرف کربوهیدرات بیشتر در روزهای استراحت کربوهیدرات کمتر را به فرد میدهد.

این ماست در رژیم کتوژنیک شما حاوی 11 گرم پروتئین و 5 گرم کربوهیدرات است. در واقع عامل اصلی بیماری های قلبی کربوهیدرات ها هستند. محققان در تازهترین دستاوردهای خود اعلام کردند رژیم غذایی کتوژنیک به دلیل اثراتی از جمله تنظیم کننده سیستم ایمنی، متابولیکی و قلبی عروقی در پیشگیری از عفونت و عوارض احتمالی بیماری کووید ۱۹ مؤثر است. البته می توان با انجام کارهایی از جمله انجام مرتب آزمایش از بروز عوارض ناخواسته در رژیم کتوژنیک جلوگیری کرد.