چگونه سالم بودن گیربکس اتوماتیک را تست کنیم؟



کد: 140212247861123452




،

تهران

, ():
نحوه تست سلامت گیربکس اتوماتیک چگونه است؟ از کجا بفهمیم گیربکس اتوماتیک سالم است؟ در این مقاله توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید از سالم بودن گیربکس اتوماتیک خود مطلع شوید.




چگونه سالم بودن گیربکس اتوماتیک را تست کنیم؟

چگونه سالم بودن گیربکس اتوماتیک را تست کنیم؟


نحوه تست سلامت گیربکس اتوماتیک چگونه است؟ از کجا بفهمیم گیربکس اتوماتیک سالم است؟ در این مقاله توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید از سالم بودن گیربکس اتوماتیک خود مطلع شوید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک به دلیل سختی و پیچیدگی بالا، بسیار گران است، بنابراین تست سلامت گیربکس اتوماتیک به شما کمک می کند تا مشکلات احتمالی خودروی خود را قبل از جدی شدن شناسایی کنید. این شناسایی به موقع بسیار مهم است زیرا از پرداخت هزینه های گزاف برای تعمیر گیربکس خودرو جلوگیری می کنید. به این ترتیب به موقع مشکل را پیدا کرده، عیب یابی را انجام داده و در نهایت خودروی سالم و کم مصرف خواهید داشت.

گیربکس اتوماتیک بخش بسیار مهمی از ماشین شما است. این قطعه حساس و پیچیده، نیرو را از موتور به چرخ های خودرو منتقل و هدایت می کند. بدیهی است که اگر عملکرد این قطعه مشکل داشته باشد و به آن توجه نکنید، سایر قطعات خودرو نیز به مرور زمان از کار می افتند.

با انجام ندادن تست سلامت گیربکس اتوماتیک باید هزینه بالای تعویض این قطعه را متحمل شوید. حتی ممکن است عدم انجام سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک در زمان مناسب، منجر به صرف هزینه زیادی برای تعمیر موتور خودرو شود. به همین دلیل است که باید تشخیص به موقع و سریع عیوب این قطعه را بسیار جدی بگیرید.

برای تشخیص و تست سلامت گیربکس خودروی خود بهتر است به یک تعمیرگاهی مراجعه کنید که توانایی تشخیص و شناسایی مشکلات گیربکس اتوماتیک را داشته باشند.

چگونه گیربکس اتوماتیک را تست کنیم؟

شما می توانید برخی از انواع تست های سلامت گیربکس را خودتان انجام دهید. با این حال، اگر از کارشناسان مجرب کمک بگیرید، قطعا نتیجه بهتری خواهید گرفت. البته آگاهی از چنین اقداماتی به شما کمک می کند تا با روند کاری تعمیرکاران بیگانه نباشید. مهمترین اقدامات مربوط به نحوه تست گیربکس اتوماتیک شامل موارد زیر است:

1- بررسی روغن گیربکس

بررسی سطح روغن و وضعیت این قطعه بسیار مهم است. زیرا قطعات به کمک روغن به نرمی روی یکدیگر حرکت می کنند. اگر این روغن به دلایلی بین قطعات وجود نداشته باشد، اصطکاک حاصله باعث از بین رفتن قطعات می شود.

2- کدهای خطا را از طریق دیاگ بررسی کنید

کارشناسان کدهای خطا را از طریق عیب یابی بررسی می کنند و مشکل خودروی شما را پیدا می کنند.

3- بررسی عملکرد گیربکس در حین رانندگی

این تست سلامت گیربکس اتوماتیک برای تشخیص لرزش، جغ جغ، صداهای عجیب و غریب و هر گونه ناهنجاری دیگر است. این نوع بررسی را در 3 حالت زیر انجام دهید:

با سرعت متوسط روی یک سطح صاف رانندگی کنید تا لرزش یا صداهای غیر معمول را بررسی کنید

برای بررسی میزان کشش گیربکس اتوماتیک به سمت سربالایی حرکت کنید.

ماشین را با شتاب سریع برانید تا نحوه واکنش گیربکس را بررسی کنید: به این ترتیب متوجه 2 مشکل احتمالی خواهید شد. تاخیر در تعویض دنده و گاز هرز خوردن خودرو

4- بررسی زنجیر یا تسمه فلزی گیربکس اتوماتیک

شما می توانید به صورت چشمی این روش بررسی سلامت گیربکس اتوماتیک را انجام دهید. اگر متوجه مشکلی در تسمه شدید، فورا آن را تعویض کنید.

آخرین کلمه

به عنوان آخرین کلمه در مورد تشخیص سلامت گیربکس اتوماتیک، به شما توصیه می کنیم از دستکاری خودرو خودداری کنید. بهترین راه برای اینکه همیشه یک گیربکس سالم داشته باشید این است که آن را در یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک بررسی و تعمیر کنید. کارشناسان مجموعه هایی مانند تعمیرگاه تک گیربکس تست سلامت گیربکس اتوماتیک را برای تعمیر و تعویض آن با بهترین کیفیت انجام می دهند. دانش و تجربه این کارشناسان باعث می شود هزینه به صرفه تری بپردازید و با کیفیت ترین خدمات را دریافت کنید. 

منبع: خبر فوری

### پایان خبر رسمی



Source link